Volledige versie bekijken : Windows 8 Back up probleem kan alleen C niet back uppen



Silverwing
4 July 2013, 19:48
Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.
Het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om een keuze te maken welke stations ik in de back up wil,alle stations worden gelijk geselecteerd en ik wil enkel de C van w8 back uppen.
Ik krijg dus eerst het venster waar ik de keuze maak waar ik de back up wil opslan en daarna volgt normaal het venster waar ik de keuze maak welke stations ik in de back up wil opnemen.Die keuze krijg ik dus niet,Bij mij gat het direct naar het laatste venster waar ik enkel nog op back up starten kan klikken
Ik heb 2 ssd's,1 met W7 zijnde schijf 0 op de foto en 1 met W8 zijnde schijf 1 op de foto.
Dan een externe hdd waar de back up systeemkopie moet komen te staan.
Zoals te zien is zit in de dvd drive de herstelschijf voor w8 die gemaakt is in w8 maar waar toch w7 op staat!
Wat moet ik doen om alleen van de schijf met w8 een systeemkopie te maken,
http://imageshack.us/scaled/large/42/jr7s.jpg

carfran
4 July 2013, 21:07
Silverwing, Schijf 2 met als schijfletter E: is dat de externe harde schijf?

Silverwing
5 July 2013, 09:11
Silverwing, Schijf 2 met als schijfletter E: is dat de externe harde schijf?
Inderdaad!

carfran
5 July 2013, 11:53
Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.

Voor alle zekerheid vraag ik het eerst.
Is dat een dual boot W8 naast W7

Silverwing
5 July 2013, 13:16
Voor alle zekerheid vraag ik het eerst.
Is dat een dual boot W8 naast W7
Inderdaad,maar op 2 aparte ssd's dus geen 2 OS op één ssd

carfran
5 July 2013, 14:01
Ik heb mijn Windows 8 volledig terug opnieuw klaar en wil nu een nieuwe systeemkopie maken via w7 bestandsherstel en net zoals het door Microsoft beschreven word.
Het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om een keuze te maken welke stations ik in de back up wil,alle stations worden gelijk geselecteerd en ik wil enkel de C van w8 back uppen.

Ik ga het zo verstaanbaar proberen uit te leggen.
Een backup maak je van je belangrijke bestanden, zoals je documenten, je muziek, je foto's , je e-mails enz......
Een systeemkopie zoals het woord het zelf zegt , is een kopie van gans je systeem in de toestand waarin het systeem zich bevind.
In de systeemkopie word dus automatisch W7 en W8 opgenomen. Crasht één van de harde schijven, heb je geen dual boot meer en zullen er ook problemen zijn met de bootloader en zal geen van beide besturingssystemen nog opstarten.
Vervang je de gecraste schijf door een nieuwe schijf kun je dan met de systeemkopie het systeem terug in de toestand zetten zoals deze zich bevond voor de crash.(toestand wanneer de systeemkopie gemaakt werd).
Daarom is het belangrijk om ook regelmatig een backup te maken van je belangrijke bestanden, je e-mail berichten enz....., moest het ooit gebeuren dat je een systeemkopie moet terugzetten.

Nog een kleine toevoeging.
Een systeemkopie is ook geen image van een harde schijf, zoals er velen denken.

Silverwing
5 July 2013, 14:08
Dat begrijp ik maar waarom is dit zo alleen in w8,In w7 kan ik nog altijd op de vertrouwde manier een systeemkopie maken voor dat station alleen.
Welk alternatief back up programma is dan aan te bevelen om enkel van de w8 een back up te maken zodat ik als ik weer eens te veel geprutst heb dit kan terugzetten zodat er niets gebeurd is,net zoals ik dat met mijn w7 doe?
Liefst Nederlandstalig en freeware of anders Engels freeware maar dan één dat eenvoudig te gebruiken is!

carfran
5 July 2013, 14:24
Zelf gebruik ik Trueimage van Acronis en vind dit een betaalbaar product.
http://www.acronis.nl/homecomputing/products/trueimage/?adpos=1t2&device=c&network=g&matchtype=p&gclid=CLXw06irmLgCFUhZ3godd00AVA

SyncBackFree bestaat in free en betalende versie.

http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/automatisch_een_backup_maken.html

Silverwing
5 July 2013, 14:40
Acronis is me bekend en idd betaalbaar maar als het gratis kan dan toch liever zo.Ga SyncBackFree eens op de pijnbank leggen.
Heb ook nog wat aan het zoeken geweest en kwam Macrium reflect tegen waar er goede recensies van te lezen zijn,is die ook aan te raden?

compuchrisje
5 July 2013, 23:18
Macrium reflect (http://www.minatica.be/downloads/679-Macrium-Reflect) zou inderdaad een mooi alternatief zijn. Ik hou het echter ook bij mijn Acronis hoor.
Macrium Reflect is en blijft Engelstalig, en is gratis voor thuisgebruikers.

Silverwing
6 July 2013, 13:10
Heb mij een middagje met back uppen bezig gehouden en heb zowel SyncBackFree als Macrium reflect uitvoerig getest.
Ik kan zeer kort zijn,SyncBackFree slaagde er maar niet in om een back up te maken,de eerste keer duurde heet al meer dan 2 uur en zat die nog niet aan 50%,waarna ik de taak heb afgebroken,gans de boel verwijderd pc herstart en opnieuw begonnen,dit keer stopte die er zelf mee wegens een onbekende fout:wall:
Macrium reflect daarentegen doet zijn werk voortreffelijk en het terugzetten is ook zeer eenvoudig,ik ga deze dan ook houden.
Mijn probleem is hiermee opgelost en deze mag dus dicht.