Volledige versie bekijken : Telenet router en vaste telefonie.



Sir_Gigabyte
4 July 2013, 20:39
Een vraagje voor de community.

Ik heb me een paar dagen "whoppa" gemaakt. Daar hoort vaste telefonie bij. Nu heb ik me een Gigaset 220A aangeschaft, aan de router aangesloten, een beetje heen en weer gemaild/gebeld met de glorieuze helpdesk van Telenet (want de self-starter optie werkte niet :wall:). Nu, ondertussen is dat allemaal in orde. (de kant van Telenet toch).

Het probleem is dat ik, desondanks de manual van voor naar achter en terug gelezen te hebben (die van telenet ook trouwens), ettelijke zoektochten te ondernemen op het net (verbazingwekkend hoe weinig er over te vinden is, of mijn queries zijn compleet fubar), ik maar niet kan uitvogelen hoe ik mijn telefoon aan de praat krijg.

Als ik wil bellen, hoor ik geen kiestoon. Een beetje geruis, da's al. Wat zegt de manual? "U hebt niet het bijgeleverde kabeltje gebruikt". Wrong!! Dat heb ik wél. En het werkt niet hoor....

Heeft er dus iemand hier een idee hoe dat op te lossen, of ga ik één dezer dagen even terug naar de winkel, feliciteer de verkoper met dit stuk *********** en ga elders een andere kopen?

Wat heb ik al gedaan? De stroom van de router af- en terug opgezet. (hielp niet) De led's gecontroleerd op de router. Allen aanwezig. Op mijn telenet de instellingen gecontroleerd. Alles ok. De kabels (met de rj-11 stekker) vervangen. (hielp niet). Kan ik mijn vast nummer bellen? Yep, ik kan met mijn mobiel het nummer bellen. De verbinding werkt, maar mijn vaste telefoon geeft geen krimp.

Ik weet het niet meer.
Help??

(excuses voor deze monsterpost, maar het is frusterend als er iets niet werkt...)

Baloeke
4 July 2013, 22:24
Je moet je telefoon aansluiten op de modem van Telenet zelf.

Kijk eens onderaan je modem. Hoogstwaarschijnlijk vindt je daar 2 aansluitingen voor de telefoon. Als vroeger je telefoon werkte moet je eens proberen om de fiche van je telefoon in de andere aansluiting te steken.

Obsessed
5 July 2013, 07:26
Via de Telenetmodem heb je een 'digitale' telefoonaansluiting.
Als uw huidig telefoontoestel al wat ouder is zou het kunnen dat deze enkel werkt op een analoog signaal.
Bijgevolg zal je die telefoon niet aan de praat krijgen via de Telenetmodem.

Oplossing: Ander telefoontoestel aanschaffen dat wél compatibel is. ;)

Sir_Gigabyte
7 July 2013, 19:22
@Baloeke: thx voor de tip. Helaas bracht dit ook geen soelaas.
@Obsessed: thx voor de tip. Ik vrees dat jouw stelling de juiste gaat zijn. Dus ik ga morgen terug naar Makro, geeft dat terug af en koop me een "redelijk" recent model.

Thx voor de hulp boys!