Volledige versie bekijken : Google account



theo2602
10 July 2013, 22:45
Ik lees dat je voor een smartphone met android, een Google account moet ingeven. Wat is dat, waar gebruik je dat voor, hoe kan ik weten dat ik dat heb? Hoe kan ik dat aanmaken?

compuchrisje
10 July 2013, 23:15
Dat heb je niet 'automatisch' door die aankoop. Een account aanmaken is heel eenvoudig en gaat net zoals bij een Hotmail (nu Outlook.com)-account.
Surf naar Gmail (https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=http://mail.google.com/mail/&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2) en maak daar het account aan. Je kan dit als alternatief mail-adres gebruiken, maar het geeft ook nog wat andere functies mee, zoals bv Google-docs (een online office-pakket) en ook een chatfunctie. Er is nog veel meer, maar dat kan je zelf ook wel uitvlooien, denk ik.

theo2602
11 July 2013, 09:11
Alternatief mailadres? Kan ik dan op smartphone mijn eigen mailadres niet gebruiken?.

theo2602
11 July 2013, 09:25
Ik maak zo'n gmail account, en er komt dat ik mijn hotmail account kan gebruiken om in te loggen. Die Gmail vraagt wel geen paswoord, kan dan iedereen die je mailadres kent zomaar inloggen op eender welk android toestel?

compuchrisje
12 July 2013, 00:01
Mogelijk komt dat omdat je instellingen zo staan dat inlog en wachtwoord blijven onthouden. Kijk dat dus even grondig na. Normaal gezien kan niemand anders op eender welk ander toestel onder jouw account inloggen, omdat die inloggegevens enkel op jouw toestel staan.
Alleen begrijp ik niet goed wat je daar zegt over hotmail. Deze melding heb ik nog nooit gekregen hoor.

theo2602
12 July 2013, 09:19
Ik dus wel, ik maakte, zoals jij schreef, een gmail account en ze vroegen geen paswoord en zegden dat ik mijn normaal hotmail account kon gebruiken om in te loggen???

Sir_Gigabyte
12 July 2013, 15:28
Je smartphone functioneert niet meer of minder als gelijk welk ander stuk hardware. Als je wil inloggen op hotmail kan dat via de webinterface. Ik weet niet of hotmail een app heeft voor de smartphone. Gmail heeft dat dan weer wél.
Als "men" zegt dat je met je hotmail account kan inloggen op je gmail account, dan is er ergens iets misgelopen, denk ik...

theo2602
12 July 2013, 19:10
MEN zegt niets! Als je goed gelezen heb schrijf ik:Ik maak zo'n gmail account, en er komt dat ik mijn hotmail account kan gebruiken om in te loggen.

Sir_Gigabyte
17 July 2013, 13:12
Wel, dan veronderstel ik dat "men" gmail is, correct? En ik vind het al helemaal vreemd dat gmail gaat zeggen dat je met je hotmail account mag/kan inloggen. Heb je gmail van de app-store afgehaald? Normaal gezien, als je een gmail accountje hebt gemaakt en de app staat op je phone, moet je 1 maal je credentials ingeven en je kan, zolang je je paswoord niet meer veranderd, continue je mail checken etc... (zo werkt het toch bij mij in alle geval)

theo2602
17 July 2013, 13:40
Voor alle duidelijkheid: ik las dat je, om op je smartphoon te kunnen werken een Gmail account moet hebben. Ik vroeg dat hier en CompuChrisje gaf een adres! Ik ging daar op, maakte een G-account aan en ik moest geen paswoord ingeven en er kwam een tekst dat ik met mijn hotmail adres kon inloggen! Wanneer ik nu op diezelfde hint klik kom ik op dat g-account zonder paswoord! Dus tot nu gebeurde alles op PC als voorbereiding van het inloggen op smartphoon!

Sir_Gigabyte
17 July 2013, 14:36
Ok, daar snap ik, eerlijk gezegd, niet te veel van. (maar ik weet dan ook niet welk adres je mee kreeg). Wat ik je wel kan zeggen is hoe ik tewerk ben gegaan bij mijn eerste smartphone met Android.

Maak een Gmail/Google account op je pc. (met dit account kan je op gelijk welke service van Google)
http://goo.gl/QCz23

Klik op de rode knop rechtsboven "Een account maken". (maakt niet uit dat je er al eentje hebt, je kan deze gebruiken om te testen)
Doorloop het proces om je account te maken.

Ga nu, op je smartphone, naar de Googleplay appstore.
Haal daar de gmail app af.
Bij het eerste gebruik van deze app gaat er gevraagd worden naar de nodige inloggegevens. Geef deze in et le voila.
Als je je password nu niet meer veranderd, kan je je mail continue checken.

Zo heb ik het indertijd gedaan, en hopelijk heb je hier iets aan.

(wat ook wel handig kan zijn, om je dataverbruik wat in de gaten te houden, is de periodes instellen, waarop er word gekeken voor nieuwe mails. Ik heb standaard in de piekuren om de 2 uur of zoiets, en in de daluren geen beperking. Ik weet, met de huidige data-abbo's kom je nooit aan je limiet, maar het zal je maar eens gebeuren)

theo2602
17 July 2013, 22:42
Ik ben van plan om dat toestel te gebruiken als GSM en enkel op het net te gaan als er een gratis hotspot in de geburen is. En, als dat lukt als GPS voor wandelingen! Het toestel dat ik ga kopen heeft al die mogelijkheden! Om een idee van mijn gebruikt te geven: ik heb play en go en als ik 20 euro oplaad, moet ik de datum in het oog houden of mijn nummer vervalt (een jaar na de laatste oplading) GPS en Wifi zou ongeveer een of twee keer twee weken per jaar gebruikt worden! Dus geen dure verbindingen!

compuchrisje
17 July 2013, 23:00
Inloggen bij met een Hotmail-account kan nog wel, maar dan kom je normaal gezien bij Outlook.com terecht. Ik ben nog één van die (misschien wel weinige) mensen, die het gerust zonder gsm in de 'sjakosj' durven wagen om op stap te gaan. Ik hoef écht niet overal bereikbaar te zijn en moet al zeker niet voorzien zijn van internet-everywhere. Daarom kan ik ook niet nagaan wat jij juist te zien hebt gekregen.
Maar als ik naar Gmail ga en daar klik op 'Nieuw account aanmaken', dan krijg ik dit (https://accounts.google.com/SignUp?service=mail&continue=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F&ltmpl=default)te zien en daar zie ik nergens iets over hotmail staan.
Heb je wel goed gekeken?

Sir_Gigabyte
18 July 2013, 10:21
Theo2602, even over je GPS. Die heeft een mobiele verbinding nodig. Dat werkt ook op Wifi, maar het zou me verbazen dat je tijdens je wandelingen van hotspot naar hotspot gaat "hoppen". Naar mijn ervaring is GPS dé grote batterij/dataverbruiker. Maar als je, zoals je zegt, dat 2 keer in het jaar gaat nodig hebben, dan gaat dat nog meevallen, denk ik. (Toch maar even aan denken om op je toestel de waarschuwingslimieten in te stellen. Dan ben je gelijk op de hoogte als je een drempel overschrijd)

theo2602
18 July 2013, 12:48
Als je op GPS bent, moet je niet op het net zijn, en moet je Wifi ed uitschakelen om de batterijen te sparen! En wat 'hoppen' betreft het is de bedoeling dat ik een of meer keren per dag op een terras met Wifi mijn mails zie, foto's verzend enz... Dus geen mobiele verbinding nodig! Dat heb ik overigens hier in Minatica van iemand gelleerd die het ook zo deed!
Ho ja CompuChrisje, ik heb opnieuw naar Gmail gegaan en nu moest ik naam, adres enz opgeven en ook een paswoord!
Wat er de eerste keer ANDERS is gegaan begrijp ik dus ook niet!

Spoorzoeker
19 July 2013, 20:34
Je hebt geen Android toestel, maar een Windows toestel. :lol:

theo2602
19 July 2013, 21:57
Laat het hierbij stoppen, we zijn al lang weg van mijn eerste vraag: Hoe aanmelden bij Gmail. En wat het wellens nietes betreft van GPS met of zonder internet verbinding:
http://www.lumaj.be/index.php/nl/gps-info/679-gps-op-smartphone-zonder-internet

berger
25 July 2013, 22:11
Toch nog even. Om met een GPS aan plaatsbepaling te doen moet je minstens 4 satelietsignalen kunnen ontvangen. Die satelieten zijn daarvoor speciaal in een geostationaire baan rond de aarde gebracht door het amerikaans leger. Als je dus op voorhand de kaarten inlaadt heb je tijdens uw wandeling inderdaad geen internet nodig.