Volledige versie bekijken : Thuisnetwerk met homeplugs utbreiden maar wat met Telenet TV digitaal ?



Merel
12 July 2013, 17:41
Welke merken homeplugs zijn technisch interessant en toekomstgericht ?

Met een door-stopkontakt ingebouwd blijft AC voeding beschikbaar (als er lokaal maar één enkel stopkontakt is) Daar tegenover staat echter dat men haast onvermijdelijk problemen heeft met de kinderbeveiliging
(het vervelend plaatje dat speciaal gemaakt is om je doen twijfelen of je zo onhandig bent geboren en bovendien haast nooit te verwijderen is :angry: ) Een ouderwetse dominostekker zonder onzin (van de vlooienmarkt of wijselijk goed bijgehouden) lost dit probleem meestal wel op.

Een tweede en derde netwerk aansluiting per homeplug lijkt mij wel iets.

Ik zit hier echter met een bijkomend "potentieel" probleem en vraag :
Telenet ging van zijn modem naar de digicorder via hun eigen homeplugs (ze waren niet bereid om in de kruipkelder een kabel te trekken (zogezegd "gratis" installeren van HD digitaleTV maar zonder enig voorbereidend bezoek ter plaatse).

Nu de vraag :
Ik vraag me af of alle modulaties tezamen op onze electrische leidingen geen "relationele" storingen meebrengen kan, ten koste van de kwaliteit van TV en thuis-netwerk.

Waar is de tijd dat we de leidingen moesten beschermen van alle storingen (beide richtingen) met dure filters .... om een zuivere sinus te bekomen !?

Er zij zoveel merken en uiteenlopende prijzen ! Maar er zijn wel enkele reviews tot hulp.

Sir_Gigabyte
17 July 2013, 13:20
Ik gebruik die dingen niet. Ik trek nog liever een kabel meer door het hele huis, of installeer ergens een acces point. Want het is zoals je zegt, je blijft meerdere signalen over je stroomnet trekken en dit kan, imho, het signaal op termijn verstoren.

My 2 cents...