Volledige versie bekijken : Betrouwbaarheid PIRATEBAY.SX



Maximus
28 July 2013, 19:55
Hallo Minaticaleden

Wie heeft er ervaring met de beruchte piratebay.sx. Is die site te vertrouwen ???

Alvast dank bij voorbaat voor een eerlijk antwoord.

skipper
28 July 2013, 20:20
Kijk hier eens naar:

http://pirateproxy.net/

Nog nooit problemen met gehad. Best altijd wel het gedownloade (legale) bestand eens scannen met je antivirus of Mbam alvorens het te openen.

peenif
28 July 2013, 20:34
Cru maar realistisch gesteld zijn torrent bestanden nooit te betrouwen en dit zijn nu juist deze die je op ThePiratebay gaat zoeken. Bovendien gaat het bij torrents meestal om door copyright beschermde werken, of het nu film, muziek of software is doet er niet toe. De Zweedse overheid heeft de strijd aangebonden met The Pirate Bay meer bepaald via hun domeinnaam. The Pirate Bay heeft dan maar zijn domeinnaam van ThePiratebay.se (Zweeds) omgezet naar ThePiratebay.is (IJslands). Vermits deze IJslandse domeinnaam geregistreerd werd op naam van een Zweed denken de Zweedse autoriteiten dat ook daarin juridische mogelijkheden liggen. The Pirate Bay heeft dan maar opnieuw zijn domeinnaam veranderd naar ThePirateBay.sx en deze registratie werd uitgegeven door Sint Maarten, een nietig eilandje in de Caraiben waardoor de Zweden mogelijks achter het net zullen vissen. Of die te vertrouwen is? Zoveel als alle andere torrent sites en alle vorige ThePirateBay adressen maar dit staat reeds in mijn eerste zinnetje.

Spoorzoeker
29 July 2013, 12:31
Daar we ons forum legaal willen houden, worden illegale topics gesloten en/of direct verwijderd. Het is immers ook tegen de forum regels die hier gelden!!!
http://www.minatica.be/threads/43100-Legaal-of-illegaal

peenif
29 July 2013, 16:13
Torrents kunnen ook legaal zijn hoor, het is een manier om bestanden te downloaden. De foto's van de doop van mijn kleindochter, via torrent aangeboden, zijn niet illegaal. Torrents zijn niet per definitie illegaal, vandaar 'Spoorzoeker', maar ik heb hier niks meer te zeggen.

Spoorzoeker
29 July 2013, 16:37
Ja okee, maar de Piratebay ?, daar zullen vast de films van je dochter niet op staan of wel ? :lol:

compuchrisje
29 July 2013, 22:20
Peenif heeft het over torrent-sites in het algemeen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, vind het al vervelend dat je daar eerst al een toepassing voor moet installeren. Met tijdelijke hosts zoals SendYourFiles ben ik al tevreden.