Volledige versie bekijken : Skypen op android



theo2602
30 July 2013, 15:36
Ik heb een ALCATEL (http://www.vandenborre.be/sitemap/NL/ALCATEL.htm) ONE TOUCH X POP RAVEN BLK, gekocht. Het heeft twee camera's, een om foto's te trekken, een ander om, zoals ik het versta, beeldcontact te maken! Nu heb ik Skype geinstalleerd, maar krijg enkel de mogelijkheid om te chatten of te bellen! Bij instellingen komt wel oa de vraag met wie je wil videochatten, maar de mogelijkheid wordt niet geboden! Iemand raad?

Merel
7 August 2013, 20:26
Moet je niet eerst de mensen die een Skype-adres bezitten importeren ?
Bij de installatie van Skype is een faze waarbij dit wordt gevraagd, maar die heb je mogelijk overgeslagen ?

Skype zou normaal moeten alle adressenboeken scannen en ze op je eigen lijst zetten.
Anders zal je geen lijst kunnen zien en dipso-facto niemand kunnen selecteren.
Heb je al een lijst staan met Skype-adressen ? En werkt het bellen/chatten al ?

Mogelijk moet bij instellingen de camera worden 'enabled' ?

theo2602
8 August 2013, 08:41
Dank je Merel, en sorry dat ik niet schreef dat het opgelost was! Inderdaad gebruikte ik verkeerde adressen! Het is wel verwonderlijk hoeveel mensen dezelfde Skypnaam gebruiken! Zo kwam ik met DEZELFDE Skypnaam op iemand in Zwitserland! Raar genoeg toen ik dan van mijn computer en van de Laptop van mijn vrouw naar mijn Android ging, vond hij wel de juiste, en heb ik daardoor ook daar de adressen van ons! Bedankt en Sorry

Merel
8 August 2013, 10:31
Theo, dat soort dingen heb ik aan den lijve zelf ondervonden, reeds tweemaal. Ik heb gans Nederland in mijn hotmail inbox gekregen omdat een nederlandse exact hetzelfde (zeker niet alledaags mailadres) in gebruik had.

Op één klein verschil na :
identiek-hetzelfde-zeldzaam-adres@hotmail.com
identiek-hetzelfde-zeldzaam-adres@hotmail.nl

Van deze laatste kreeg ik alle berichten van familieleden met fotos, kennissen met foto's, clubs, kinderopvang, banken , verzekeringen enz...)

Zij had het slechte idee gehad om mijn mailadres kenbaar te maken en vertikte het om een correctiemelding naar iedereen te sturen. Tot ze het zelf beu werd dat ik al haar correspondenten wees op haar slordig onbeschaamd gedrag. Uiteraard kreeg ik ook rappels van haar onbetaalde rekeningen. Dat heeft een goed jaar geduurd (nu nog steeds maar toch zelden een mailtje waar ik niet meer op reageer)

Het ander geval was met een identieke naamgenoot, die tevens bij Telenet was aangesloten. Toch hadden wij een "bijna" identiek emailadres van Telenet. Die man heeft een copie van zijn eigen postuleringsbrief voor een belangrijke functie naar een groot bedrijf naar mij gestuurd (mogelijk ook Telenet's fout ?)! De complete ganse CV en motivatiereden ! Gelukkig was dat slechts eenmalig, maar als flater kan het wel tellen.


Voor een skypeadres zou ik iedereen de suggestie meegeven om een suffix toe te voegen met (bv. je postcode/gemeente/huisnummer of iets dat je kan onderscheiden van alle naamgenoten, ook bv. je tweede voornaam) : jansen_jan_jef_theo_B1860

Het zou aldus onmogelijk worden dat er twee skypers bestaan met dezelfde naam en Microsoft login.

theo2602
8 August 2013, 12:40
Jouw belevenis overtreft alles! Gelukkig heb ik zoiets nog niet voor gehad!