Volledige versie bekijken : Gezocht programma om dubbelingen te verwijderen



vuurvliegje
7 August 2013, 18:17
Zelf ben ik al de hele middag aan het zoeken maar ik vind het juiste programma niet.

De situatie:
Ik heb een groot bestand met e-books welke gesorteerd staan als volgt:
achternaam, voornaam - titel

Nu heb ik een ander bestand maar staat voornaam achternaam - titel (soms met v1 erachter etc.)

Nu wil ik alles in het grote bestand zetten maar om handmatig alles te doen is lastig. Nu heb ik diverse programma's gebruikt maar die controleren alleen of de bestandsnaam 100& overeen komt. Waardoor ik alsnog een paar 100 bestandsnamen handmatig aan moet passen of alles handmatig uit moet zoeken.

Wie weet er een programmaatje wat mij kan helpen?

J.W.
7 August 2013, 21:07
Gebruik hiervoor het programma "Calibre" (gratis).

http://calibre.nl.softonic.com/

vuurvliegje
7 August 2013, 21:17
Dank voor je antwoord. Ik zal morgen eens goed kijken maar zoals ik t nu zie importeer je hier alles in. Dat is niet echt mijn bedoeling. Er zijn diverse programmas in omloop die dubbelingen in bestanden zoeken. Naar zon programma zoek ik eigenlijk. Maar degene die ik tot nu toe vond kijken of de naam 100% overeenkomt terwijl ik 50% wil hebben.

J.W.
7 August 2013, 23:09
In Calibre kan en mag je alle gegevens invoeren, maar het is niet verplicht. Enkel naam, voornaam en titel is reeds voldoende.
Als je titels invoert en er zijn dubbele bij krijg je steeds een lijst hiervan samen met de vraag of je deze al dan niet wilt invoeren. Denk eraan dat er veel boeken met dezelfde titel zijn, maar toch van een andere auteur.

vuurvliegje
8 August 2013, 09:57
Calibre is toch echt niet wat ik zoek. Ik zoek programma's als Easy duplicate finder, duplicate finder. Die de dubbelingen uit de 2 mappen haalt

papypc
8 August 2013, 10:57
Kijk even naar "DuplicateCleaner" free.

vuurvliegje
8 August 2013, 11:10
Dank, dit komt al meer in de buurt. Maar net als alle andere vergelijkbare programma's vind ie geen dubbelingen, terwijl die er wel zijn (bestandnamen komen namelijk niet 100% overeen)

papypc
8 August 2013, 11:24
In zoekcrieria "zelfde inhoud" aanvinken en "alleen gelijke bestanden" aanvinken (niet "alleen zelfde bestandsnaam").
Heb je het op deze manier gestest ? Dan zou bestandsnaam toch niets meer betekenen !

Spoorzoeker
8 August 2013, 13:34
Ik gebruik er verschillende, maar
Fast Duplicate File Finder
is toch wel mijn favoriet.
Heel veel instelmogelijkheden en nog freeware ook !.

http://www.snapfiles.com/get/fastdupfinder.html