Volledige versie bekijken : Belgacom HotSpots



theo2602
21 August 2013, 16:00
Wie kan er mij het doel uitleggen van Belgacom Hotspots? Ik probeerde al op tientallen plaatsen een WiFi contact te krijgen, soms stond Belgacom er op, maar het signaal was te zwak! Moet men echt tegen de vensters gaan staan om contact te maken? Op zich is dat niet erg, bijna ieder restaurant en veel café's bieden gratis WiFi aan, maar Belgacom doet alsof dat één van hun grote voordelen is!

berger
21 August 2013, 19:36
Belgacom communiceert daar niet correct over.
Ze beloven WiFi en TV Overal, dat is dus hoegenaamd niet waar.
Bij mij thuis heb ik wel een viertal Belgacom Hotspots, maar thuis heb ik geen hotspot nodig.
Ik heb een Lan verbinding en eventueel de WiFi van mijn eigen modem. Zo kan ik met mijn tablet overal in huis een WiFi verbinding maken. Nu gaat de kwaliteit van die verbinding snel echteruit met de afstand en de dingen die in het huis staan, vooral muren en deuren. Tot op mijn terras geraak ik nog juist en dat is maar 10 meter.
Belgacom heeft ook een aantal eigen hotspots maar dat aantal is zeer beperkt, en weinig beschikbaar.
Voor de rest gebruiken ze de modems van hun klanten, maar die dragen niet ver.
Ik heb bvb een adres aan de belgische kust en daar werkt dat langs geen kanten. Idem in de Ardennen.
Dus alle dagen gaan eten en op café gaan, meer zit er niet op. En dan nog hé, soms moet je eerst een hoeveelheid publiciteit slikken alvorens gebruik te kunnen maken van een hotspot in een commerciële ruimte.
Blijft dan nog het probleem van op hun Fon netwerk te geraken als je echt een wifi verbindiong "ziet". Ik krijg regelmatig de status "verbonden" maar dan moet je nog inloggen. En dat lukt vaak niet.

Eigenlijk gebruik ik veel de G-verbinding van mijn smartphone die ik kan delen waardoor er een wifiverbinding mogelijk wordt. Dat werkt altijd, maar verbruikt uw (meestal beperkt) krediet.

Bij telenet zal dat ook zo wel zijn hoor, ze hebben allemaal een duur reklamebureau.

theo2602
21 August 2013, 22:12
Dus als ik goed begrijp ga jij in de Ardennen of aan de kust op een G-verbinding met je smartphone, en dan kan je laptop daar langs WiFi op inpikken? Komt dat op je laptop dan als een 'WiFi spot'? En moet je daar een wachtwoord voor ingeven? Je spreekt van beperkt krediet, is er een regel waarmee je kan berekenen hoeveel MB je gebruikt?

peenif
21 August 2013, 22:24
Met mijn Belgacomfon-login surf ik in het Brugse zonder problemen, raar maar waar.

theo2602
22 August 2013, 09:15
Dan zal Brugge echte BELGACOM spots hebben zeker (dus hier moet je niet van achter gaan staan)

berger
22 August 2013, 12:21
Dus als ik goed begrijp ga jij in de Ardennen of aan de kust op een G-verbinding met je smartphone, en dan kan je laptop daar langs WiFi op inpikken? Komt dat op je laptop dan als een 'WiFi spot'? En moet je daar een wachtwoord voor ingeven? Je spreekt van beperkt krediet, is er een regel waarmee je kan berekenen hoeveel MB je gebruikt?

Ja inderdaad, op mijn smartphone kan ik via de instellingen "gedeeld internet" instellen en dan zie ik op mijn telefoon de naam van de uitzending (iets met Nokia Lumia) en ook een Wachtwoord.
Op uw laptop of tablet ga je dezelfde naam terug vinden in de mogelijke wifi verbindingen en de eerste keer moet je ook het wachtwoord ingeven.

Het verwondert mij niet dat men in Brugge veel hotspots vindt, hoe meer mensen er wonen hoe meer hotspots uiteraard. In elke stad zal dat behoorlijk lukken. Je kunt bij Belgacom een kaart opvragen waarop al die hotspots staan. Maar op de zeedijk aan de de kust zijn er weing hotspots, er wonen niet veel mensen op zee, de huizen die het dichts staan langs de zeekant staan in Groot-Brittanië en dat is toch wat ver. En de andere huizen staan aan de achterkant, door dan inderdaad in een slaapkamer een venster open te zetten kan ik soms op Belgacom Fon, maar de verbinding is eer slecht en valt om de minuut uit. En ik zit eigenlijk liever in mijn zetel.

Hoe groot mijn verbruik is kan ik op dit ogenblik niet navragen, belgacom doet onderhoud van zijn e-services. Ik kom daarop wel terug.

berger
22 August 2013, 16:11
Mijn verbruik via die G-verbinding ligt rond de 80 Mbytes per dag, maar daarmee kunt ge natuurlijk geen filmkes downloaden. Eigenlijk kijk ik dan gewoon naar de mobiele site van een aantal kranten. Ik heb een easy 15+ abonnement met daarin een Mobile Internet Advantage 2GB. En daar kom ik altijd mee toe. Met de app Hello is het gemakkelijk om uw verbruik te controleren.

theo2602
22 August 2013, 18:34
Het is niet mijn bedoeling om 'data' te kopen, maar bij mijn laatste bij vulling van mijn pay en go bij proximus, kreeg ik de mogelijkheid om 100MB te krijgen, te gebruiken binnen een maand, dat laatste zal dus el lukken als ik elke dag enkele minuten contact maak met het thuisfront!

theo2602
26 August 2013, 22:44
Berger, ik kreeg van jou dit:Ja inderdaad, op mijn smartphone kan ik via de instellingen "gedeeld internet" instellen en dan zie ik op mijn telefoon de naam van de uitzending (iets met Nokia Lumia) en ook een Wachtwoord.
Op uw laptop of tablet ga je dezelfde naam terug vinden in de mogelijke wifi verbindingen en de eerste keer moet je ook het wachtwoord ingeven.
Nu kan ik kiezen tussen al dan niet een wachtwoord (open tot wap2). Is het noodzakelijk om een wachtwoord in te stellen als je slechts nu en dan van die mogelijkheid gebruik maakt?

berger
27 August 2013, 11:25
Voor mij moet elke verbinding beveiligd worden, ook al gebruikt je ze niet veel. Ik zou voor WAP2 kiezen.

Het kost ook weinig moeite, eenmaal het wachtwoord invoeren volstaat, mijn tablet onthoudt het toch.

theo2602
3 September 2013, 13:33
Ik heb dat dus gedaan en de verbinding lukt ook. Ik heb wel de indruk dat dit veel gebruikt. Volgens dat ik zag gebruikte ik 2.5MB op ongeveer 5 minuten als hotspot. Maar ik heb 100MB gewonnen met 'playandgold' (daar krijg je een nummer voor als je jouw pay&go oplaadt). Dus kan ik die week dat ik weg ben iedere dag de mails versturen die ik op voorhand schrijf, en mijn mail ontvangen. Maar meestal zal ik Wifi gebruiken, dat vind je nu in veel zaken!

berger
3 September 2013, 17:21
Dat verbruikt natuurlijk wel wat, ik kom zo dagelijks aan ongeveer 80 Mbytes, dan lees ik het nieuws van een viertal kranten. Dat is niet de volledige krant maar een vereenvoudigde mobiele versie, de m-versie zeg maar.
Maar soms komt het al eens van pas.