Volledige versie bekijken : draadloos internet



firmin1
12 May 2005, 18:38
ik heb een draadloze modem van het merk smc
ik heb deze geinstalleerd in mijn gang
mijn pc staat op de slaapkamer dat is een 6 a 7 meter ervan verwijderd
nu als ik even bezig ben valt mijn verbinding regelmatig weg
dat trek ik de adaptor even uit en na enkele minuten is er weer verbinding
waaraan zou dat kunnen liggen
ik heb geen spyware aan boord
ook geen virussen
wie weet raad
thx:confused:

Ché
12 May 2005, 19:42
kan aan allerlei storende factoren liggen die je signaal verzwakken. ( electrische leidingen, gewapend beton, metalen buizen in de muur,...) zal een beetje zoekwerk zijn.

Ché

neo
12 May 2005, 21:57
het heeft te maken met het aantal muren of gewelven het signaal door moet, ik stelde de vraag eens aan een technieker van telenet,hij vertelde me dat het draadloos surfen in theorie werkt,maar in de praktijk vaak voor problemen zorgt, het heeft veel te maken met de beton die tussen het signaal zit.

het hangt natuurlijk niet allen van dat af.

je zal een beetje moeten expirimenteren met die modem op een andere plaats of zo.:confused:

;)

g_man
12 May 2005, 22:08
Jonge jonge, heb hier hetzelfde probleem aan de hand gehad. In het nieuwe huis alles aan de verkeerde kant liggen en tijdens de installatie van telenet de promotie gevraagd van draadloos netwerk. Duidelijk navraag gedaan over de kwaliteit ed van dit systeem. Zou geen probleem zijn. Die mannen dus de modem en het access point geinstalleerd en de receiver boven. Alles aangesloten, rap op het net en alles leek OK. De man was nog niet op de hoek van de straat een mijn verbinding foetsie ! 's Anderendaags terug naar telenet gebeld en doorgeschakeld naar de Wifi afdeling. Die mannen vanalles geprobeerd en mij vanalles laten doen maar noppes. Dus afspraak gemaakt met een echnieker van Wifi en die kwam dan langs. Der bestaat geen groterserommel dan dat systeem vertelt diene. Vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. Die modem staat dus in vogelvlucht 2 meter van de ontvanger en signaal zeer laag en dan weg. Reden = staat een granieten trap in de weg! Bijna aan 't bellen voor de nest terug te komen ophalen, nog wat met mijn receiver aan 't rondlopen en plots --> signaal zéér goed !?!?
De clou van de zaak. Als dat signaal echt recht naar elkaar toe kan gaan, zonder door (zoals ze hier al zeiden) dikke muren, trappen, ed te moeten gaan géén probleem, anders...

PeterN
13 May 2005, 00:20
Kan ook aan de router zelf liggen. Ik heb het zelfde aan de hand gehad met mijn smc router en twee maanden bezig geweest om het uit te zoeken. Na twee maanden proberen zonder resultaat terug gebracht en onder garantie net dezelfde nieuwe gekregen. Deze geprobeerd en bolt al bijna een jaar zonder problemen.