Volledige versie bekijken : Vista Winmail Imap vs pop3



merkhout
4 September 2013, 21:46
Beste,
Tot heden steeds email server pop3 gebruikt. Ik bezit in Winmail een hele boomstuctuur van mapjes waarin mijn correspondentie steekt, Familie, medisch, financies etc. Dit wil ik behouden op mijn pc.

Maar om alle mails te lezen op pc, laptop, tablet, of smartphone is IMAP protocol nodig.
Zou ik simpelweg naar IMAP kunnen overschakelen, zonder mijn vele mapjes(plus inhoud, in Pop3 kwijt te spelen.?

Met dank en groet,

merkhout

Merel
4 September 2013, 22:27
Van Winmail ken ik niets. Dus neem mijn informatie niet als de enige waarheid.

Uw vele mapjes riskeren 'simpelweg' allemaal in een ellenlange rij onder elkaar komen te staan.
Het is niet ondenkbaar dat in dit overzicht je niet meer kan onderscheiden waar ze vandaan zijn gehaald.

Je zal ook bepaalde mappen moeten fusioneren naar één map om het overzicht te vereenvoudigen
(gewoon copiëren van van inhoud naar de andere grootste map en dan de lege map deleten)

Bovendien worden ze allemaal gesynchroniseerd en dat neemt dus ook beslag op het systeem, in die mate dat je soms ogenschijnlijk een mailserver hebt die 'Not responding' lijkt, terwijl hij maar gewoon zijn eigen ding doet (op mijn oud bakske).

Maar ja de synchronisatie zal wel uw bedoeling zijn en dat gaat idd via IMAP

Voordeel is dat alles ook bij je provider wordt bewaard en zo de toegelaten opslag verzadigd wordt tenzij je alle berichten verwijdert naargelang ze niet meer nodig zijn.

Ga alleszins eerst op verkenning naar informatie vooraleer je begint aan de klus.
Die klus is simpel maar het resultaat kan mogelijk verrassen.