Volledige versie bekijken : W8 + Avast



Koshke
7 September 2013, 20:34
Heb juist Windows8 op een nieuwe laptop en standaard is gratis 3 maanden Kaspersky als internet security op geplaatst. Ik wou eigenlijk Avast downloaden, de gratis editie, maar verloor daardoor onmiddellijk 4 programma's, o.a. Animation shop en andere grafische programma's. Daarenboven waren ongeveer 7 van de 10 websites die ik normaal toch erg betrouw, niet bereikbaar, o.a. ook minatica.....
Heb Avast eraf gezwierd en de problemen met de websites waren opgelost maar de programma's moet ik opnieuw downloaden. Terug geprobeerd en idem dito: Avast... Terwijl ik op mijn W7 nooit problemen heb gehad hiermee.
Kan iemand mij een andere security aanbevelen?

Een hoop moeilijkheden heb ik ook al ondervonden met andere programma's. Photo Painter werkt ook niet meer, niet compatible met W8.

Elke tip i.v.m. W8 in combinatie met programma's is welkom.
dank bij voorbaat.

berger
7 September 2013, 22:35
Volgens de Avast-blog (http://blog.avast.com/2012/11/05/avast-is-first-free-antivirus-to-be-windows-8-compatible/) is Avast reeds vanaf nov 2012 compatible met Windows 8. Komen die problemen niet gewoon door het feit dat je verschillende anti-virusprogramma's gebruikt? Als ik het goed heb komt met Windows 8 ook MSE mee, en dan ook nog Kaspersky. En ik leerde vroeger altijd dat twee anti-virusprogramma's op één PC altijd voor problemen zorgt. Maar ik volg dat allemaal niet zo goed meer!

compuchrisje
7 September 2013, 23:20
Je kan bepaalde zaken terugdraaien, ik dacht dat dat ook met Windows 8 kon? Tot voordat je Avast installeerde. Het verwijderen van Kaspersky moet grondig gaan, net als ooit met Symantec's Norton AV en ook evt andere anti-virusprogramma's.
Eens dat gebeurd, kan je Avast installeren en stel je zelf de regels op wat betreft programma's en websites.
Als je van vorige programma's geen zuivere uninstall kan doen, kan Revo Uninstaller (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=719) je daarbij misschien wel helpen.

theo2602
7 September 2013, 23:21
Ik draai de gratis versie van AVAST op Windows 8 en ben er zeer tevreden over. Dat er programma's en hardware zal zijn die op Windows 8 niet oflke slecht werkt, is zo goed als zeker. Bij elke nieuwe Windows is het, volgens mij, niet de bedoeling dat je alleen maar het OS veranderd! Money, money

Koshke
8 September 2013, 11:14
Dank je wel, ja het zou wel eens aan Kaspersky kunnen liggen omdat delen van MSE ook niet helemaal werken...
Op het forum van de fabrikant heb ik nu ook gelezen dat men het één moet verwijderen voordat het ander kan worden geinstalleerd.

peenif
8 September 2013, 16:43
Verwijder die dan wel met deze (http://support.kaspersky.com/common/service.aspx?el=1464) en niet via 'Progrqmma's verwijderen' van Windows.

Koshke
9 September 2013, 20:00
dank je wel Peenif!

Merel
27 September 2013, 16:03
Ik wil geen oordeel vellen over de 'Removal Tool' van Kaspersky. Misschien doet het zijn werk goed.

Wat de gewone ervaring mij leerde is dat in het algemeen gesproken nadat ik een of andere removal tool gebruikte er toch nog steeds rommel werd achtergelaten zowel in de mappenstructuur als in het register.
Ze lieten allemaal sporen na, de 'grote' merken nog het meeste.

Ik vond jaren nadien hier en daar nog rommel. Soms moet men tot in de bestanden zelf gaan duiken om te kunnen ontdekken welke software daar in sommige hoeken is blijven liggen. Met CCleaner heel voorzichtig analyse uitvoeren en dan zien of het niet beter naar je persoonlijke vuilbak vliegt (Map 'Wait2Delete' aanmaken)

Ter zake : ik kan mij onmogelijk indenken dat AVAST zelf het probleem zou zijn bij W8.
Dat zou een echte tsunami veroorzaakt hebben in de AV wereld !