Volledige versie bekijken : installatie en drivers



bernard1949
8 September 2013, 15:58
Ik heb voor het eerst een nieuwe installatie Vista op een laptop gezet. Op een gegeven moment kon ik kiezen waar ik de installatie kon zetten. Ik heb dan eerst de 2

partities geformatteerd en dan de installatie gedaan. Nu zie ik dat de installatie van de Vista op de C staat en de D is volledig leeg. Zou ik die installatie kunnen

doen zonder dat de schijf verdeeld is? Bijvoorbeeld dat ik maar enkel de C heb?
Ook heb ik problemen voor het vinden van de drivers. Zouden jullie mij daar ook kunnen bij helpen aub? De gegevens van het moederbord zijn:
Moederbord
Fabrikant Acer
Model Aspire 6920 (U2E1)
Versie Aspire 6920
Chipset verkoper Intel
Chipsetmodel PM965
Chipset herziening C0
Southbridge verkoper Intel
Southbridge model 82801HBM (ICH8-ME)
Southbridge herziening B1
Systeemtemperatuur 45 °C
BIOS
Merk Acer
Versie V1.16
Datum
Ik hoop dat die gegevens volstaan?
Alvast dank bij voorbaat.

salmax
8 September 2013, 22:58
Je kan alvast bij het installeren de verdeling in c en d of 1 grote partitie c maken.
Toch geef ik zelf de voorkeur op 2 partities 1 voor windows op c en d voor documenten of anders.
of het na installatie nog kan zonder problemen weet ik niet nooit geprobeerd misschien iemand dit wel weet.

http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/drivers

daar notebook --> aspire --> dan u modelnr

compuchrisje
9 September 2013, 22:16
Nou Salmax, knap van je hoor :clap:

Merel
10 September 2013, 20:03
Een systeempartitie dient om het OS te bevatten en niet om gegevens op te slaan.
Bij een systeemcrash waarbij men niet meer kan opstarten ben je meteen je allerlaatste data bron kwijt.
Murphy bemoeit er zich steeds mee. Je laatste backup is dan meestal ver te zoeken.


Men kan zonder groot risico de systeem partitie vergroten tot één enkele partitie C: overblijft.
Maar waarom zou men zoiets willen doen !?