Volledige versie bekijken : Windows XP - Veilige modus met netwerk gevraagd en niet gekregen ?



Merel
28 September 2013, 10:58
Hoe kan men tijdens een Windows XP sessie nagaan of de lopende sessie in modus [veiligemodus+netwerk] staat of in de normale modus ?

Ik bent VANUIT veilige modus HERSTART met ..... optie [veilige modus + netwerk].
Tenminste dat is wat ik overtuigd van ben ; ofwel had ik een zinsbegoocheling.

Maar alles leek tijdens de herstart en ook tijdens deze sessie precies identiek als bij normale modus !

Wat is het wezenlijk verschil welk toelaat om TIJDENS de sessie gemakkelijk te onderscheiden in welke modus een lopende sessie eigenlijk bezig is ?

Zou het opstart probleem precies hiermee te maken hebben dat de sukkel niet meer goed begrijpt in welke modus hij moet opstarten en dus telkens opnieuw bij cold boot helemaal niets deed na het windows logo ?

Ik blijf zolang nog in deze sessie en hoop op enige verheldering vanwege onze eminente leden, vooraleer mij opnieuw aan een cold boot te wagen.

Bedankt

peterus
28 September 2013, 11:11
Is het niet zo dat bij opstart in veilige modus de graphic settings basis settings zijn(windows graph driver) en dat het niet mogelijk is om naar een hoge resolutie te gaan?

Merel
28 September 2013, 12:52
Is het niet zo dat bij opstart in veilige modus de graphic settings basis settings zijn(windows graph driver) en dat het niet mogelijk is om naar een hoge resolutie te gaan?Bedankt peterus. Ja inderdaad dat is zo. In de veilige modus is het bureaublad alleszins altijd zwart en zijn de icoontjes ook anders ; dat is een duidelijke aanwijzing.

Echter in de [veilige modus + netwerk] weet ik het niet met zekerheid.
Is het bureaublad dan tevens zoals in de veilige modus of zoals bij normale opstart ?


Bij de 'herstart' vanuit volledig veilige modus (tout court) had ik 'met netwerk' aangevraagd.
Momenteel zou ik daar moeten in zijn maar alles gelijkt op een 'normale' opstart modus.

peterus
28 September 2013, 19:41
Ik heb even mijn xp pc opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden , en ook daar is het bureaublad zwart.
En als je de pc afsluit is er GEEN mogelijkheid om de pc in "standby" of Sleep" te zetten , dit duid erop dat je in veilige modus werkt.
Ook dit nog , op de hoeken van het scherm staat veilige modus , indien geen van deze op uw pc van toepassing zijn dan is er een sterk vermoeden dat je in "normale " modus opstart.

Merel
28 September 2013, 22:06
Vriendelijk bedankt Peterus.

Het kan dus niet anders dan dat XP herstarte is in normale modus ondanks mijn vaste overtuiging dat ik voor de andere optie had geklikt. Het is het zoveelste bewijs dat mensen soms overtuigd zijn van een gebeurtenis overeenkomstig hun waarneming, welke in de werkelijkheid anders gebeurde.


Hopelijk begin ik geen spoken of UFO' s waar te nemen (met tegenwoordig al die laserstralen in de lucht).


:wtf:

We waren toch met twee om hier een paar maanden terug bij nacht een licht te zien rondzweven (ongeveer westwaarts van Meise, mogelijk boven Brussegem), met onregelmatige bewegingen over een tamelijk grote oppervlakte ; zeker geen lichtstraal vanuit de vaste grond. Dat licht verdween en kwam terug opdagen naargelang het patroon van de bewolking, zonder dat we een lichtstraal konden waarnemen. Het bleef langdurig in dezelfde zone naar alle kanten zweven zonder patroon.
:shocked:


Het stelt mij wat gerust dat wij met twee hetzelfde hadden waargenomen; en we hadden ook niet gedronken !
:eek: :eek:



Al goed dat er nergens Marsmannetjes zijn geland, na al dat mysterieuze gedoe

compuchrisje
28 September 2013, 23:03
Ook mét internetverbinding is de gang van zaken hetzelfde als bij 'gewone' veilige modus. Je ziet dan ook eerst welke onderdelen worden geladen (véél regeltjes) om dan in een donker scherm te komen, zonder achtergrond, met in elke hoek 'Veilige modus'.
Misschien heb je iets te laat gereageerd (als er seconden zijn ingesteld) of heb je toevallig niet volledig de toets ingedrukt (kan soms als je wat dikkere vingers hebt).