Volledige versie bekijken : Windows 8



leen2
8 October 2013, 13:43
Hoi,

Ik heb een nieuwe laptop van sony vaio met windows 8
met de functie's bureaublad en startscherm enzo kan ik al een eindje mee weg,
maar enkele dingen zijn wel frustrerend ,
zoals als ik op internet wil zoals youtube of facebook dit is zeer zeer traag, zelfs mijn oude laptop is sneller,
maar ook gewoon op internet is traag, ik heb ondervonden denk ik dat elke pagina met iets van flash ellementen hij moeilijkheden heeft om op te laden maar hoe kan ik dat verhelpen.
Alvast bedankt
Groetjes

compuchrisje
8 October 2013, 22:31
Flash wordt tegenwoordig geweerd vanwege beveiligingsproblemen. Wil je toch die pagina's mét flash laten laden, moet je dat via je browserinstellingen even regelen voor die bepaalde websites.
Kijk ook even of je internetverbinding wel de volledige ruimte geeft aan je laptop. Mogelijk moeten er instellingen worden aangepast in je router, vooral als je draadloos wil werken.

peterus
11 October 2013, 10:25
Gebruik je Chrome als Browser dan kan je eens nakijken welke plugins er active zijn en desnoods flash uitschakelen als test.
Type in je adresbalk: chrome://plugins/

peterus
11 October 2013, 10:29
Voor internet explorer = extra - invoegtoepassingen beheren - weergeven.

Obsessed
12 October 2013, 09:44
DEZE (https://browserscan.rapid7.com/scanme) is ook niet slecht om uw browser plugins eens te checken ;)

Asterix900
4 November 2013, 20:51
Ik heb onlangs gekozen voor de update van W8 naar 8.1
Ramp o ramp want nu is mijn internet (Firefox) opeens tergend langzaam.

Zou iemand mij aub op weg kunnen helpen? Hoe kan men het toch altijd zo verknoeien bij Microsoft?

kaisersosee
5 November 2013, 00:01
werk nu in VMW(virtueel)met Win8.1 had zelf firefox donwload...en als standard ingesteld..was ook traag...sloot af..tijdje later ging ik nog eens trug..werd me vraag gesteld..welke browser ik wilde..op firefox geklikt en werkt nu goed...
heb geen update gedaan..ineens Win 8.1 install gedaan..mss heb je er iets aan....

theo2602
5 November 2013, 11:02
Een ding is zeker: WINDOWS 8 is PROBLEMEN

Asterix900
7 November 2013, 21:25
Bestaat er een mogelijkheid om van W8.1 terug te keren naar W8? Met W8 had ik geen problemen. Misschien verbruikt 8.1 gewoon veel te veel geheugen? Of kan dat niet tot traag internet lijden/leiden?

kaisersosee
8 November 2013, 18:46
nu Win 8.1 pro x64 in dualboot met Win7...de 8 loopt echt als één TVG...deskstop met 4GB ram...I5 prosseror..ben er echt heel content van....

compuchrisje
8 November 2013, 23:59
Een Windows 8.1 Pro zou je kunnen downgraden, eventueel naar Windows 7, als dat het laatste beste systeem was voor je. Een systeemherstel zit niet in een gewone Windows 8 RT, heb ik gezien.
Je kan wel terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dat doet, kan je hier (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/restore-refresh-reset-pc)vinden.
Zorg er wel voor dat je verzamelde opgeslagen bestanden ergens veilig weggezet zijn, want na de downgrade zullen deze allemaal verdwenen zijn.

zorro670
29 December 2013, 14:27
Je kan teruggaan naar windows8, maar je zal wel een systeemherstelschijf nodig hebben, en eventueel een van win8 zelf.Deze word tijdens het uitvoeren gevraagd.Terug gaan naar win7 is ook mogelijk,als je windows old map niet hebt verwijderd?
Of een recovery herstel participatie.
mvg
zorro670