Volledige versie bekijken : Websites voor software appreciaties ?



Merel
9 October 2013, 11:17
Ik ben ze eigenlijk nog niet tegengekomen. Er is enorm veel software op de markt en het zou dan toch te verwachten zijn dat er websites bestaan waar men een soort "keuring" kan vinden van zoveel mogelijk software.
De reviews zijn er wel maar men moet de beoordelingen gaan opzoeken.


Een soort database à la ... "alaTest" (http://www.alatest.com) maar dan uitsluitend voor software producten.

Dit voorbeeld heeft een vastgelegde werkmethode; Ze geven onmiddellijk een algemene appreciatie en tevens ook bronnen aan (aanklikbaar) en criteria waarop alle beoordelingen zijn gemaakt.

compuchrisje
10 October 2013, 23:22
Het beste criterium is de gebruiker zelf en als die zo vriendelijk is om zijn of haar bevindingen te delen met anderen, is dat in ieders voordeel.
Om zomaar een algemene lijst met beoordelingen neer te planten is niet te doen. Er is inderdaad een hele boel software in de wereld, maar daarom niet de beste, meest praktische, enz.
De software die ik bv voor Minatica heb beschreven, kan me ook dienen in mijn dagelijks werk aan de computer. Maar ik ben niks met een zware game of een grafisch hoogstaand programma dat bovendien stukken van mensen kost, dat laat ik dan liever aan anderen over. Trouwens, tegenwoordig zal software per systeem ook in de neerwaartse spiraal geraken, dank zij de apps-winkels en de cloudsoftware.