Volledige versie bekijken : Kan pps bestanden niet meer openen.



marco
11 October 2013, 12:42
Beste minatica vrienden,

Het is al een tijdje geleden dat ik een probleem heb en nu is het zo ver en daarmee wend ik mij natuurlijk op minatica.
Ik kan geen pps bestanden meer openen en krijg telkens de foutmelding,
"C:\Users\marc\Documents\UNUSUAL!.pps kan niet worden gelezen in Powerpoint"
Ik gebruik Office 2013 en heb hem verwijderd en terug geinstalleerd en geen succes.
Wie weet raad!!!:wall::wall:

Groetjes marco.

berger
11 October 2013, 13:28
Zou de naam met dat uitroepteken er iets mee te maken hebben?

Anders probeer je eens de powerpoint viewer die je gratis kunt downloaden.

marco
11 October 2013, 14:30
Hallo berger, heb de gratis Powerpoint viewer gedownload en ook zonder resultaat.

Alvast bedankt.

berger
11 October 2013, 16:11
Als het met powerpoint niet open gaat en ook niet met powerpointviewer dan lijkt er toch iets aan het bestand zelf te schelen. Hebt u dat ook met andere pps'sen of enkel met dit. Kun je dat bestand niet ergens opladen (als het niet te veel private inhoud bevat) en de link hier zetten dan kunnen we eens proberen met andere programma's zoals OpenOffice of LibreOffice.

marco
11 October 2013, 16:41
Heb het gevonden, het zijn allemaal pps bestanden van één en dezelfde persoon en op mijn andere pc krijg ik ze ook niet open, dus er zal iets fout lopen bij die verzender!

Groetjes marco

berger
11 October 2013, 17:48
Eens vragen met welk programma die persoon zijn pps'sen maakt.

compuchrisje
12 October 2013, 00:23
Het is mogelijk dat die persoon de powerpoints zelf heeft gemaakt en ietsje te straf heeft beveiligd (lezen&schrijven). Uitroeptekens of andere leestekens worden normaal gezien ook niet gebruikt voor het opslaan. Heeft hij/ze ze hernoemd? Probeer het bestand te hernoemen en haal het uitroepteken eens weg.

marco
13 October 2013, 08:59
Hallo compuchrisje (http://www.minatica.be/members/657-compuchrisje),

Ik heb die pps bestandjes ééns hernoemd maar geen resultaat.

Bedankt voor de reactie