Volledige versie bekijken : Windows 8 pc bevriest en start soms opnieuw op



Silverwing
25 October 2013, 14:24
Ik heb een dualboot systeem met W7 en W8(.1) maar elke OS staat op een apparte SSD.
Sedert ik de upgrade heb gedaan naar W8.1 bevriest mijn pc regelmatig(zowel op W7 als W8.1) en soms start hij opnieuw op.
Eén keer heb ik in W7 een BSOD gehad.

De problemen duren nu al 5 dagen maar ik dacht dat het opgelost was door een nieuwe(upgrade) driver voor de grafische kaart te installeren,de 2 laatste dagen had ik geen vastloper meer tot vanmiddag W7 plots terug vastliep.
Ik ben eens gaan kijken in de Windows map en vond er enkele DMP bestanden van de laatste dagen.
Moet ik hier nu uit concluderen dat mijn geheugen er de brui aan gaat geven?

Ik heb een memorytest gedaan met memtest86 5.01 en die vond geen errors.
Ook heb ik de beide OS met alles wat er voorhanden is laten scannen op virusse etc,maar er werd niets gevonden.
Programma's die reeds gebruikt zijn,Mbam,Eset smart security,combo fix,adwarecleaner,RSIT.

Het meest rare is dat de voorbije dagen de pc soms wel een halve dag aanstond maar er niets aan gedaan werd en hij normaal bleef lopen.Vanaf het moment dat ik dan internet opende en ging surfen had ik binnen de 15 min een vastloper.
Graag advies hoe ik dit euvel opgelost krijg.

Een tweede probleem is dat ik in eerste instantie dacht dat er door de upgrade naar 8.1 op één of andere manier iets zou gebeurd zijn met de W7 en ik heb deze willen herstellen door een back-up van voor de upgrade terug te zetten.
Dit lukt ook niet,alles gaat goed tot op het moment dat het eigenlijke herstellen begint,dan komt er een foutmelding dat er geen schijven gevonden zijn om te herstellen.Ik heb in het verleden al verschillende keren een back-up teruggeplaatts en doe dit altijd op dezelfde manier en had hiervoor nog nooit een probleem hiermee.
Zou de upgrade naar W8.1 hier mee te maken kunnen hebben want die heeft mijn schijfletters veranderd en ik weet niet welke letters er voorheen toegewezen waren?

peterus
25 October 2013, 18:06
Kan je niet eens terug gaan naar een herstelpunt voor de upgrade ? Indien deze problemen zich dan niet meer stellen ......

Silverwing
25 October 2013, 19:22
Zoals reeds gemeld is het onmogelijk om de W7 te herstellen met een back-up,met systeemherstel heb ik dit wel kunnen doen,zonder resultaat.
Ook de W8.1 heb ik teruggezet,hier lukte het wel met een back-up van net voor de problemen en ook hier hielp dit niet.

compuchrisje
25 October 2013, 22:32
Je bent niet de enige die na de upgrade in de soep is gedraaid. Eén klacht viel me wel op



DON'T UPGRADE TO WIN 8.1 if you have

1. AMD Dual Graphics (my case: AMD Radeon HD 7640G N HD 7640G + HD 7400M N HD 7400M Dual Graphics)

2. Dual boot with other O/S


Op deze pagina (http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2013/10/17/windows-8-1-now-available.aspx) kan je misschien nog meer dingen vinden die vergelijkbaar zijn met jouw situatie. Hopelijk stond je backup/image op een extern medium?

Silverwing
26 October 2013, 09:31
Ik heb op die pagina ook een link gevonden om een iso te kunnen downloaden en vandaar te installeren,dat zou stukken beter zijn.
Ik denk er aan om eerst mijn W7 opnieuw te installeren zodat ik (hopelijk) mijn back-up kan terugzetten en dan W8 terug te zetten vanuit een back-up.
W8.1 heb ik al eens teruggedraaid met die back-up dus die is zeker in orde.
Alleen zit ik met de vrees dat alles daarna misschien voor niets geweest is al ik toch weer vastlopers krijg.Het zal dan duidelijk zijn dat er toch iets met de hardware scheelt.
Met een kale Windows werken zou het ideale zijn maar dan kan ik net zo goed mijn pc laten voor wat hij is,dus dat zie ik niet direct als oplossing.
Misschien dat iemand me deze foutmelding nog kan verklaren,deze heb ik van de blue screen kunnen halen.
stop:0x00000124

Silverwing
18 November 2013, 13:39
Na veel proberen dat niets uithaalde heb ik op een nvidia forum een tip gevonden die de oplossing bracht.Deze vraag is opgelost.