Volledige versie bekijken : Welke smartphone kiezen?



nurse84
27 October 2013, 21:27
Wie kan mij helpen: ik zou willen overstappen van gewone gsm naar een smart Phone.
Enkel: graag een schappelijk prijsje en gebruiksvriendelijk want ik ken er niet veel van :-s

Wie prijst wat aan en waarom?

berger
27 October 2013, 23:43
Zo doe ik dat :
1. hoeveel wil ik daar aan besteden?
2. wat wil ik met die smartphone doen?
3. welk operating system zou ik het liefst hebben?
4. een beetje dokumentatie opzoeken op internet
5. dan ga ik in een drietal winkels eens kijken en uitleg vragen. En laat me niks wijsmaken door een verkoper.
6. ten slotte koop ik wat ik denk wat goed is
7. en dan sukkel ik een paar dagen (weken?) om er aan gewoon te worden en de mogelijkheden echt te leren kennen.

Als ik nu zeg wat ik gekocht heb dan maak ik reklame voor een bepaald merk, en dat zal wel niet mogen van de mama!

compuchrisje
28 October 2013, 00:06
Nou berger, maar je mag wel een mooie uitgebreide review schrijven over je apparaatje hoor ;)

theo2602
28 October 2013, 00:10
Ik kende er niets van en kocht aan de hand van wat ik las en waar het bij mij moest voor dienen. Op het net is voor allemaal hetzelfde, maar de extra's: voor mij was dat bijzonder GPS, omdat ik graag wandel en dus routes kan laden en later wandelen. Twee camera's één om te fotograferen en filmen, de andere voor Skype. Waar ik zeker niet aan dacht was tethering, dit wil zeggen dat andere toestellen op jouw WiFi kunnen werken. Als ik in verlof ben, maak ik mijn mails op mijn kleine laptop. Dan ga ik met mijn Smartphone op dataverbinding G3 bv. en dan kan ik langs tethering de laptop met WiFi verbinden. Dan kan ik ook op de laptop surfen, wat toch gemakkelijker werkt dan op de Smartphone. Misschien allemaal ingewikkeld, maar maakt duidelijk dat je keus bijzonder moet gemaakt worden door wat je er mee wil doen.
Mijn smartphone is een Alcatel onetouch en ik betaalde die +/- 250 euro bij VDB

berger
28 October 2013, 17:56
:)
Nou berger, maar je mag wel een mooie uitgebreide review schrijven over je apparaatje hoor ;)

mooi zou nog lukken, maar uitgebreid. Een review is eigenlijk nu niet meer aan de orde, dat model wordt niet meer verkocht. En zo ben ik er ook van af. ;)

Spoorzoeker
31 October 2013, 10:36
Wees verstandig, neem eerst de goedkoopste die er is.
Na enkele weken weet je wat je mist en daar kun je je volgende telefoon op afstemmen.

Ik heb nog wel een Samsung Jet voor je, mag je zo hebben.
Is echter geen Android, maar Symbian.