Volledige versie bekijken : Pc piept bij het opstarten.



apo1144
30 October 2013, 20:06
Gisteren had ik geen problemen. Vandaag 's morgens heb ik mijn pc gestart en ik wou world of warcraft spelen, inneens liep mijn pc vast en kon niets doen. Dus heb ik de pc opnieuw gestart maar da ging nie meer. Ik kreeg een lange piep toon van mijn bakje. Ik heb gekeken of dat er een probleem bij de fan zat maar all mijn fans draaien zonder probleem. Na zo'n half uur kon ik het weer starten en terug gamen. Maar juist nu heb ik dit probleem weer. Kan iemand mij aub helpen daarmee ?
Alvast bedankt!

Obsessed
30 October 2013, 20:27
Een lange pieptoon wijst meestal op een geheugenprobleem.
Mogelijk is er een module defect.

Je kan eens proberen om de geheugenmodules van het moederbord te halen en terug op hun plaats te klikken.
Als je meerdere geheugenlatjes hebt kan je ze ook eens één voor één proberen zodat je te weten komt welk latje problemen geeft.

HIER (http://www.minatica.be/threads/21388-Mijn-BIOS-maakt-vreemde-geluiden) vind je meer info m.b.t. de bios pieptonen ;)

J.W.
30 October 2013, 20:34
Hoe lang is het al geleden dat u uw pc nog eens ontstoft hebt?

Kijk eens tussen de koelvinnen van de processor.

apo1144
30 October 2013, 23:15
Ik had het al 3maanden niet gekuidt maar ik ga het nu doen en ook keer alles uithalennen opnieuw vast maken.

apo1144
30 October 2013, 23:16
Obsessed wat bedoelt u met geheugen kunt u een foto laten zien ?

compuchrisje
30 October 2013, 23:27
De geheugenlatjes of memory-banks die in je systeem ook ergens ingeplugd zitten. Even een voorbeeldje uit één van onze oudere configuraties zie je hier (https://vorming.minatica.be/HwConfigs/2010/September/High-end/KingstonHyperX.jpg). Het merk doet er niet toe. Kijk of je er één of twee hebt zitten (per paar altijd dezelfde!). De bankjes zitten met klemmetjes aan weerskanten vast. Wees voorzichtig bij het uithalen/inpluggen dat je geen andere elementen in je systeem beschadigd.

peenif
30 October 2013, 23:28
Obsessed wat bedoelt u met geheugen

Dat weet hij niet meer. :rofl:

apo1144
30 October 2013, 23:54
Compuch ik heb gedaan wat je zij en het is goed ik heb het terug vastgemaakt.

apo1144
31 October 2013, 00:33
Ik heb nog een probleem toen ik aan het kuisen was heb ik gezien dat er een los draadje is maar weet niet van wat het is.

apo1144
31 October 2013, 02:37
Oke probleem is gevonden toch bedankt iedereen. Er was een draad los gekomen en heb het terug vastgemaakt het werkt weer goed.

compuchrisje
31 October 2013, 23:52
Topic wordt gesloten, maar je mag altijd vragen aan één van de mods om het te heropenen.