Volledige versie bekijken : partities samen voegen



Gilberto
2 November 2013, 21:56
ik heb een elitebook 8740w tweedehands gekocht, ik heb nu win7 geïnstalleerd
via schijfbeheer zie ik dat er op de HD een "C" partitie (wisselbestand, opstarten en crashdump) is van 141.45GB waarvan nog 98.5GB vrij, een "D" met (data) van 139.35GB waarvan nog 134.97GB vrij, en dan nog een "E" van 300MB waarvan 259.04 vrij
ook zie dat er nog op de schijf 17GB unallocated is
ik had graag wat orde geschapen in de chaos en via Easeus Partition Master wou ik de "C" en de "E" samenvoegen( als dit zou kunnen)
zodat ik enkel nog een "C" heb met alle programma's, een "D" met persoonlijke data en een "E" die ik kan gebruiken voor back-up (systeemkopie van de "C"), maar dit wil maar niet lukken
iemand enig idee, alvast bedankt

Peter.B
3 November 2013, 10:25
en een "E" die ik kan gebruiken voor back-up
waarom wil je die dan samenvoegen met de "C" en niet enkel vergroten?

dit kan je doen (of met de "D" of "E" samenvoegen)met de "17GB unallocated".
(is niet Easeus Partition Master maar is grotendeels dezelfde werkwijze)
http://www.youtube.com/watch?v=F8kejYk16CA

in het begin van het filmpje maken ze vrije ruimte aan,dit moet jij natuurlijk niet doen,hé.

PeterN
6 November 2013, 00:54
Wat ook altijd kan is opnieuw beginnen.
Het eerste wat je kan doen bij de installatie van windows 7 is al uw partities beheren. Vele mensen vergeten het en beginnen direct te installeren en zitten dan later in de knoei met hoe ze hun partities willen;) Je kan partities wissen (alle data gaat verloren) en verschillende partities maken bij het begin van de installatie van je besturingssysteem. Daarna komt pas de vraag op welke partitie je het besturingssysteem wil zetten.

Succes.