Volledige versie bekijken : Extern pc scherm valt uit na ongeveer 5 min !! heeft iemand oplossing ?



funboymaster
16 November 2013, 20:46
hallo ....
ik heb een extern gekregen van mijn oma omdat ze hem bijna nooit meer gebruikt , ik heb hem aangesloten aan mijn laptop maar na 5 min valt het extra scherm weg , hij valt niet uit het wordt gewoon zwart !! heeft iemand hier een oplossing voor ? alvast bedankt

compuchrisje
16 November 2013, 22:57
Misschien is dat te regelen via de energie-instellingen van je laptop. Maar eerst es vragen aan oma wat er met de monitor is gebeurd. Heb je een andere pc (desktop) in de buurt om uit te testen of het probleem zich ook daar voordoet? Zo ja, weet je meteen dat het aan de monitor ligt.

funboymaster
18 November 2013, 19:24
we hebben het ook al een getest op een andere laptop en het is precies het zelfde effect! bedankt voor de info ! Is dit probleem vermaakhaar of is het veel duur om dat te vermaken ?
mvg funboymaster

compuchrisje
18 November 2013, 20:28
De tegenwoordige trend is allesbehalve milieu- of portemonneebewust te noemen. Herstellen kost al gauw meer aan werkuren en onderdelen (àls die nog te vinden zijn). Als je een monitor zoekt in de grootte van je laptop (19"?), kom je er met een nieuwkoop af rond de 100 euro.
Heb je die tweede monitor niet echt nodig? Dan laat je alles zoals het is en breng je de defecte naar de kringloopwinkel. Die weten er wel blijf mee en wie weet, vind je daar ook je gading wel, voor veel minder!

ghost
18 November 2013, 22:03
Maar heeft die externe pc scherm dan geen energie instellingen?

compuchrisje
18 November 2013, 23:29
Wie weet of funboymaster dat al heeft uitgetest, was trouwens al gezegd in mijn eerste reactie. Dus, misschien daar eens kijken jongen?

funboymaster
19 November 2013, 18:59
de energie instellingen wat is dat dan precies ? de helderheid enz of is dat iets totaal anders ?

compuchrisje
19 November 2013, 20:30
Energie-instellingen kan je vinden in het configuratiescherm (Energiebeheer). Als je grafische kaart een nVidia is, zie je dat ook onder het snelmenu staan dat je krijgt bij klikken met rechtermuisknop op het bureaublad.

funboymaster
20 November 2013, 15:52
energie staat op gebalanceerd ! en op het extern scherm staat het op standaard ! er staat ook ingesteld dat het sherm op mijn laptop uitvalt na 5 min ? kan dat daar aan liggen ?

funboymaster
20 November 2013, 16:23
kan het soms niet zijn omdat ik geen driver heb voor dat scherm ?

peterus
20 November 2013, 17:15
Als je die instelling van 5 minuten nu eens verandert naar 15 minuten dan weet je meteen of het aan die instelling ligt!