Volledige versie bekijken : Windows 7 GfxUI.exe



Haganibbo
21 November 2013, 22:01
Beste,

Een tijd terug opende zich automatisch (ik weet niet ingevolge wat) een venstertje "GfxUI.exe" met het verzoek deze functie bij te werken.
Ik ben op zoek gegaan op het internet en vernam zo dat het Adobe betreft.
Na al wat gepubliceerd werd betreffende dit topic heb ik GfxUI in mijn Program Files kunnen terugvinden en verwijderd.
Maar sedert dan opent zich automatisch terug een venstertjes maar met de melding dat het programma niet gevonden kan worden.
Dit werkt op mijn systeem en zou graag hebben dat het definitief verwijderd zou worden.
Aangezien ik al vruchteloos verscheidene anti-virus programma's op mijn desktop heb losgelaten, weet ik niet meer wat te doen.
Ik meen niet dat het om een virus gaat, maar er eerder in het systeem dient gezocht te worden.
Tenzij ik het zoveelste slachtoffer ben van Adobe!
Dank voor uw ingreep en mvg.

ghost
21 November 2013, 22:59
Doe eens systeemherstel , wel een punt kiezen voor alleer je het hebt verwijderd.
GfxUI.exe wat ik vind op het internet , is dat voor de intel grafische bestanden , hoe komt gij op adobe uit?

Obsessed
22 November 2013, 12:50
Open "uitvoeren" via de toetsencombinatie "windowtoets-R" en typ daar "msconfig".
Op het tabblad "opstarten" doe je het vinkje weg voor GfxUI.exe.

(In Windows8 vindt je het tabblad "opstarten" in het taakbeheer)

Haganibbo
22 November 2013, 20:02
Aangezien dat er geen verband is met Adobe, maar wel met mijn grafische kaart, zou het niet aangewezen en eenvoudiger zijn GfxUI terug te installeren evenals de Intel graphics driver?
Zou je me kunnen uitleggen hoe dit dient te gebeuren, want op het net is het een soep?
Voor een systeemherstel zal het moeilijk zijn een herstelpunt te maken, aangezien ik het probleem reeds lang meesleur.
Dank en mvg.

Obsessed
22 November 2013, 21:10
Heb je nu dan problemen met de beeldschermsturing?
Als dat niet zo is kan je GfxUI gewoon uitschakelen hoor.

Haganibbo
22 November 2013, 21:49
Ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden met mijn beeldschermbesturing.
Anderzijds, iheb ik GfxUI reeds verwijderd, maar blijf desalniettemin bij iedere opstart dat vervelende bericht ontvangen.
Graag schakelde ik dit uit.

compuchrisje
23 November 2013, 01:18
Tik onderaan bij de Startknop eens op Apparaatbeheer en zoek de videokaart eruit (Beeldschermadapters). Selecteer het klik met rechtermuisknop om de 'Stuurprogramma's bijwerken' aan te klikken. Daarna krijg een een scherm waarin je kan kiezen: Automatisch laten bijwerken of Zoeken op je systeem. Probeer het met de eerste optie.

Obsessed
23 November 2013, 13:33
Ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden met mijn beeldschermbesturing.
Anderzijds, iheb ik GfxUI reeds verwijderd, maar blijf desalniettemin bij iedere opstart dat vervelende bericht ontvangen.
Graag schakelde ik dit uit.
Zie #3 ;)

Haganibbo
24 November 2013, 16:24
Dag Compuchrisje,
Dat is een tijd geleden. Alles goed met je?
Ik heb je hint uitgevoerd en krijg de melding "De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd".
Tenzij ik iets over het hoofd gezien heb of verkeerd gedaan heb ! Allicht dit laatste.
Groetjes.

Haganibbo
24 November 2013, 16:34
Heb het tabblad systeemconfiguratie "opstarten" geopend maar kan niets uitvinken aangezien GfxUI.exe in de lijst niet voorkomt.
Eigenlijk normaal aangezien ik dit verwijderd heb. Maar hoe die nieuwe melding het zwijgen opleggen?

compuchrisje
24 November 2013, 23:51
Dan zit het toch nog ergens in het register. Om dat op een zuivere manier te verwijderen, moet je terug naar dat apparaatbeheer om die beeldschermadapter (Intel!) dus te verwijderen. Daarna het systeem opnieuw opstarten. Normaal gezien wordt er dan 'nieuwe hardware ontdekt' en wordt je gevraagd om deze te installeren.
GfxUI.exe lijkt nogal een instabiel stukje software te zijn dat graag de boel overhoop gooit zodra je iets opstart dat wat grafisch rekenwerk vraagt. Nochtans is het wel een noodzakelijk iets.
Iets dat ik minder aanraad is dit (http://www.gfxuiexe.net/)hier. Hier zou ik wel eerst even advies van Rosty willen horen.

Off-topic: lang geleden al ja, de tijd vliegt. Maar ben wel blij dat je ons nog eens komt opzoeken! ;)

Haganibbo
26 November 2013, 22:28
Als ik het goed begrijp, ga ik als volgt tewerk.
In Startknop "apparaatbeheer" invoeren ==> apparaatstuurprogramma's bijwerken ==> Beeldschermadapters ==> Intel (R) G41 Express Chipset.
Moet ik dit laatste verwijderen en nadien naar nieuwe hardware zoeken?
Heb je inmiddels Rosty zijn advies kunnen inwinnen?

Ik stel vast dat je nog steeds gekluisterd zit aan je pc. Een ware roeping dus!
Zo je me niet vaak hoorde is dit omdat ik een nieuwe desktop aanschafte en dus uiteraard geen noemenswaardige problemen kende, waaraan ik zelf kon verhelpen via het net. Behalve nu.
Maar ik ben zeker Compuchrisje niet vergeten. Het bewijs. Hoe stelt je Waf het?

compuchrisje
26 November 2013, 23:16
Rosty is verwittigd. Hij zal zijn deskundig advies hier wel komen brengen, denk ik.
Je hebt de handelswijze inderdaad goed begrepen. Bij het opnieuw opstarten van je systeem zal er automatisch nieuwe hardware gevonden worden. Vooraf kan je wel al de nodige drivers downloaden van de website van Intel (https://downloadcenter.intel.com/default.aspx). Ik hoop dat je Engels nog up-to-date is, want Nederlands is daar niet te vinden. Gebruik de keuzevenstertjes om zeker te zijn dat je het juiste pakketje ophaalt.
Als bij het herstarten niets wordt gevonden online, kan je ook de andere optie nemen: zelf zoeken naar het bestand, waarbij je dan verwijst naar een uitgepakt bestand (mogelijk is de download een zipje)


En ja, ik weet al niet meer hoe lang het geleden is, maar over welke Waf heb je het? Ik denk dat het vandaag de dag over een andere gaat, want onze oude vriend is op 14-jarige leeftijd te slapen gelegd.

Rosty
26 November 2013, 23:41
Hier op DEZE (http://www.file.net/search.html?q=GfxUI) pagina ga je zeker vinden wat je zoekt!!

ghost
27 November 2013, 00:36
Zou dit dan niet beter zijn voor Haganibbo https://downloadcenter.intel.com/Default.aspx
@Haganibbo eerst wachten voor alleer de andere erop reageren want ik ben nu aan het gokken.

Rosty
27 November 2013, 10:26
Zou dit dan niet beter zijn voor Haganibbo https://downloadcenter.intel.com/Default.aspx
@Haganibbo eerst wachten voor alleer de andere erop reageren want ik ben nu aan het gokken.

Deze kan inderdaad ook, ghost.

Haganibbo
29 November 2013, 22:16
Ne dikke merci Ghost.
Heb de gewenste Driver geïnstalleerd en, eureka, mijn probleem is opgelost.
Het enige is dat bij de opstart van mijn pc, automatisch een venster zich opent dat de toelating vraagt om een wijziging aan mijn pc aan te brengen.
De gegevens zijn:
- Programmanaam = GfxUI;
- Gecontroleerde uitgever = Intel Corporation - pGFX;
- Afkomstig van = harde schijf op deze computer.
Maar dit venster sluit zichzelf na enkele seconden.
Ik meen dat dit normaal is, of toch niet?

Haganibbo
29 November 2013, 22:24
Je zal vastgesteld hebben dat mijn probleem opgelost werd door de tip van Ghost.
Hiermede bedank ik de ganse ploeg die er mij doorheen haalde. Chapeau.
Je zal allicht nog van mij horen, daar ik mij ingeschreven heb op BeCloud. Morgen start ik met het gebruik ervan aan de hand van een expliciete handleiding.
Mocht ik desalniettemin problemen ondervinden, weet ik waar naartoe.
Ik wist dat je je oude Woef moest laten inslapen. Ik informeerde hoe zijn opvolger het stelt.

compuchrisje
29 November 2013, 22:33
De vraag of een programma wijzigingen mag aanbrengen aan je systeem is inderdaad normaal. Als de situatie van nu stabiel is en blijft, maak je best een extra systeemherstelpunt. Geef dit een naam bv Intel-ok of zoiets (herkenbaar), dan kan je dit alvast gebruiken bij een volgend probleemke.

En off-topic: de opvolger is qua karakter de max! Met wat extra opleiding hebben we nu de perfecte huisgenoot (y)