Volledige versie bekijken : Hotmail in outlook



rien
23 November 2013, 09:08
Gisteren heb ik Windows 8.0 geüpgratet naar Windows 8.1
Sindsdien werkt mijn hotmailaccount in Outlook 2007 niet meer. Tot nu toe heeft deze altijd gewerkt. Ik heb (enige tijd terug) via de Hotmail connector in outlook mijn @outlook.com mailadres geïnstalleerd. NU krijg ik krijg eerst de foutmelding "De netwerkverbinding is onderbroken. Probeer het later opnieuw".
Mijn @outlook.com mailadres staat in Outlook wel links in email mappen. Er staat ook een plusje voor, maar geen onderliggende mappen. Als ik op mijn @outlook.com mailadres klik, krijg ik de foutmelding "Kan de set mappen niet openen. Kan het bestand C:\users\...\appData\local\Microsoft\Outlook\..._o utlook0.ost niet openen. U moet ten minste eenmaal een verbinding met Microsoft Exchange hebben gehad om uw bestand met offlinemappen te kunnen gebruiken."
Wie kan me helpen. Ik ben hier niet goed in thuis. Als iemand een oplossing heeft, dan graag in simpele taal.
Alvast hartelijk dank.

P.s. als ik op verzenden klik, krijg ik de foutmelding "Taak...@outlook.com - Verzenden en ontvangen... rapporteert fout (0x80040126): De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de verbinding met de server offline is." (In outlook staat bij "bestand" "offline werken" niets aangevinkt?.

Gr. Rien.

rien
7 December 2013, 17:29
Gisteren heb ik Windows 8.0 geüpgratet naar Windows 8.1
Sindsdien werkt mijn hotmailaccount in Outlook 2007 niet meer. Tot nu toe heeft deze altijd gewerkt. Ik heb (enige tijd terug) via de Hotmail connector in outlook mijn @outlook.com mailadres geïnstalleerd. NU krijg ik krijg eerst de foutmelding "De netwerkverbinding is onderbroken. Probeer het later opnieuw".
Mijn @outlook.com mailadres staat in Outlook wel links in email mappen. Er staat ook een plusje voor, maar geen onderliggende mappen. Als ik op mijn @outlook.com mailadres klik, krijg ik de foutmelding "Kan de set mappen niet openen. Kan het bestand C:\users\...\appData\local\Microsoft\Outlook\..._o utlook0.ost niet openen. U moet ten minste eenmaal een verbinding met Microsoft Exchange hebben gehad om uw bestand met offlinemappen te kunnen gebruiken."
Wie kan me helpen. Ik ben hier niet goed in thuis. Als iemand een oplossing heeft, dan graag in simpele taal.
Alvast hartelijk dank.

P.s. als ik op verzenden klik, krijg ik de foutmelding "Taak...@outlook.com - Verzenden en ontvangen... rapporteert fout (0x80040126): De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de verbinding met de server offline is." (In outlook staat bij "bestand" "offline werken" niets aangevinkt?.

Gr. Rien.

Ik ben inmiddels van Outlook2007 naar Outlook2010 gegaan, maar nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand nog suggesties?

Merel
7 December 2013, 22:41
Het lijkt me wat vreemd om te willen een account van een online toepassing als Outlook.com te willen beheren in Outlook2010.
Het geeft me de indruk dat dit om problemen vraagt.


Het is al een hele brok om Outlook2010 goed draaiend te maken en om zich in te werken in alle waanzinnig vele fiorituurtjes !!

Even inloggen bij Microsoft en je bent toch meteen bij je mails in Outlook.com ?!

peenif
7 December 2013, 23:40
Wtf zijn fiorituurtjes nu weer, of ben ik achterlijk. Desalnietemin draait mijn Outlook 2007 reeds zoveel jaren waarvoor het dient, mail verzenden en ontvangen, zonder toeters en bellen. :cool:

Merel
8 December 2013, 00:49
Wtf zijn fiorituurtjes nu weer, of ben ik achterlijk. Desalnietemin draait mijn Outlook 2007 reeds zoveel jaren waarvoor het dient, mail verzenden en ontvangen, zonder toeters en bellen. :cool:Iemand die wtf in zijn taalgebruik hanteert is allerminst achterlijk maar zelfs héél mee met zijn tijd! :lol: :p

J.W.
8 December 2013, 11:57
Iemand die wtf in zijn taalgebruik hanteert is allerminst achterlijk maar zelfs héél mee met zijn tijd! :lol: :p

WTF = World Trade Forum??????????????????? :D

rien
8 December 2013, 12:56
Tot nu toe heeft het altijd gewerkt. Sinds de overgang van Windows8 naar Windows 8.1 heb ik dit probleem.
Ik ben hier niet zo goed in thuis en houd het daarom het liefst bij het vertrouwde. Maar dat werkt nu dus niet meer.

Gr. Rien.


Het lijkt me wat vreemd om te willen een account van een online toepassing als Outlook.com te willen beheren in Outlook2010.
Het geeft me de indruk dat dit om problemen vraagt.


Het is al een hele brok om Outlook2010 goed draaiend te maken en om zich in te werken in alle waanzinnig vele fiorituurtjes !!

Even inloggen bij Microsoft en je bent toch meteen bij je mails in Outlook.com ?!

compuchrisje
8 December 2013, 19:01
Als ik jou was, ging ik dan terug naar het oude vertrouwde, alhoewel je Windows 8 toch ook als vrij jong kan beschouwen. Spijtig van de nieuw aangekochte software wel.
Kan je de mappen van je vorige outlook account nog terugvinden? Zet die dan even (voorlopig dus) op een andere partitie of op USB. Als die map echter overschreven is door Win 8.1 en Outlook 2010, zal dat natuurlijk niet meer lukken.
Je kan ook de tips proberen die Microsoft (http://support.microsoft.com/ph/928/nl)zelf voorstelt.

Merel
9 December 2013, 00:47
Dit is toch wat je wil of niet ? Heb je deze stappen gevolgd ?

http://support.microsoft.com/kb/2735989

Outlook 2010

Als u een outlook.com e-mailaccount wilt configureren in Microsoft Outlook 2010, voer dan de volgende stappen uit:


Installeer de Outlook Hotmail Connector (als u die nog niet hebt geïnstalleerd), u kunt deze installeren vanaf de volgende Microsoft-website:http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/microsoft-office-outlook-hotmail-connector-overview-HA010222518.aspx
U kunt uw @outlook.com account handmatig configureren door de volgende stappen te volgen:

In Outlook, klikt u op Info in het menu bestand en klik vervolgens op Account toevoegen.
Klik op Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configurerenen klik vervolgens op volgende.
Klik op andere Microsoft Outlook Hotmail Connectoren klik vervolgens op volgende.
Voer uw naam, e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op OK.
Wanneer het bevestigingsvenster wordt weergegeven, klikt u op Voltooien.

Opmerking: @hotmail.com en @live.com worden automatisch geconfigureerd wanneer u Outlook Hotmail Connector gebruikt.

theo2602
9 December 2013, 11:21
Ik heb het al vaak gezegd Outlook in Office 2010 geeft al eens moeilijkheden. Op dit ogenblik loopt hij goed in Windows 7 en Windows 8, maar in XP blijft er een probleem, als ik een tweede account ingeef vind hij het niet en kan ik ook geen mails meer verzenden, want het kadertje 'verzenden' verdwijnt. Met een account geen (??) probleem.

rien
12 December 2013, 09:45
Dit is toch wat je wil of niet ? Heb je deze stappen gevolgd ?

http://support.microsoft.com/kb/2735989

Outlook 2010

Als u een outlook.com e-mailaccount wilt configureren in Microsoft Outlook 2010, voer dan de volgende stappen uit:


Installeer de Outlook Hotmail Connector (als u die nog niet hebt geïnstalleerd), u kunt deze installeren vanaf de volgende Microsoft-website:http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/microsoft-office-outlook-hotmail-connector-overview-HA010222518.aspx
U kunt uw @outlook.com account handmatig configureren door de volgende stappen te volgen:

In Outlook, klikt u op Info in het menu bestand en klik vervolgens op Account toevoegen.
Klik op Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configurerenen klik vervolgens op volgende.
Klik op andere Microsoft Outlook Hotmail Connectoren klik vervolgens op volgende.
Voer uw naam, e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op OK.
Wanneer het bevestigingsvenster wordt weergegeven, klikt u op Voltooien.

Opmerking: @hotmail.com en @live.com worden automatisch geconfigureerd wanneer u Outlook Hotmail Connector gebruikt.





Bedankt voor je reactie. Ik heb bovenstaande vandaag uitgevoerd (en ook al eerder). Maar het werkt niet. Op zich lukt bovenstaande, maar op het eind krijg ik de foutmelding "De netwerkverbinding is onderbroken. Probeer het later opnieuw" en vervolgens "Kan de set mappen niet openen. Het bestand C:\users\....\AppData\Local\Microsoft\rien..._outl ook3.ost is geen Outlook-gegevensbestand(.OST).

Dit probleem doet zich dus alleen voor bij mijn ...@outlook.com mailadres. Mijn andere mailadres (zakelijk) @kpnplanet.nl werkt wel gewoon via Outlook2010

Merel
12 December 2013, 22:58
Het gaat ogenschijnlijk over een ".OST" verhaal.
OST is eigenlijk voor off-line gebruik; iets wat ik daarbij ook niet goed snap.

Probeer de procedure van Microsoft om dit bestand te herstellen :
http://office.microsoft.com/en-001/outlook-help/repair-outlook-data-files-pst-and-ost-HA010354964.aspx


Iets anders (wellicht uw eigen typfout) maar hier is een spatie teveel :
rien..._outl ook3.ost

Controleer toch ook of het bestand geen verkeerde syntax heeft meegekregen ?


Nogmaals : als je nu eens de online-accounts gewoon benadert via een browser is er toch geen probleem ? Bij mij toch niet. Dan blijft OUtlook2010 gescheiden van de rest, en is er ook geen bijkomend software nodig en bovendien geen synchronisatie probleem. Moet het persé via Outlook2010 ?