Volledige versie bekijken : gemakkelijke database maken



vandesande
28 November 2013, 16:53
Met welk programma kan ik een gemakkelijke database maken en er mee werken?

berger
28 November 2013, 21:02
Er zit wel een mogelijkheid in Microsoft Office en in Libre Office.
Maar gemakkelijk een database maken daar ben ik nog nooit in gelukt. Dat was altijd veel werk.

J.W.
28 November 2013, 22:55
Een zeer eenvoudige database voor adressen kun je ook met Word maken. Met Excel kun je reeds een meer uitgebreide database maken. Maar voor beide moet je natuurlijk goed overweg kunnen met Word/Excel.

De database van Microsoft, nl. Access, is niet voor beginners... en die van Open/Libre/Office ook niet.

Phil O'Sophe
28 November 2013, 23:15
SmartDB v 3.6 is een eenvoudig programma daarvoor.

Zie hier eens: https://www.google.be/search?q=smartDB+3.6&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=np&source=hp&gws_rd=cr&ei=LrKXUuSIOeGyywOm9ICgCg

Succes !

Merel
2 December 2013, 18:54
Er bestaan geen gemakkelijk databasen. Maar het is ook te zien wat je precies wil doen.

Als er berekende velden bij horen wordt het alleszins moeilijker.
Met gradatie van 'ietsje moeilijker' tot 'verschrikkelijk moeilijker'

Ik gebruik als "gemakkelijke" database een antieke maar gemakkelijke oude database voor DOS.

Die werkt nog perfect onder Windows XP. Met een hogere versie van Windows weet ik het niet.

Phil O'Sophe
2 December 2013, 20:21
Jaren geleden had ik ook zo eentje op mijn DOS-pc'tje; ben de juiste naam vergeten, "Assistant" of zoiets.
Het was vrij eenvoudig in gebruik en had vele mogelijkheden.
Heb nog enkele bestanden op een diskette staan, maar die zijn niet meer te converteren denk ik.