Volledige versie bekijken : internetverbinding



maro
18 December 2013, 17:36
k heb laptop van mijn dochter met wifi en lan verbinding.
De verbinding met internet is uitstekend. maar sinds van morgen kan izij geen pagina meer openen. Webpagina is verplaatst of heeft andere naam gekregen.
Dit doet hij bij chrome en bij Explorer; heb al systeemherstel gedaan maar helpt niet.
Als ik bij icoon verbinding kijk staan streepjes volledig en krijg ik melding uitstekend.
Als ik chrome open krijg ik melding DEZE WEBPAGINA IS NIET BESCHIKBAAR.µ

Dit krijg ik ook met explorer.

Raar probleem wat ik nog nooit heb gehad.

Iemand een idee?

Kokki
18 December 2013, 19:01
Zowel draadloos als via lan?
Welke versie van windows staat er op die laptop?
Wat krijg je als je windows +R, cmd typen, in de zwarte venster tracert www.minatica.be typt? En welk IP-adres staat er als je in dat zelfde venster ipconfig /all typt?

zorro670
18 December 2013, 19:34
ik denk dat je met malware zit? doe eens een malware scan.
mvg

maro
18 December 2013, 19:47
ip 192;168.178.16

www.minatica.be wordt niet herkend als interne of externe opdracht;

compuchrisje
18 December 2013, 23:56
Bijna zeker malware, laat maar nakijken bij Rosty (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis), maar lees vooraf zijn bericht daar bovenaan, voordat je logjes begint te maken.

zorro670
19 December 2013, 18:17
Bijna zeker malware, laat maar nakijken bij Rosty (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis), maar lees vooraf zijn bericht daar bovenaan, voordat je logjes begint te maken.
zoals ik ook al vermelde, zit hij met malware dat hij zijn vraag dan stelt in defensie bij rosty
mvg

maro
23 December 2013, 14:18
Porbleem is opgeloast. IK heb AVG geblokkeeerd en daarna een systeemhertstel gedaan van twee weken eerder. Alles werkt nu weer.

zorro670
29 December 2013, 11:42
Fijn om dit te horen zoals ik al eens heb vermeld in een andere topic, waar een systeemherstel niet goed voor is.Je kan zelfs herstel punten zelf aanmaken.Inderdaad krijg je zo het probleem ook opgelost? Vergeet dan niet eens te updaten?

mvg
zorro670;)

zorro670
30 December 2013, 09:57
Wil dit eventjes er nog bij vermelden, dat sommige antivirus software je internetverbinding als virus of malware durven beschouwen.En deze in quaritaine zetten, heb dit al eens voorgehad met panda internet security.

mvg
zorro670