Volledige versie bekijken : Spyhunter 4 verwijderen



noliko
26 December 2013, 10:58
Ik kan op geen enkele manier Spyhunter verwijderen . Het programma houdt mij aan de draai . Zo als gebruikelijk ga ik naar het conf.scherm naar progr. en onderdelen om daar Spyhunter te verwijderen . Maar eerst krijg ik het scherm om toelating te vragen wijzigingen aan deze computer toe te staan , wat ik al raar vind . Klik ik op nee , gebeurt er niets . Klik ik op ja , krijg ik een scherm van Spyhunter zelf waarom ik het programma wil verwijderen en met 4 vragen waarom ik het wil verwijderen gaande van is het te duur enz.
Ik heb op other geklikt en daar iets ingevuld waarna Spyhunter mij bedankt . Maar dat is het . Spyhunter blijft gewoon staan en doet terug een scan waarna deze voltooid is hij je vraagt om te betalen om infecties te verwijderen .
Ik wil af van Spyhunter !!!

carfran
26 December 2013, 11:40
Maar eerst krijg ik het scherm om toelating te vragen wijzigingen aan deze computer toe te staan , wat ik al raar vind .

Daar is helemaal niets raars mee.
http://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccountbeheer.html

peenif
26 December 2013, 11:47
http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall

zorro670
26 December 2013, 20:41
Spyhunter – Download Malware Removal Tool Spyhunter 4 (http://www.downloadspyhunter.com/nl/)Dit is de link voor het verwijderen van spyhunter 4
http://www.downloadspyhunter.com/nl/hoe-te-verwijderen-spyhunter
Even gegoogeld en kwam dit tegen
mvg

berger
26 December 2013, 22:29
Ik hoop alleszins dat uw googleresultaat beter is dan het nederlands van die twee aanbevolen sites.
Trouwens, de eerste link is gewoon een link om spyhunter te downloaden.

zorro670
26 December 2013, 22:42
Daar ben ik al opgewezen op mijn nederlands,en de link die ik hier gaf is om spyhunter te verwijderen.En ook eventueel opnieuw te installeren indien nodig?Gelieve deze eerst eens goed te lezen voor ik daar negatieve uitleg over mijn hoofd geslingerd krijg.
Is dit pure jaloezie dat spreekt, sorry als dat zou zit hoeft dat hier niet meer voor mij.Ik zal mijn account hier opzeggen
mvg
zorro670
Ps: zoals je merkt is hier niet veel fouten in te bespeuren? en ik denk dat googleresultaat niet aan elkaar plakt.

En op de eerste link staat rechts boven spyhunter verwijderen, daar zeker overgezien?

peenif
27 December 2013, 00:35
Ter verdediging van berger. Hij klaagt duidelijk het Nederlands aan op de websites waarvan je de links doorgaf zorro670, het lijken wel Google-vertalingen, in ieder geval heel gebrekkig Nederlands. Dit was geenszins kritiek op jou reactie of jou taalgebruik.


dan het nederlands van die twee aanbevolen sites

compuchrisje
27 December 2013, 00:46
Je moét wel toestemming geven om wijzigingen aan het systeem aan te brengen, anders zal je het programma nooit kwijtraken. De vragen die gesteld worden over de reden van verwijdering hoef je niet eens te beantwoorden.
Wil je op een veilige manier iets deïnstalleren, dan laat je dat best doen door Revo-Uninstaller. Die verwijdert tevens registerverwijzingen, soms moeten nadien nog enkele weesbestanden worden verwijderd. Ben je niet vertrouwd met het programma, dan kan je hier (http://www.minatica.be/content/491-Revo-Uninstaller)alvast wat info krijgen.

zorro670
27 December 2013, 10:28
@peenif, inderdaad is dit best mogelijk dat deze door mijn browser word vertaald.Ook al gemerkt dat er woorden bij zijn die niet kloppen met de werkelijkheid,betreft het schrijven in onze moedertaal maar langs eene kant toch beter zo dan het in het engels zo staan, ook al klopt het niet helemaal (nederlands) maar toch is het begrijpbaar voor iedereen denk ik?Als dit geen aanval was wil ik gerust mijn verontschuldingen aanbieden,ik voelde me aangevallen ik doe mijn best om schrijffouten zoveel mogelijk te vermijden.Aan die vertalingen zelf daar kan ik niets aan veranderen, hij schrijft dit (Trouwens, de eerste link is gewoon een link om spyhunter te downloaden.) dan moet hij rechtsboven eens kijken staat spyhunter verwijderen.Als ik een link geef is het wel een goede, maar om hun goed te kunnen bijstaan dienen ze eerst wat informatie te geven, zoals met welke systeem ze werken? Want voor iedere systeem is er blijkbaar een ander oplossing
mvg

berger
27 December 2013, 15:09
is spyhunter nu al verwijderd?

Volgens mij moet je wel beginnen met dat programma uit te schakelen bvb via taakbeheer.

zorro670
27 December 2013, 16:34
is spyhunter nu al verwijderd?

Volgens mij moet je wel beginnen met dat programma uit te schakelen bvb via taakbeheer.
Inderdaad je kan deze via taakbeheer uitschakelen, dan start deze ook niet meer te samen op.Maar hij blijft wel echter actief.
Verwijderen is de beste oplossing en dan liefst zonder restanten achter te laten.
mvg

zorro670
27 December 2013, 21:12
Ik wil hier even iets recht zetten,ga naar start typ msconfig in ga dan naar het tabblad taakbeheer zoals @berger zegt.Vink dan spyhunter 4 uit deze zal dan op non actief staan, gebruik dan de linken van mij of die ander link van een lid.En verwijder deze dan van je computer, wat ik bedoelde is als je op het tabblad opstarten kiest en je vinkt spyhunter 4 uit.Dan zal deze bij het opstarten van u pc niet mee opstarten, maar blijft wel actief niet de bedoeling.En verder wil ik meedelen dat deze misverstand van de baan is.
mvg
toska670;)

zorro670
28 December 2013, 11:12
Wat je ook eens kan uitvoeren is een systeemherstel, zet deze op de dag voor je spyhunter4 hebt geinstalleerd.Deze software is dan niet meer aanwezig, maar het kan zijn dat er dan nog enkele zijn die er niet meer zullen staan, maar deze kan je dan terug installeren na de systeemherstel is voltooid.
mvg;)

ciriel
30 December 2013, 21:59
misschien eens proberen in veilige modus

zorro670
31 December 2013, 11:29
En is dit ondertussen gelukt in veilige modus?anders download je revo unstalleur op je computer, ga dan naar taakbeheer via start typ msconfig in vink dan spyhunter4 uit.En verwijder deze dan met revo hij vraagt of je een scan wilt doen, kies dan voor een grondige scan,deze zoekt de overgebleven restanten en verwijderd deze dan ook.

Veel succes
Mvg;)

Maxstar
21 February 2014, 11:41
@Zorro670

Het is juist niet verstandig om SpyHunter 4 met Revo Uninstaller te verwijderen, dit kan enkel maar voor meer problemen zorgen.
SpyHunter past namelijk ook de master boot record van Windows aan, en die zal Revo Uninstaller niet herstellen, en in het slechtste geval kan je de computer dan niet meer normaal opstarten of je blijft het bootscherm van SpyHunter te zien krijgen.

Meer informatie over SpyHunter verwijderen lees je op de onderstaande link.

http://www.computeridee-totaal.nl/spyhunter-verwijderen/

Spoorzoeker
21 February 2014, 16:00
Bootsector problemen ?, niks van gemerkt.

Gewoon even opstarten met een livecd en gewoon alles waar Spyhunter in staat van je C schijf verwijderen.

zorro670
21 February 2014, 18:22
@Zorro670

Het is juist niet verstandig om SpyHunter 4 met Revo Uninstaller te verwijderen, dit kan enkel maar voor meer problemen zorgen.
SpyHunter past namelijk ook de master boot record van Windows aan, en die zal Revo Uninstaller niet herstellen, en in het slechtste geval kan je de computer dan niet meer normaal opstarten of je blijft het bootscherm van SpyHunter te zien krijgen.

Meer informatie over SpyHunter verwijderen lees je op de onderstaande link.

http://www.computeridee-totaal.nl/spyhunter-verwijderen/

Mag ik erop wijzen dat ik gemerkt heb, dat je deze software dien aan te kopen om spyhunter 4 te verwijderen en ook al gezien dat je door verwezen word naar computerforum pc web plus?? als revo unstall niet helpt wat dan wel?ik zou persoonlijk een herinstallatie doen en hopen dat hij een backup heeft,om deze terug te zetten 30 minuten werk.

MVG

zorro670
21 February 2014, 18:39
Doe eens onder toezicht van @rosty een adwarecleaner scan, heb ergens gelezen dat spyhunter hiermee opgelost was.

MVG

peenif
21 February 2014, 21:41
Dit is een topic die gestart is op 26 december 2013!!!!! Geen energie meer aan verspillen, zou reeds lang moeten opgelost zijn. Je hebt er trouwens aan meegewerkt zorrro670.

zorro670
21 February 2014, 21:46
Dit is een topic die gestart is op 26 december 2013!!!!! Geen energie meer aan verspillen, zou reeds lang moeten opgelost zijn. Je hebt er trouwens aan meegewerkt zorrro670.
Ja weet ik peenif maar ik zag dat er hier 2 keer terug was op gereageerd (vandaag om 10u41 en 15 u ) vandaar mijn reactie @peenif

MVG

Rosty
21 February 2014, 22:03
Mag ik erop wijzen dat ik gemerkt heb, dat je deze software dien aan te kopen om spyhunter 4 te verwijderen en ook al gezien dat je door verwezen word naar computerforum pc web plus?? als revo unstall niet helpt wat dan wel?ik zou persoonlijk een herinstallatie doen en hopen dat hij een backup heeft,om deze terug te zetten 30 minuten werk.

MVG

Zoals peenif al zegt is dit een tpoic van december!! Al moet ik wel zeggen zorro670 dat Maxstar meer dan gelijk heeft!!

zorro670
21 February 2014, 22:34
Zoals peenif al zegt is dit een tpoic van december!! Al moet ik wel zeggen zorro670 dat Maxstar meer dan gelijk heeft!!
Ik blijf erbij als ik bijvoorbeeld twijfel aan een bepaalde software of hardware, dan zal ik eerst raad vragen aan een fora of dit zelf eens aandachtig uitzoeken of deze wel te vertrouwen is voor ik deze zou installeren.De meeste vergeten dit soms wel eens? maar kortom blijf ik revo unstall bijzonder goed vinden.Verder hoop ik dat de topicstarter geen problemen meer heeft hierdoor?
MVG

Maxstar
22 February 2014, 12:26
Mag ik erop wijzen dat ik gemerkt heb, dat je deze software dien aan te kopen om spyhunter 4 te verwijderen.

Voor het verwijderen van SpyHunter zelf hoef je het niet aan te kopen.
Gedetecteerde items verwijderen lukt echter niet met de niet aangekocht versie, hier haal je dus twee zaken door elkaar, of je reactie klopt niet helemaal.

Dit is een topic die gestart is op 26 december 2013!!!!! Geen energie meer aan verspillen, zou reeds lang moeten opgelost zijn. Je hebt er trouwens aan meegewerkt zorrro670.
Dat klopt en mijn aanvulling was enkel een waarschuwing voor het gebruik van Revo Uninstaller bij het verwijderen van SpyHunter. Dit advies is gewoonweg riskant.

Sowieso is het trouwens in de algemene zin onverstandig om beveiligingssoftware met Revo Uninstaller te verwijderen. Elke virusscanner, anti-malware-scanner en dergelijke is uitgerust met een functionaliteit "Zelfbescherming", wanneer je met third-party uninstallers aan de slag gaat heb je grote kans dat niet alles verwijderd zal worden.

Gebruik daarom altijd de eigen uninstaller, of de speciale removal-tools van de fabrikant zelf. Deze zijn immers voorbereid om bijvoorbeeld de zelfbescherming te deactiveren, en voor het verwijderen bepaalde permissies te resetten.

zorro670
22 February 2014, 13:03
Sorry uit je link maak ik er toch dit van uit eventjes een citaat

In heel veel handleidingen en instructies voor het verwijderen van malware, adware en spyware wordt SpyHunter 4 aangeboden en vaak als gratis programma. Echter komen veel computergebruikers er na de installatie pas achter dat het programma helemaal niet gratis is en aangekocht dient te worden, en veel computergebruikers willen daarom SpyHunter verwijderen van de computer

en dit

Zoals reeds vermeld wordt SpyHunter 4 van Enigma Software Group op vele websites aangeboden als de ultieme oplossing voor bepaalde problemen, en vaak onder het mom van een gratis verwijdertool. Na installatie blijkt echter al snel dat u voor het verwijderen van de gedetecteerde items eerst het programma moet kopen waarbij u voor een jaarlicentie veel geld (€ 80 euro) dient te betalen, en in vergelijking met andere betrouwbare software is die een groot verschil, want voor Malwarebytes Anti-Malware (https://store.malwarebytes.org/342/?affiliate=21030&scope=cart&cart=29945)betaald u maar € 23,49 en op het moment van schrijven is dat ook nog een lifetime licentie die altijd geldig zal blijven.
bron: http://www.computeridee-totaal.nl/sp...r-verwijderen/ (http://www.computeridee-totaal.nl/spyhunter-verwijderen/)

Of ben ik nu toch nog mis

MVG

Maxstar
22 February 2014, 13:09
Inderdaad lees je het anders blijkbaar, er staat immers dat het programma niet de gedetecteerde items kan verwijderen zonder dat er tot aankoop wordt overgegaan. Dit is natuurlijk heel iets anders dan SpyHunter als programma zelf verwijderen van de computer.

zorro670
22 February 2014, 13:54
Inderdaad lees je het anders blijkbaar, er staat immers dat het programma niet de gedetecteerde items kan verwijderen zonder dat er tot aankoop wordt overgegaan. Dit is natuurlijk heel iets anders dan SpyHunter als programma zelf verwijderen van de computer.
:offtopic:

zorro670
22 February 2014, 14:52
JA maxstar ik moet je daarin volgen, ik begrijp dat dan wel niet waarom ze deze dan verkopen, als je achteraf problemen mee hebt.Ik denk niet dat spyhunter de enige is zou zijn er vele hoor.

MVG

compuchrisje
22 February 2014, 16:29
Waarom ze dat spul verkopen, is wel duidelijk: MONEY!!

Even iets verduidelijken, want er wordt hier serieus gepalaverd en met vingers gewezen.
In #4 geeft Zorro twee linken waarvan de eerste duidelijk naar de downloadpagina gaat, maar iemand die kan lezen kan dan ook in het menu die tweede link zien om het programma te verwijderen. Daarin wordt gezegd dat de deïnstallatie via het configuratiescherm moet verlopen, wat topicstarter ook heeft geprobeerd, maar tevergeefs.
De taal op die site is zo lamentabel dat er al wat belletjes zouden moeten rinkelen trouwens.

De tip om Revo-Uninstaller te gebruiken kwam van mij, niet van Zorro (zie #8), maar toen had ik nog geen weet van wat Maxstar hier gisteren is komen vertellen en wat hijzelf ook nog maar pas weet, want zijn linkverwijzing gaat naar een artikel dat al even recent is. Blijkbaar was het ervoor dus nog niet geweten dat Spyhunter als Rogueware wordt geklasseerd en zich in de Master Boot Record parkeert. Het terugzetten van een image zou dus enkel nog gekund hebben als ook de MBR kan worden hersteld.

Tot zover ons onderonsje, want blijkbaar heeft Noliko al afgehaakt net nadat hij/zij het probleem heeft gepost.

Maxstar
22 February 2014, 17:01
Dat SpyHunter een slechte reputatie heeft is al langer bekend, in 2004 heeft het op de lijst met rogueware gestaan maar momenteel valt het niet meer onder de categorie rogueware. Maar het bedrijf blijft wel een bedenkelijke reputatie hebben.

Ook dat het verwijderen van SpyHunter met Revo Uninstaller problemen geeft het ik al té vaak meegemaakt. Zie bijvoorbeeld dit topic (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=332&t=12540) en zo zijn er nog vele problemen terug te vinden op de anti-malware forums.

Als je ook naar de "logjes" kijkt in de diverse HijackThis forums (om het zo even te noemen) zie je dat SpyHunter steeds vaker is gebruikt. En dit is vooral de oorzaak van de SpyHunter sympathisanten. Honderden websites bieden namelijk SpyHunter als gratis tool aan, terwijl je de software gewoon moet aankopen.

SpyHunter heeft qua detectie ook een bedenkelijke werkwijze, cookies worden aangezien als infecties en bedreigingen. En zelfs voor het verwijderen van cookies worden mensen aangezet om het te kopen...!!! In de eerste plaats heeft SpyHunter een behoorlijk schrik-effect op de gebruikers omdat ze denken dat hun computer zwaar geïnfecteerd is... En uit wanhoop kan je dan stellen dat mensen eerder tot aankoop overgaan.

Echter doordat SpyHunter gewoon bij alle meest voorkomende problemen door de "sympathisanten" wordt aangeboden zonder te weten of het wel de problemen oplost zie je dit gewoonweg in de logbestanden terug.

Hier nog wat interessante links met gebruikersinformatie over SpyHunter.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=352115
http://www.complaintsboard.com/complaints/enigma-software-group-spyhunter-c262520.html
http://www.softpedia.com/progViewOpinions/SpyHunter-46046,.html

vdhee
22 February 2014, 19:30
Zorro,

Wil aub op deze topic niet meer reageren.

Je kreeg op dit forum al meerdere malen onder je voeten en toch blijf je maar je gelijk willen halen.

Spoorzoeker
22 February 2014, 19:41
Ik wil aan een ieder vragen om niet meer hier te willen reageren, TENZIJ het betrekking op het topic zelf heeft. :rolleyes:

vdhee
22 February 2014, 19:50
Amen!