Volledige versie bekijken : zoekopdracht geeft 3 paginas resultaat maar kan maar 1 bekijken



Silverwing
26 December 2013, 21:11
Ik doe een zoekopdracht en krijg als resultaat dat er drie pagina's zijn met resultaten.Bijvoorbeeld mijn naam bij auteur en van het laatste jaar geeft 3 pagina's maar ik kan allen de eerste bekijken,klik ik op de 2e krijg ik de melding er zijn geen resultaten.
Hoe komt dit en is dit te verhelpen?

Jelle
27 December 2013, 13:24
Dat is een curiositeit van het zoeksysteem :)
Het doet eerst een gok naar het aantal resultaten en haalt ze daarna pas op. Dat gaat sneller ofzo. Bv. Google doet ook iets in die aard.

Verhelpen is dus niet meteen mogelijk, maar de zoekresultaten zelf zijn dus wel correct.

Silverwing
27 December 2013, 13:53
Mee leren leven dan maar zeker:lol:,als is het de enige manier om al je berichten te kunnen zien zonder een trefwoord in te geven,want dat loopt ook niet zoals gedacht.

Merel
30 December 2013, 22:36
Ik ga er van uit dat je zocht in ons forum. Heb dit getest met één zoekterm: jaar
Ik kan alle resultaten openen op 5 pagina's.

Wil je die zoekwoord(en) even opgeven ?

Silverwing
31 December 2013, 10:34
Als ik jaar ingeef en mijn naam krijg ik één pagina,in#1lees je wat ik eerder ingaf.Het is de bedoeling om een topic terug te vinden die ik waarschijnlijk max een jaar geleden geplaatst heb.Het ging over welke ssd te kopen.Heb gezocht op ssd,welke ssd, ssd kopen maar nooit word er iets gevonden.

ghost
31 December 2013, 11:20
Bedoel je deze http://www.minatica.be/threads/79429-Nieuwe-SSD-hoe-en-wat

Silverwing
31 December 2013, 13:00
Bedoel je deze http://www.minatica.be/threads/79429-Nieuwe-SSD-hoe-en-wat
Inderdaad en welke zoekterm(en)heeft u ingegeven?

Merel
31 December 2013, 14:13
Dat is net de vraag die ik aan U had gesteld !!!

Silverwing
31 December 2013, 14:48
Dat is net de vraag die ik aan U had gesteld !!!
Merel, mijn antwoord(vraag) in#7 is bedoeld op het antwoord gegeven in #6, op uw vraag heb ik geantwoord in #5!!
Bij de zaak blijven!

ghost
31 December 2013, 16:14
Inderdaad en welke zoekterm(en)heeft u ingegeven?

Ik heb geen zoekterm gebruikt omdat de sectie opslagmedia niet groot was , en dat je zei van een jaar geleden , ben ik gewoon die topics afgelopen . Binnen de 2 min. had ik hem.

In de zoeken in de forum zet ik ssd dan geavanceerd zoeken dan daar zet ik uw naam in en dan kom ik op dit uit .
http://www.minatica.be/search.php?searchid=708334

Merel
31 December 2013, 17:18
Merel, mijn antwoord(vraag) in#7 is bedoeld op het antwoord gegeven in #6, op uw vraag heb ik geantwoord in #5!!
Bij de zaak blijven!Sorry mate. Je hebt groot gelijk, ik ben bijzonder onoplettend ! Bedankt voor uw advies. Ik heb toch uiteindelijk kunnen uitvissen wat je eigenlijk bedoelde in #1.

Inderdaad met (enige) zoekterm Silverwing ingevuld bij uitgebreid zoeken en de optie 1 jaar achteruit, bekom ik hetzelfde resultaat als jij.

Waarom het met één enkele zoekterm wel goed werkt in een ander invulveld is een vaststelling die dan wel een tegenstrijdige logica volgt.
(bv. zoekterm jaar, ingevuld bovenaan rechts op elke pagina, naast "vergrootglas uitgebreider zoeken")
Aldus zijn alle pagina's wel te lezen.

Silverwing
31 December 2013, 17:45
Ik denk dat we deze discussie nu kunnen sluiten,ik heb gevonden wat ik zocht en het is duidelijk zoals ook Jelle al aangaf dat het zoeksysteem niet feilloos werkt en soms een eigen niet al te logisch leventje leid.