Volledige versie bekijken : Telenet homespot vraagje.



ghost
14 January 2014, 00:17
Mijn dochter heeft nu een laptop , als ze naar haar vriend gaat hebben ze daar geen draadloze internet .
Dus ik zeg tegen haar ga anders via telenet homespot.
Maar ben een beetje in de war , ze vragen gebruikersnaam en wachtwoord .
Is dat het zelfde als je u aanmeld bij mijn telenet?
Zoja dan moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord aan haar geven , of is er een ander manier ?
Want het is toch eigenlijk meer uw eigen prive gebruikersnaam en wachtwoord.

Peter.B
14 January 2014, 07:26
Is dat het zelfde als je u aanmeld bij mijn telenet? ja

Zoja dan moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord aan haar geven ja
een beetje leesvoer: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-meld-ik-me-aanaf-op-wi-free

'k weet niet of het nu nog zo is maar uw telenet modem/router moest ook wel als homespot ingesteld staan.

peenif
14 January 2014, 07:58
maar uw telenet modem/router moest ook wel als homespot ingesteld staan.

Bij Belgacom is dit inderdaad ook zo, wie zijn modem niet deelt kan ook niet delen van een ander, schoon principe m.i.

ghost
14 January 2014, 13:59
Die leesvoer had ik al gelezen , maar was maar voor bevestiging .
Ik vind het wel jammer dat je uw eigen privé wachtwoord en gebruikersnaam moet geven .
Ieder persoon hier thuis heeft ook zijn eigen mailbox en dat is ook ieder een andere nummer gelijk v255789920 of dergelijke.
Alleen ik kan dat veranderen en aanmaken via mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik vind het wel jammer dat ze ook zo niks hebben voor die homespots.:wall:
Het blijft toch nog altijd uw eigen wachtwoord en gebruikersnaam , snap je?

theo2602
14 January 2014, 16:19
Zo vaak vind je geen homespot dat je er je druk moet over maken. Ik ben al twee jaar in de Ardennen aan het zoeken naar Fon spots, en hoewel er veel op de kaart staan, kan je er toch geen contact mee maken, of je moet werkelijk tegen de venster leunen misschien? Als ik mijn auto aan de overkant van de straat parkeer kan ik van daar uit, mijn home spot niet vinden. (20 meter?)

peenif
14 January 2014, 16:39
En ik heb verbinding met mijn Fon_Belgacom tot achterin de tuin en dit is zo ongeveer 50m.

zorro670
15 January 2014, 22:01
Gewoon eens mail sturen naar telenet en daar je vraag eens stellen, wij kunnen alleen maar gissen.Ik ben bij belgacom het enige wat je daar kan is een tweede emailadres en wachtwoord aanvragen.Ook kan je wachtwoord voor draadloos laten veranderen,maar 2 aparte wachtwoorden op een dezelfde modem lijkt me onmogelijk, maar het is een klein moeite om eens een mail naar telenet te sturen.Of bel er eens naar dan hoef je niet verder te zoeken

Mvg

zorro670
15 January 2014, 22:17
Je dient enkel de logins gegevens van je modem aan je dochter te geven, daarmee mis doe je niks als je denkt dat ze daardoor op u computer kan ben je mis, dit is onmogelijk hoor.Je kan daarvoor voor je dochter een draadloos stick aankopen bij mobistar of proximus zonder of met een abonnement, dan heeft ze een eigen wachtwoord en gebruikersnaam en niet die van jou.
Als je dit doet is je probleem direckt opgelost

Mvg;)

ghost
15 January 2014, 22:44
Je dient enkel de logins gegevens van je modem aan je dochter te geven, daarmee mis doe je niks als je denkt dat ze daardoor op u computer kan ben je mis, dit is onmogelijk hoor.Je kan daarvoor voor je dochter een draadloos stick aankopen bij mobistar of proximus zonder of met een abonnement, dan heeft ze een eigen wachtwoord en gebruikersnaam en niet die van jou.
Als je dit doet is je probleem direckt opgelost

Mvg;)
Dan ken je mijn dochter niet tegoei , heu ik weet wel dat ze niet op mijn pc kan , maar ze kan nog altijd naar mijn telenet gaan.
Als er ergens iets ineens niet lukt , durft ze gemakkelijk daar ingaan en veranderingen doen . Ze heeft dat indertijd toen nog aan mij gevraagd ,er scheelde iets aan het draadloos internet en zij dacht dat ik het had afgezet , geef me uw login eens en de rest ook zal ik eens kijken , ben ik maar zelfs in gaan kijken , maar dat was toen het geval niet .
Maar zal eens een goeie babbel doen met haar , als ze iets mee mispeutert , verander ik mijn wachtwoord.

zorro670
15 January 2014, 23:01
Kan je dan geen draadloos stick aankopen voor haar dan heeft ze haar eigen login gegevens en niet die van jou
Ik ben niet zeker maar ik denk dat je je modem kan beveiligen met een wachtwoord, die je dien in te vullen voor je wijzigingen kan aanbrengen in je modem.

Mvg

ghost
16 January 2014, 00:20
Kan je dan geen draadloos stick aankopen voor haar dan heeft ze haar eigen login gegevens en niet die van jou
Ik ben niet zeker maar ik denk dat je je modem kan beveiligen met een wachtwoord, die je dien in te vullen voor je wijzigingen kan aanbrengen in je modem.

Mvg
Zou ik ook kunnen doen , maar ga ze toch maar eerst een kans geven

J.W.
16 January 2014, 16:32
Mijn dochter heeft nu een laptop , als ze naar haar vriend gaat hebben ze daar geen draadloze internet .
Dus ik zeg tegen haar ga anders via telenet homespot.
Maar ben een beetje in de war , ze vragen gebruikersnaam en wachtwoord .
Is dat het zelfde als je u aanmeld bij mijn telenet?
Zoja dan moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord aan haar geven , of is er een ander manier ?
Want het is toch eigenlijk meer uw eigen prive gebruikersnaam en wachtwoord.

De modems van Telenet hebben toch wifi... ze kan dan toch rechtstreeks inloggen met de telenet gegevens van haar vriend.

compuchrisje
16 January 2014, 19:59
JW, dat was goed bedoeld, maar ze hebben daar geen draadloos internet, zegt ghost... Dus mss daar toch geen wifi?

ghost
16 January 2014, 20:13
JW, dat was goed bedoeld, maar ze hebben daar geen draadloos internet, zegt ghost... Dus mss daar toch geen wifi?

Ind geen wifi .

zorro670
16 January 2014, 20:25
Dan kan ze daar wel werken met haar computer aangesloten, met een lankabel via de modem van haar vriend.Of zoals ik al zei een draadloos usb stick andere oplossing is er eventueel niet.Indien wel als er wifi voorzien is op haar pc, dan kan ze de gegevens van haar vriend gebruiken.
Mvg

J.W.
16 January 2014, 21:06
JW, dat was goed bedoeld, maar ze hebben daar geen draadloos internet, zegt ghost... Dus mss daar toch geen wifi?

Dan moet dat daar toch een hele oude modem zijn.

berger
16 January 2014, 23:28
:) Ik zou een ander lief zoeken, met hifi!

J.W.
17 January 2014, 00:43
Mijn dochter heeft nu een laptop , als ze naar haar vriend gaat hebben ze daar geen draadloze internet .
Dus ik zeg tegen haar ga anders via telenet homespot.

Homespot is toch ook draadloos... hoe gaat ze dat doen zonder draadloos internet????

peenif
17 January 2014, 06:38
Van de buren misschien.

ghost
17 January 2014, 10:24
Dan moet dat daar toch een hele oude modem zijn.
Dat weet ik niet ik zeg maar wat mijn dochter zeg .

:) Ik zou een ander lief zoeken, met hifi!
Hehe lol zal het haar zeggen

Van de buren misschien.
Ik denk het ook , ik heb ook nagekeken als het daar ging via homespot en volgens de site wel .
We zullen deze weekend eens zien .

theo2602
17 January 2014, 10:54
Volgens mij kan je bij Telenet enkel WiFi krijgen als je er extra voor betaald. Mijn dochter heeft ook Telenet en geen WiFi

J.W.
17 January 2014, 12:31
Volgens mij kan je bij Telenet enkel WiFi krijgen als je er extra voor betaald. Mijn dochter heeft ook Telenet en geen WiFi

WiFi, bij Telenet is de naam hiervoor Wi-Free is voor klanten altijd en overal gratis.

http://telenet.be/nl/wi-free