Volledige versie bekijken : blokkering website omzeilen



sireentje
19 January 2014, 12:00
Het betreft hier 2de hands.be.

Ikzelf ben daar al jaren geregistreerd en ben ook begaan met andere kandidaat kopers/verkopers.
Nu zit daar op deze site reeds maanden een oplichter, actief vanuit Nederland.

Houd zich voornamelijk bezig met de verkoop van Ipads aan een zeer lage prijs.
Komt steeds met dezelfde reactie: "vader is net gestorven aan kanker...heb geen tijd....maak voorschot over op rekening van....." en dan ben je uiteraard je centjes kwijt.

Heb reeds veel feedback gekregen van gedupeerden en mensen die bijna waren opgelicht.

Daarvoor plaatste ik zelf een advertentie omd e mensen te waarschuwen.
2de hands haalde die er vrijwel meteen af en heeft me zelfs een tijdje geblokkeerd !

Die oplichter, die kan blijven adverteren en kunnen, zo volgens hen, niet blokkeren daar deze gebruik maakt van een dynamisch ip-adres.

Hier een ad van deze oplichter: http://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computersystemen/ipad/ipad-3-64gb-3g-wit-177493076.html

Hier een link naar mijn profiel: http://www.2dehands.be/profiel/2060382/

Nu had ik graag van jullie geweten, hoe ik zelf toch kan blijven adverteren op 2de hands om de mensen blijvend op de hoogte te kunnen houden?

Had dus enkele secundaire mailadressen aangemaakt om daarmee te kunnen adverteren, maar daarmee is niet meer in te loggen want ze hebben dus blijkbaar mijn ip geblokkeerd.

Er zullen wel mogelijkheden zijn om dit te kunnen omzeilen, en deze had ik graag geweten.
Zelf werk ik hier met Telenet.

Merel
19 January 2014, 13:18
Klacht bij politie en BIPT. Dat duurt langer vanwege procedure, maar zal betere resultaten geven.
Deel aan 2dehands mee dat je klacht neerlegt tegen onbekende.
De cybercops zullen vermoedelijk ook met hen contact nemen.

Van omzeilen ken ik niets. Van zeilen wel.

sireentje
19 January 2014, 13:23
Beste,

Bedankt voor de mededeling.
Er zijn al genoeg klachten neergelegd bij politie, maar die zeggen zelf dat hier niets tegen te doen is.
Deels omdat het telkens kleine bedragen, zijn, en deels daar deze vanuit Nederland opereert.
Ik wil enkel de mensen behoeden voor een aankoop, niets meer.

zorro670
19 January 2014, 13:38
Ik denk dat je daar weinig kan tegen doen, waarom verspreid je bericht niet langs facebook deze site telt miljoenen leden.
Meer dan dat kan je zelf niet doen, en dat ze je emailadressen blokkeren is normaal omdat deze allemaal op een en dezelfde ip adres werken.
MVG

Fakke_Berto
19 January 2014, 15:18
Het zoekertje is inmiddels verwijderd, zie ik.
Als je het nu via een homespot zou proberen, misschien heb je dan meer succes.
Suc6.

peenif
19 January 2014, 15:38
Al van UltraSurf gehoord?

sireentje
19 January 2014, 15:54
Neen, ik ken daar allemaal niets van.
uiteraard worden zijn zoekertjes regelmatig zelf verwijdert en dan plaatst deze terug onder een andere naam.....

sireentje
19 January 2014, 16:05
Ultrasurf lukt niet.
Inloggen met een ander account, of nieuwe aanmaken geeft

"Vanaf uw locatie is het helaas wegens veiligheidsredenen (tijdelijk) niet mogelijk om in te loggen op onze site. Gelieve het opnieuw te proberen vanaf een andere locatie. Onze excuses voor het ongemak.
Voor meer informatie kunt u uiteraard altijd contact (http://www.2dehands.be/doc/reactie.html) met ons opnemen.






"

compuchrisje
19 January 2014, 20:42
Omdat je locatie nog altijd hetzelfde IP-adres weergeeft van ervoor. Je zal bij de buren moeten aankloppen vrees ik.