Volledige versie bekijken : SMS van Smartphone op computer zetten.



theo2602
22 January 2014, 12:23
Soms krijgt men 'sms'jes die je wil bewaren. Op je GSM of zo wordt dat een lange rij. Kan men die SMS'en langs USB verbinding naar de computer zetten en waar staan die op de smartphone?

zorro670
24 January 2014, 23:09
Over welke smartphone gaat hier juist? waarschijnlijk is dit via je toestel (smartphone) en via (kies)niet mogelijk
Je kan eens proberen om je sim in een simkaartlezer te stoppen en deze via een kabel aan je pc aan te sluiten, en dan de gegevens van je sim exporteren naar je pc, zet eerst alle smsen via kies op je sim

Mvg

theo2602
25 January 2014, 16:02
Het gaat over een Alcatel One Touche. Ik sluit hem regelmatig aan op de PC en kan dan de twee geheugen kaarten zien, maar ik vind daar nergens een map terug waarin die staan. De simkaart er uit nemen en een speciaal lezer kopen zie ik niet zitten, dan schrijf ik ze liever over. Toch bedankt voor de hulp.

zorro670
25 January 2014, 22:14
Heb je al eens geprobeerd om met je rechtermuisknop op een van die geheugenkaart te klikken, en daarna op openen
lukt het niet klik dan op als administrator uitvoeren, daarin staan je mappen.Die kaartlezer was geen verplichting hoor maar een hulpmiddel.Normaal op elke laptop dan toch zijn er 2 gleuven voorzien waar je geheugenkaarten kan inbrengen, dit kan je dan ook zo
Mvg

berger
25 January 2014, 23:13
Ik zie zo maar geen elegante oplossing, wat ik lees is dit :

1. er zou software moeten bestaan die zulke transfer kan doen, maar veel positiefs vind ik niet op google
2. wat je kunt doen is : een bericht dat je wil bewaren kun je openen op je smartphone, er enkele seconden op duwen, dan kiezen voor "copy". Daarmee wordt de tekst van uw bericht gecopieerd naar eens soort klembord. Dan kun je op uw smartphone (vermoed ik) een nieuw word document openen, uw klembord plakken en dit bericht saven. Dan kun je het zeker transfereren naar uw PC.
3. en als dat allemaal niet gaat kun je het nog vragen aan Katherine (http://www.askmefast.com/How_to_transfer_files_to_my_computer_from_a_Alcate l_phone-qna744073.html), maar geen romance beginnen! Die virtuele madame kan u dan doorverwijzen naar een expertgroup.

Over bestandsnaam of map van die smssen vind ik niets (fabrieksgeheim?). En die geheugenkaart verkennen op de PC lukt bij mij ook niet, ik kan wel sommige bestanden zoals muziek en foto's transfereren van telefoon naar PC of omgekeerd met de Zune-Software.

theo2602
26 January 2014, 10:56
Zorro, jij sprak wel over een 'SIM'kaart lezer en ik wist niet eens dat dit bestond. Een geheugenkaartlezer zit in mijn computer en ik heb nog een losse usb lezer voor mijn oude laptop die dat niet heeft. Overigens ook de nieuwe laptop van mijn vrouw heeft geen kaartlezer, iets wat ik niet begrijp.
Ik ga het systeem van berger eens proberen, al heb ik 'Word' nog niet op mijn smartphone. Maar dat vind ik wel als app.

zorro670
26 January 2014, 15:37
Wist je dat dan niet hier zie je een voorbeeld van verschillende merken en maten.
http://www.vedello.com/smartphone-selector/p0091874.html

theo2602
26 January 2014, 16:40
Ik snap er wel niet de bedoeling van. Tenslotte als je van GSM of Smartphone verandert, steek je de simkaarten daar toch in. Dus weet ik niet wanneer je zo'n lezer nodig hebt. Opnemen (foto's, film, GPS tracks) doe je op de geheugenkaart.

zorro670
26 January 2014, 16:51
Dit is een eventuele oplossing om ook zou je gegevens over te brengen naar u computer.Bij sommige laptops/desktop zijn die gleuven voorzien, in sommige gevallen niet, ook kan je je usbkabel kwijt geraken zeg nooit nooit dan is dit wel een alternatief begrijp je het nu.Maar aangezien jij nog in het bezit bent van die usbkabel is dat niet nodig, je zegt dat je geheugenkaarten op je pc staan.Heb je dan al geprobeerd om deze te openen of via administrator uitvoeren, als je die mappen dan ziet open deze dan ook en breng de gewenste gegevens naar jou computer door die te kopieeren naar bv documenten.Je vraagt toch om die smsen over te brengen naar jou computer? dus geef ik je een alternatief of het openen van die geheugenkaarten

Je kan die ook overbrengen via een app en dan de gegevens exporteren naar jou pc
Mvg

theo2602
26 January 2014, 18:06
Zorro, ik kan het idee niet van mij afzetten dat je sim kaart met geheugen kaart verwart
Op mijn geheugen kaarten raak ik zonder probleem met de USB kabel. Maar ik vind in al die mappen geen waar de sms en bewaar worden. En daar gaat het over.
En Berger ik vind in mijn SMS en geen mogelijkheid om ge kopiëren.

zorro670
26 January 2014, 18:21
Het gaat over een Alcatel One Touche. Ik sluit hem regelmatig aan op de PC en kan dan de twee geheugen kaarten zien, maar ik vind daar nergens een map terug waarin die staan. De simkaart er uit nemen en een speciaal lezer kopen zie ik niet zitten, dan schrijf ik ze liever over. Toch bedankt voor de hulp.
Sorry theo schreef je hier niet (ik sluit hem regelmatig aan de pc en kan dan de twee geheugen kaarten zien)?
Dus ging ik ervan uit dat het daarover ging.

berger
26 January 2014, 18:37
Zo doe ik dat met mijn windows smartphone en zo staat het ook bij de faq van de alcatel touch one :
Het is toch een windows smartphone? Dan gaat het zo :

1. doe het bericht dat je wil kopiëren open
2. Zet uw vinger op de tekst van dat bericht en blijft even duwen totdat er een menu open gaat
3. In dat menu staan oa "verwijderen", "doorsturen", en "copy". Kies voor copy. Nu staat die tekst op het klembord van de smartphone.
4. open nu een teksteditor (die zit volgens mij in elke windows smartphone) en plak daarin het klembord.
5. dan moet je opslaan onder een bepaalde naam, en dan via uw USB overbrengen naar uw PC.

Ik heb dat niet getest op een alcatel touch one want dat heb ik niet.

zorro670
26 January 2014, 21:51
Ja @berger hij kan dat eens van jou proberen.

Mvg;)

berger
26 January 2014, 23:33
Ja dat gaat goed, kijk eens welke sms ik nu op mijn PC heb staan :

Je bent mijn schatje, niet voor even, maar voor men hele leven! Ik stuur je even deze sms omdat ik je de hele dag door mis, je bent men hele gedachtenis. Ik geef nu deze kus aan jou, je weet schat: ik hou van hou! Ook al is deze sms niet lang, ik blijf bij jou, geen bang!

:) :shy: ;)

Toch schoon als je dat kunt bewaren voor uw nageslacht!
En nu rap een backup.

compuchrisje
27 January 2014, 00:20
'k Zal maar heel snel vertellen dat die SMS niet van mij kwam :lol:

Heb mijn simpel Nokiaatje es bekeken en daar vond ik een optie Gegevens-synchronisatie. Kan dat niet voor zowel de sim-kaart als voor het apparaatgeheugen bij Theo?

theo2602
27 January 2014, 00:28
Heb juist mijn smartphone af gezet, dus zal het morgen testen en laten weten.

berger
6 February 2014, 15:42
Is het nu gelukt of niet? Of haak je hier ook af? Toch succes!

theo2602
7 February 2014, 11:41
Sorry, het is niet mijn gewoonte om niet te antwoorden. Maar door allerlei omstandigheden was ik het gewoon vergeten (dementeren?) Eerst en vooral: ik heb geen Windows maar Android. Jouw uitleg van opdrukken en dan kopiëren is geen probleem, maar dan zit ik vast, ik weet niet waar het terecht komt! Ik heb ook de mogelijkheid om te kopieren naar sim kaart, maar ik ben niet zinnens die uit mijn smartphone te halen om dan die uit te lezen. En langs USB vind ik mijn geheugenkaarten niets.

berger
7 February 2014, 20:20
Laat dat dementeren nog maar wat achterwege!
Van Android smartphones ken ik niet veel, maar ik doe nog een poging.
Na dat opdrukken en kopiëren komt de tekst in een soort werkgeheugen terecht, maar je ziet daar niets van. Je krijgt daarvan ook geen scherm dat zegt waar dat is gekopieerd, het is dus alsof er niets is gebeurd Maar kun je dan niet gewoon een programma openen waarmee je word- of tekstbestanden kunt maken. Bij androïdtablets ken ik quickoffice of polaris, die zijn gratis. Je moet dan gewoon een leeg nieuw document openen en dan plakken.
En laat inderdaad die SIM-kaart maar zitten waar ze zit.

theo2602
7 February 2014, 21:17
Ik heb de oplossing gevonden bij een app: sms backup+. Dan gaan de SMS en naar G-mail en van daar zend ik ze
NAAR mijn mail. Toch bedankt.

berger
7 February 2014, 22:26
Dus toch niet dement! :)

En proficiat met de oplosssing, die ga ik zeker onthouden!