Volledige versie bekijken : Update verhindert opstarten Vista



scorpio_charly
29 January 2014, 12:01
Mijn HP-desktop op de slaapkamer wil niet meer opstarten. Alles gaat goed totdat er een melding verschijnt : 3 updates, schakel de computer niet uit. De PC vindt waarschijnlijk de draadloze verbinding niet, kan de updates niet doen en wil niet verder opstarten. Ook in veilige modus hetzelfde verhaal. Ik gebruik meestal mijn laptop maar er staan gegevens op die oude desktop die ik nog nodig heb. Kan iemand voor een oplossing zorgen ?

Obsessed
29 January 2014, 13:10
Mijn HP-desktop op de slaapkamer wil niet meer opstarten. Alles gaat goed totdat er een melding verschijnt : 3 updates, schakel de computer niet uit. De PC vindt waarschijnlijk de draadloze verbinding niet, kan de updates niet doen en wil niet verder opstarten. Ook in veilige modus hetzelfde verhaal. Ik gebruik meestal mijn laptop maar er staan gegevens op die oude desktop die ik nog nodig heb. Kan iemand voor een oplossing zorgen ?

Je kan eventueel eens proberen de pc met een netwerkkabel rechtstreeks aan de modem/router aan te sluiten.
Dan hoeft het systeem alvast niet naar de wifi te zoeken.

zorro670
29 January 2014, 18:02
Als je die updates binnen haalt , dus downloaden gaat je computer dan soms in slaapstand of word je beeld na een tijdje zwart
(rustpauze) deze 2 hindert ook het downloaden van updates.Je kan je beeldscherm dimmen op nooit zetten
Mvg

Of gebruik zoals hier boven al gezegd een lankabel aansluiten via je modem naar je computer, ga naar configuratiescherm, netwerkbeheer klik deze open, kies dan apdapterinstellingen wijzigen.Schakel je wifi uit en je thuiwerk lankabel aan

scorpio_charly
29 January 2014, 20:45
Bedankt voor de tips. Ik heb geprobeerd een lan-kabel aan te sluiten via zo'n powerline omdat ik geen kabel heb die tot aan mijn garage loopt. Maar dat werkte ook niet. Aan mijn configuratiescherm of instellingen kan ik niet omdat het systeem niet opstart.

compuchrisje
30 January 2014, 01:54
Heb je nog je Vista-schijf? Start op om de cd-lade te kunnen openen en stop het schijfje erin. Kan je nog in je BIOS? Dan zou daar als eerste opstartmedium de speler moeten aangeduid zijn en dan pas de harde schijf.
Eens je het gekende installatievenster voor je hebt kies je voor de optie 'Windows herstellen'. Hierbij wordt enkel aan de systeembestanden getimmerd, dus zou alles nog moeten blijven staan.

Als dat herstel is gelukt, kunnen we nog verder zien wat er kan gedaan worden aan die updates. Ik hoop wel dat je minstens SP1 hebt, want SP2 is het laatste updatepakket (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Learn-how-to-install-Windows-Vista-Service-Pack-2-SP2) dat is uitgegeven. De ondersteuning van Vista SP1 zal samen met XP stoppen.

Peter.B
30 January 2014, 07:48
wacht je wel lang genoeg?
ik zou de laptop opstarten en een uurke wachten.

dit kan je ook proberen.als je op de startknop gedrukt hebt van de laptop,direct tokkelen op de F8-toets.
dan krijg je verschillende opstartmogelijkheden.met de pijltjes toets afzakken tot "laatst werkende configuratie"(of zoiets) en enter.
zou normaal moeten lukken.

zorro670
31 January 2014, 20:27
Je kan deze ook eens bekijken
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-vista/what-to-do-if-windows-wont-start-correctly

Mvg
Ps heb je geen schijf van vista? steek deze in je player en zet deze in je boot als eerste en klik op enter, je dvd word opgestart,Kies dan 1 nederlands 2 nederlands_belgie 3 belgisch punt, klik op doorgaan, klik dan op computer herstellen daarna doe je een opstartherstelscan lukt deze dan nog niet.Doe dan een systeemherstel kies dan een datum voor je die updates kon downloaden.Normaal zou dit dan moeten opgelost zijn.

Merel
1 February 2014, 13:32
Wat is er eigenlijk veranderd, vergeleken met vroeger, toen uw HP desktop WEL internet verbinding had ?

Als er niets is veranderd, dan betwijfel ik of dit de echte reden is waarom er niet kan worden "door-" gestart.

Peter B geeft wijselijk aan om lang genoeg te wachten. Een optie die zeker proberen waard is.
Nota : Zelf heb ik meermaals ervaren dat schijnbaar geblokkeerde toestanden zich vanzelf oplossen als men het systeem gerust laat en het zijn obscure werk laat uitvoeren over een lange tijd.

Het enige wat je dan nog waarneemt is dat de harde schijf nog af en toe (of continu) teken van leven geeft. Lijkt wel idioot, maar ik vind niets uit. Het lijkt dan dat alles buitengewoon traag gebeurt, tot wanneer het systeem plotseling uit coma lijkt te ontwaken.:shocked:

zorro670
2 February 2014, 12:48
Hij spreekt over een oude desktop? dan denk ik eerder dat we al moeten zoeken richting harde schijf, die is stilletjes aan het uitdoven.Als hij deze niet opgestart krijgt dan heeft dit niets te maken met updaten, wel met zijn harde schijf
Mvg

https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&tmp_geoLoc=true&docname=c00953125

scorpio_charly
3 February 2014, 01:30
Wanneer ik deze week tijd heb, zal ik uw suggesties uitproberen. Ik hou u op de hoogte van de resultaten.

zorro670
3 February 2014, 22:42
:good:

scorpio_charly
12 February 2014, 00:53
Sorry voor de late reactie. Ik heb dus via F8 opgestart in de laatste juiste configuratie maar ook dat blijkt niet te werken. De download van de update blijkt wel gedaan te zijn maar de automatische configuratie lukt niet. Ik zal eens zoeken als ik een installatieschijf van Vista terugvind. Anders vrees ik dat de gegevens op mijn harde schijf verloren zijn ...

Peter.B
12 February 2014, 07:17
Anders vrees ik dat de gegevens op mijn harde schijf verloren zijn ...
als de harde schijf niet kapot is,zijn uw gegevens nooit verloren.

je kan de harde schijf inbouwen in een andere pc,een live cd van linux branden en daarmee opstarten om uw gegevens te recupereren.
ik heb bvb een docking station om harde schijven in te pluggen om date te recupereren.
dit kan je bvb ook gebruiken: http://www.conrad.be/ce/nl/product/989949/SATA-IDE-naar-USB-converter

maar ik zou ze nu zeker nog niet formatteren als er belangrijke data opstaat.

deze tip kan je eens proberen maar heb deze nog nooit zelf uitgevoerd:

Druk constant en meerdere keren na elkaar op de F8 toets. Je komt in veilige modus.
Kies de optie Veilige modus met opdrachtprompt.
Log in als administrator
Typ het commando %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Dat commando laadt dan systeemherstel. U kan nu een datum kiezen om te herstellen.
link: http://support.microsoft.com/kb/304449/nl

zorro670
12 February 2014, 12:19
Zoals @peter.b doorgeeft ben je inderdaad geen gegevens kwijt, zolang je harde schijf niet stuk is.
Maak een recovery dvd-rom aan, hierbij zie je een link kies de juiste versie x32 ofx64 bit download deze op je computer.Eenmaal voltooid brand deze dan op een dvd van 4.7 gb als je niet weet welke versie dit dan



Als je op de link klikt heb je de keuze uit X86 en X64.

De eerste is 32-bits.






http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/#more-558
Mvg

compuchrisje
13 February 2014, 00:07
Met F8 kwam scorpio ook al niet vooruit. Maar de optie om een live-cd van linux aan te maken zou wel kunnen helpen om data te redden. Je hebt dan wel nog een externe schijf of een flinke USB-stick nodig om die op te slaan.
Wat je ook nog kan helpen is Hiren's Boot CD. Nijntje heeft hierover nog een tutorial gemaakt, hier (http://www.minatica.be/content/1608-Gebruik-maken-van-Hiren-s-Boot-CD)te vinden. Misschien is dit wel je ultieme reddingsmiddel om ook je desktop nog gebruikswaardig te maken.

Peter.B
13 February 2014, 07:44
Wat je ook nog kan helpen is Hiren's Boot CD
dit zou inderdaad beter zijn,daar staat namelijk een mini xp op geinstalleerd.
dit besturingssysteem kent bijna iedereen tov linux.

Merel
13 February 2014, 17:44
dit zou inderdaad beter zijn,daar staat namelijk een mini xp op geinstalleerd.
dit besturingssysteem kent bijna iedereen tov linux.


Terloops gezegd, op de website staan alle nuttige utilities van de CD vemeld en dat is indrukwekkend:
Geleid bezoek HIER:shocked:
(http://www.hiren.info/pages/bootcd)

scorpio_charly
13 February 2014, 23:23
nu nog tijd vinden om jullie suggesties uit te proberen.