Volledige versie bekijken : Digibox vraagje ?



ghost
9 February 2014, 15:10
Mijn dochter thuis wilt graag een HD digibox voor op haar kamer kopen . Ik heb gekeken op de site http://telenet.be/nl/hd-digibox-aan-%E2%82%AC79
Maar zoals je ziet betaal je 79€ , maar er staat ook maandelijks kosten 15,35€ Moet zij dan elke maand dat bedrag betalen of zie ik het verkeerd , plus is er iemand hier , die dit al heeft?

kaisersosee
9 February 2014, 16:30
maandelijks kosten 15,35€ Moet zij dan elke maand dat bedrag betalen of zie ik het verkeerd
Je zie dit niet verkeerd is abo voor digitale tv ....met gehuurde digibox is het 8€ meer...
mvg

gerard
9 February 2014, 16:36
als dit een tweede toestel op een bestaand abonnement is dan niet

zorro670
9 February 2014, 17:30
Aangezien ik met belgacom werk kan ik daar moeilijk iets over zeggen, mij lijkt het geraadzaam om eens telefonisch contact op te nemen met telenet? dan zou je dan toch iets meer moeten weten.
Mvg;)

Peter.B
9 February 2014, 19:50
plus is er iemand hier , die dit al heeft? ja,wij.voor de zoon.
als je op de pijl klikt naast "hd digibox kost" http://telenet.be/nl/hd-digibox-aan-%E2%82%AC79
dan ga je zien dat dit voor de kabel is.

ghost
9 February 2014, 21:09
ja,wij.voor de zoon.
als je op de pijl klikt naast "hd digibox kost" http://telenet.be/nl/hd-digibox-aan-%E2%82%AC79
dan ga je zien dat dit voor de kabel is.

Dat had ik ook gezien , maar was aan het twijfelen als we dat echt per maand moesten betalen .
Maar ik betaal al 15,17€ aan Abonnement kabel-tv en Auteursrechten.
Komt daar dan die 15,35€ er per maand nog bij? Zou toch teveel zijn vind ik , of heeft gerard gelijk dat het niet moet op een bestaand abonnement?

berger
9 February 2014, 23:26
Ik heb wel geen telenet, maar als je al een (digitaal) abonnement hebt voor één TV kun je
- zonder meerkost op een tweede TV gewoon kabelv bekijken (dat zullen dan wel minder kanalen zijn vermoed ik)
- of een tweede digibox huren

Een tweede kabelabonnement moet er niet betaald worden.
Dit las ik op de site van de klantendienst van telenet.

ghost
10 February 2014, 00:56
Ik denk dat de praat hier over gedaan gaat zijn , omdat zo juist heeft gezegd dat ze het niet ging doen .
Omdat je er niet mee kunt opnemen. Dus in ieder geval al bedankt voor de reacties.

Peter.B
10 February 2014, 07:00
voor 249€ kan je een hd digicorder kopen.

ghost
10 February 2014, 11:01
voor 249€ kan je een hd digicorder kopen.

:D Ik denk niet dat ze dat gaat betalen .

gerard
10 February 2014, 20:29
misschien toch voor de mensen die iets in die aard te doen ....... ik heb met één abonnement 2 digicorders en 1digibox.
je kunt tot maximaal 4 toestellen hebben met 1 abonnement.

deze info werd mij telefonisch gegeven door Telenet

minoe
11 February 2014, 07:22
Ik denk dat de praat hier over gedaan gaat zijn , omdat zo juist heeft gezegd dat ze het niet ging doen .
Omdat je er niet mee kunt opnemen. Dus in ieder geval al bedankt voor de reacties.
Je kan er wel de opgenomen programma's van je digicorder mee bekijken.Dus opnemen met digicorder en bekijken met digibox.

Obsessed
11 February 2014, 08:22
Als je al een digicorder zou hebben kan je probleemloos, vanaf de (2de) digibox opnemen hoor.
Dat wordt dan opgeslagen op de schijf van de digicorder.
Je kan het opgenomen programma desgewenst dan ook terug bekijken vanaf het tv-toestel aan de digibox.

Voorwaarde hiervoor is wel dat de digibox met een netwerkkabel (UTP/FTP) aangesloten is op de telenet modem. Een coax-verbinding mag natuurlijk ook niet ontbreken ;)

Merel
11 February 2014, 19:25
Het is 'n beetje chinees voor mij (ben geen TV fanaat). Zijn er soms wat schema's te zien op internet, van wat Obsessed hier uitlegt ? Als ik goed kan volgen moet er sowieso bij elk TV toestel zowel coax als utp toekomen ? Waarom een utp als er geen interactieve internet toepassing is ?

Telenet is hier ooit een 'gratis' installatie komen uitvoeren van digitale TV, met als gevolg dat er op verdiep geen TV meer te zien was op de slaapkamer! Blijkbaar kan het (zogezegd) ook niet meer. Enfin, wat kan een mens nog doen in een slaapkamer met TV die niet meer aangesloten is ? :love:
(Mogelijk zorgt TN voor de instandhouding van hun klantenbestand in de toekomst)

TN komt nooit op voorhand kijken wat er juist moet gebeuren vooraleer een 'gratis' installatie uit te voeren.
Pffff.... maar altijd héél content van hun eigen en telkens met een keurige enquête-formulier over tevredenheid, als je gewoon eens belt.

Ik kijk maar af en toe een DVD film van de gemeente bibliotheek; dat is toch al inbegrepen bij het biblioteek-abonnement en bovendien zonder reclame. Mijn wederhelft bekijkt hopen opnamen op digicoder Telenet, waarbij ik wegvlucht ! (meestal in dubbele snelheid :lol: , geen mickey-mouse effect; bovendien reclame in snelheid 24x er doorgejaagd... niet te harden)

Obsessed
11 February 2014, 20:20
Ik heb snel zelf een schema gemaakt van de telenet aansluiting voor één digicorder + één digibox zoals het hier is toegepast.

http://i1288.photobucket.com/albums/b495/Frakke44/Telenetdigitaal_zps4fd5910f.jpg


Zo heb je op beide TV's digitaal beeld.
Hopelijk is dit wat duidelijk.

ps; UTP naar de (2de) digibox is nodig omdat deze zich moet synchroniseren met de digicorder.

Merel
11 February 2014, 21:59
Vriendelijk dank Obsessed (y)

Iedereen heeft er nu wat aan. "Une image vaut mille mots" (niemand weet eigenlijk wie dit gevleugeld woord heeft gezegd, maar je hebt het nogmaals bevestigd).

Mogelijk geef ik de slaapkamer ooit nog een tweede kans voor TV.
(tegen dat Sturm der Liebe verschoven wordt naar 23 uur)

Ik heb hier nog een paar Powerlines liggen van Telenet. TN had die zelf geplaatst, maar ze gaven geen voldoening. Ik heb ze zelf vervangen door een Devolo starterkit met hogere snelheid.

Toch zijn kabels nog altijd beter dan alle andere toestanden. Wie vandaag de dag een huis bouwt moet de archtitect vragen een weloverwogen systeem kokers en kabelgoten te voorzien !