Volledige versie bekijken : Uploaden naar Imageshack



Phil O'Sophe
11 February 2014, 19:52
De uploadsite Imageshack heeft een tijdje geleden een wijziging aangebracht.
Waar vroeger inloggen en het invullen van het bestand volstond en dus free was, telt tegenwoordig het aantal (free) trials af. Zal na dat aantal de rest betalend worden?
Wie heeft er een uitleg voor?
Dank voor elke reactie.

compuchrisje
11 February 2014, 20:29
Ik zie daar staan bij verder klikken dat er 30 dagen trial beschikbaar zijn, dus ik vrees dat er (alweer) centen voor worden gevraagd.
Waarom gebruik je je webruimte bij je provider niet om bestandjes te tonen die niet blijvend op het forum moeten zichtbaar zijn. Photobucket is er ook nog voor foto's trouwens en bij gmail heb je dan weer Dropbox.

Obsessed
11 February 2014, 20:32
Je kan idd nog 30 dagen gratis gebruik maken van ImagShack en daarna wordt er een bijdrage gevraagd :damn:
Zelf ben ik overgeschakeld op Photobucket.com.

Phil O'Sophe
11 February 2014, 22:23
Ga dit ook doen (tot die ook betalend wordt :lol:).
Dank voor de reactie Obs.

Phil O'Sophe
11 February 2014, 22:34
@ Compuchrisje
@ Obsessed

Dank voor jullie reactie :bow:

En btw: Hoe zat dat in elkaar: gebruik maken van de webruimte van de provider om een bestand te tonen ?

Obsessed
11 February 2014, 23:45
@ Compuchrisje
@ Obsessed

Dank voor jullie reactie :bow:

En btw: Hoe zat dat in elkaar: gebruik maken van de webruimte van de provider om een bestand te tonen ?
Dat weet ik zelf ook niet :eek:
Nog nooit gebruik gemaakt van die gratis webruimte die ik daar ook ergens heb liggen.

Peter.B
12 February 2014, 07:22
ikke wel en doe het zo: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-plaats-ik-mijn-homepage-op-het-internet-windows

Phil O'Sophe
12 February 2014, 14:10
Weeral wat bijgeleerd ! :bow:

Peter.B
12 February 2014, 20:03
graag gedaan,phil ;)

Obsessed
12 February 2014, 20:34
Interessant :good:

Merel
12 February 2014, 22:33
Ik gebruik al heel lang mijn webstek bij Telenet.

Je kan trouwens je eigen website "mappen" (=werkwoord) met een stationletter van Windows Verkenner.

Op die manier is zelfs geen FTP server nodig. Alles kan via Verkenner.
Maar het ergste is wel dat ik het zo jarenlang heb gedaan en ik verdomd niet meer weet hoe ik ooit heb ingesteld. Ik krijg het niet meer op eenstationletter.
Er is geen toegang meer naar mijn online mappen bij Telenet !


Normaal gaat de procedure via :

Rechts klikken op "Deze Computer"
Kiezen voor "Map Network Drive" (voor de Vlamingen hetzelfde)
Dan opent zich een venster
waar je een vrije stationletter kiest
Daaronder moet men iets invullen zoals ftp://users.telenet.be/naam-van-rootmap-van-website (ftp://users.telenet.be/rootmapvanwwebsite)

Dat wil maar niet lukken. Het wordt niet gevonden ! Heb me daar al urenlang suf op gezocht.


FileZilla is niet zo moeilijk, maar met Verkenner was het toch een Piece of Cake.
Mocht iemand weten hoe het gaat, hij verdient mijn eeuwige dank !

compuchrisje
12 February 2014, 23:52
Simpel, zonet hier getest in Windows 7
Open je Verkenner, dat is vast niet zo moeilijk ;). Welke map of schijf speelt geen rol.
Bovenaan waar je computer ziet staan even klikken en tik ftp://users.telenet.be.
Het duurt even voor je verkenner beseft dat ie online moet gaan kijken, maar dan krijg je een pop-up met het gekende invulvenster.
Daar vul je je account in, zonder @telenet erachter en eronder het wachtwoord.
Je mappenstructuur van je telenet-ruimte is nu te bekijken.

Wel even melden dat je via de website eerst die ruimte moet gaan claimen.

Wil je die url toevoegen aan je favoriete mappen, dan klik je gewoon met rechtermuisknop in het rechtervenster en daarna op 'Netwerklocatie toevoegen'. Dan neem je de optie: aangepaste netwerklocatie selecteren en verder de instructies volgen, eigenlijk hetzelfde als hierboven. Je kan die verbinding een naam geven, bv Telenet of gewoon wat er al staat en de map zal voortaan in je verkenner staan.

Merel
13 February 2014, 13:40
Simpel, zonet hier getest in Windows 7
Open je Verkenner, dat is vast niet zo moeilijk ;). Welke map of schijf speelt geen rol.
Bovenaan waar je computer ziet staan even klikken en tik ftp://users.telenet.be.
Het duurt even voor je verkenner beseft dat ie online moet gaan kijken, maar dan krijg je een pop-up met het gekende invulvenster.
Daar vul je je account in, zonder @telenet erachter en eronder het wachtwoord.
Je mappenstructuur van je telenet-ruimte is nu te bekijken.

Wel even melden dat je via de website eerst die ruimte moet gaan claimen.

Wil je die url toevoegen aan je favoriete mappen, dan klik je gewoon met rechtermuisknop in het rechtervenster en daarna op 'Netwerklocatie toevoegen'. Dan neem je de optie: aangepaste netwerklocatie selecteren en verder de instructies volgen, eigenlijk hetzelfde als hierboven. Je kan die verbinding een naam geven, bv Telenet of gewoon wat er al staat en de map zal voortaan in je verkenner staan.
Het eerste gedeelte is geen probleem in Windows XP; Het tweede gedeelte (toevoegen van een netwerklocatie) is WEL een probleem met XP, welk ook op een Engelstalige forum voorkomt; trouwens ook voor Telenet ftp server.

Ik ga er niet langer op zoeken, maar ik heb het jarenlang zonder probleem in Verkenner gebruikt. De remote server vertoont zich als een online-map (met gekende eigen icoon) en de gekozen stationletter.
Dan kan men gewoon deleten copiëren, plakken, slepen zoals men in verkenner werkt.

De procedure om een nieuwe netwerklocatie te maken blijft hangen met een foutbericht (iets van "is geen geldige map") precies zoals mijn andere lotgenoten dit ook rapporteerden. Zoals altijd, vermoedelijk weer simpel als men het weet en moeilijk als men het vergeten is.

Spoorzoeker
13 February 2014, 16:06
Wees verstandig. Als je webruimte hebt, zet je eigen foto's dan op je eigen server.
Heel makkelijk. Nooit meer reclame, inloggen of welke andere shit dan ook.

Wie het uploadscript wil, kan me pb'en.

Kijk hier voor wat ik bedoel: http://rumaro.nl/webpicupload/upload.php

Let op: het lijkt of je iets kunt uploaden, maar dat kun je als buitenstaander niet.

compuchrisje
13 February 2014, 20:17
@merel: ik heb het ook uitgetest in XP en daar lukt het eveneens. Via het menu (weet al niet meer welke en 't is nog geen half uur geleden!) kan je een netwerklocatie toevoegen op dezelfde manier als in Windows 7. Wel moet je telkens je wachtwoord invullen als je dat niet opslaat op je systeem.

Merel
13 February 2014, 22:29
Bedankt Chrisje. Je moet wellicht een snel geheugenlatje bijzetten ? :lol: Ik mag wel zwijgen !

Zal het toch maar andermaal proberen en als het blijft hangen stuur ik nog wel screenshots. (Tja idd, inloggen) Ik ben echt niet de enige geplaagd ben met hetzefde probleem. Ben momenteel op de Mac bezig.

En lukt het je ook om bv een map/bestand te copy/plakken naar een map van je webstek ? Of bv een bestand te verwijderen via verkenner ?

compuchrisje
13 February 2014, 22:36
Dàt herinner ik me nog wel toevallig, want dat lukte eveneens zonder problemen. Met een hele map zelfs en het ging vrij snel.