Volledige versie bekijken : Beeldscherm start niet uit slaapstand PC



maro
14 February 2014, 17:17
Sinds paar dagen een raar probleem. Als ik PC in slaapstand breng en ik wel naderhand weer opstarten springt beeldscherm na enkele seconden weer terug in slaapstand terwijl PC aangaat.

Ik krijg meldingschermpje te zien:
DVI : no signal
scan : no signal
en dan terug in slaapstand.

Ik moet dan een harde reset doen en pc uitzetten en dan weer aanzetten.
Voor de duidelijkheid ik heb twee pc´s aangesloten op hetzelfde scherm met een KVM swich. Bij de twee pc werkt het dus wel goed.

Als ik dan PC weer opstart is alles weer normaal. Aan instellingen is niets veranderd.

Iemand een verklaring?

compuchrisje
14 February 2014, 23:29
Moet je het energie-beheer ook niet voor de twee beelschermen aanpassen?

zorro670
15 February 2014, 10:30
Je kan je slaapstand ook uitschakellen via start, configuratiescherm, energiebeheer en daar slaapstand op nooit zetten.

Mvg

maro
15 February 2014, 12:45
Klopt wat betreft slaapstand.
Maar ik zet PC soms zelf in slaapstand als ik bv half uurtje weg ben.Dan hoef je namelijk niet alles op te starten; Bij muisklik komt dan >Pc uit slaapstand; Dit deed hij al jaren goed maar dus sinds paar dagen niet meer.Ik zet PC nu telkens uit als ikw eg ga voor langer dan uur en dan start ik hem weer op. Dat is het probleem er niet. Enkel als ik PC in slaapstand zet.

zorro670
15 February 2014, 14:11
Ik denk dat je daar een schakelkastje moet bij installeren, voor geen problemen te hebben
Ik denk meer aan zoiets?
http://www.mcsnet.nl/contents/nl/d109_vga-svga-xga-uxga-switches-splitters.html
Denk meestal dat je zal moeten switchen van de eene naar de ander pc?
Ik weet niet of dit je verder helpt?
https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=be&lc=nl&dlc=nl&docname=c00789615

Mvg

maro
15 February 2014, 16:02
Ik heb een schakkelkastje KVM 0221. Ik werk al verschillend ejaren met de twee PC´s en swich; Daar is niets aan veranderd.
Dus daar heeft het niets mee te maken.Ik vermoed dat ergens iets met de PC is of een instelling die ergens veranderd is door een windows update????.

Ik heb 1 beeldscherm voor d e2 pC´s dus met de swich.

peenif
15 February 2014, 16:39
veranderd is door een windows update????

Probeer eens eens een systeemherstel van voor die update, zo weet je het zeker.

zorro670
15 February 2014, 17:25
Kan je ons zeggen over welke update het precies gaat? kijk eens liever naar apparaatbeheer, en kijk daar eens of er geen rode kruisje staat? dit doe je zo ga naar start, configuratiescherm,apparaatbeheer.voor je een systeemherstel doe
Waar je een rode kruisje ziet staan daar klik je met je rechtermuisknop op en kies je voor online naar stuurprogramma,s zoeken en klik daarna op bijwerken, ik denk dat dit eerder met je grafische kaart te maken heeft?( nvda)

Mvg

zorro670
15 February 2014, 18:05
Je kan en mag een systeemherstel doen, maar hou er rekening mee dat deze update zich terug zal aanbieden?
Mvg

kaisersosee
15 February 2014, 21:57
Je zou dit eenvoudig kunnen testen door de KVM switch er even tussenuit te laten. Laat je PC terug in slaapstand gaan en kijk of hetzelfde gebeurd zonder de KVM switch. Dan moet je al niet verder gaan zoeken.
is je al ergers aangeboden....;)

maro
16 February 2014, 14:46
Ik heb de stekkers van de swich opgestoken en dus van PC 1 PC2 gemaakt; Wonderbaarlijk doen nu allebei de pc´s het;
Ze komen nu bij muisklik allebei uit de slaapstand;
Wat het probleem geweest kan zijn , is niet af te leiden uit de oplossing.
Probleem is (voorlopig?) opgelost. Er mag dus slotje op.
Toch allemaal bedankt voor de tips.