Volledige versie bekijken : Oude software (win 98 )



rogier
26 February 2014, 16:29
Ik heb hier een cd liggen die ik veel heb gebruikt op mijn win 98 pc.
Die lag al jaren in de kast, en nu moet ik terug een tshirt ontwerpen.
Op de schijf staan vele vele honderden cartoons, en daar zou ik graag gebruik van maken.
Maar op een win 7 laptop werk het niet, is er een mogelijkheid om op een of andere manier, die afbeeldingen toch te gebruiken die op de cd staan ?
Hopelijk weet iemand raad.

Merel
26 February 2014, 16:46
Cartoons is misschien vaag om te raden wat voor bestanden dat zijn. De extensie van het bestand moet gekend zijn.

rogier
26 February 2014, 17:25
Dat weet ik niet meer, en op de cd staat er daarvan niets. Misschien wel pnd bestanden, iconen, cartoons, er staan ook muziekfiles op CD is van AIM, maar vind daarover niets terug.

compuchrisje
26 February 2014, 17:56
Zijn het geen wmf-bestanden? Die kunnen misschien geopend worden met Office. Probeer es in powerpoint?

berger
26 February 2014, 20:08
Op een CD, zelfs op een oude, staan er bestanden met een extensie. Gewoon eens zien met uw verkenner.

rogier
26 February 2014, 20:43
Dank jullie wel, zal het proberen zodra ik op de dochter haar laptop kan (mag ;-) )

Peter.B
26 February 2014, 20:53
probeer deze tip eens: http://www.pcmweb.nl/workshop/oude-software-draaien-op-windows-7.html

rogier
27 February 2014, 13:54
Ik heb dus gekeken, en de mappen zijn met GFXS en WMF gevuld, raar dat daar geen jpg's te zien zijn toch ?

rogier
27 February 2014, 14:07
Peter,Bedankt. Heb even gekeken, maar daar begrijp ik niet veel van, durf het niet aan. Ook omdat het niet op mijn pc is, mijn pc is een apple, dus daar gaat het niet

berger
27 February 2014, 17:18
Ik heb hier in windows 7 een gratis programma LibreOffice en dat belooft dat het wmf bestanden kan openen. Maar ik kan het niet testen omdat ik geen wmf bestand heb.
Heb je toevallig geen office word : dan kun je eens proberen met Invoegen - afbeelding en dan een wmf kiezen. Of zoals eerder hierboven aangehaald : met powerpoint.
wmf lijkt een oud formaat te zijn van windows : het zijn afbeeldingen in vector formaat. Succes!

compuchrisje
27 February 2014, 22:48
Als je die CD nog eens bekijkt, klik dan eens met rechtermuisknop op één van die wmf-bestanden en kies in het snelmenu 'Openen met'. Haal nog even het vinkje weg bij 'dit type altijd...' en zoek verder via de knop 'Bladeren'. Klik op Powerpoint, als het werkt kan je dat als standaard instellen. De afbeelding kan je dan vanuit powerpoint opslaan als een gekender bestandsformaat. Probeer eventueel ook eens of Paint het wil openen.

Ik heb een vermoeden dat gfxs een excelbestand is/was?

Spoorzoeker
28 February 2014, 18:49
Anders Oracle virtual installeren, daar kun je dan Windows 98 op installeren.