Volledige versie bekijken : pc start niet meer op



marco
28 February 2014, 09:01
Hallo,

Ik ben 14 dagen met verlof geweest en dan zet ik thuis al de stroom af, toen ik gisteren thuis kwam wou ik mijn pc opstarten maar helaas niets meer, wie weet raad????

Dank bij voorbaat

Groetjes marco:wall::wall::wall:

strikerfox
28 February 2014, 10:17
pc kast openen, kabel die van moederbord naar hardeschijf verbonden is uittrekken terug pc opstarten natuurlijk zal pc melden geen schijf gevonden terug pc afsluiten met de start/aan knop hardeschijf terug verbinden een nieuwe battery plaatsen in het moederbord type 2032 althans bij mij toch, uw pc zal zeker terug opstarten, daarna uw bios terug naar standaardt waarden selecteren dan/datum & uur juist zetten,
de oorzaak van het probleem was dat de battery van je moederbord plat was.

marco
28 February 2014, 11:05
Hallo strikerfox,

Maar mijn pc start volledig niet op en heb gedaan wat je me voorstelde en ook een nieuwe batterij gestoken CR2032 maar niets helpt.
Bedankt voor reactie.

Groetjes

strikerfox
28 February 2014, 11:26
Als je op de start/off knop druk in je krijgt totaal niks , dan zal waarschijnlijk je voeding naar de vaantje's zijn,je kunt er kopen vanaf 60€ in de pc winkel en geplaats op 5 min tijd .

ghost
28 February 2014, 12:02
Kijk ook eens als uw stopcontact nog werkt , of als er toevallig ook een zekering is afgesprongen.

zorro670
28 February 2014, 17:42
Indien je batterij zou defect zijn, steek je u apdapter in je pc en in een stopcontact.

Mvg

kaisersosee
28 February 2014, 18:07
Kan effe niet meer volgen nu...:shocked:
CR2032 is volgens mij Cmos batterij....

steek je u apdapter in je pc en in een stopcontact.

dan dit???(ooe)

kaisersosee
28 February 2014, 18:36
@Marco vraag die nog niet echt gesteld is...als je de startknop indrukt hoor je dan de fan van je voeding draaien?

zorro670
28 February 2014, 19:27
Kan effe niet meer volgen nu...:shocked:
CR2032 is volgens mij Cmos batterij....

dan dit???(ooe)

Daarmee bedoel ik dat hij zijn apdapter voor netstroom moet gebruiken, indien zijn batterij het heeft begeven
je kan niets horen als zijn batterij het niet meer doet en als zijn pc niet op netstroom is aangesloten
Mvg

kaisersosee
28 February 2014, 19:46
@Zorro ben ik nu helemaal van de wereld (sor)gaat hier toch over desktop pc..denk ik.TS geeft toch antwoord op #2 in #3...
Zal aan mij liggen zeker....

Peter.B
28 February 2014, 19:57
amaai,wat dat 'k hier allemaal lees :wall:

type eens in google " Cmos batterij " in en afbeeldingen.
en strikerfox ook :wall:

volg momenteel enkel de raad op van ghost en kaisersosee.

doe de zijkant van de case open.zie je ledjes branden op het moederbord, koeler draaien van de processor?
op mijn voeding zit een schakelaar (aan de achterkant van de pc te zien),misschien uitgeschakeld?

zorro670
28 February 2014, 20:03
@Zorro ben ik nu helemaal van de wereld (sor)gaat hier toch over desktop pc..denk ik.TS geeft toch antwoord op #2 in #3...
Zal aan mij liggen zeker....

Nee hoor ik denk aan de topicstarter zijn vraag? hij heeft 14 dagen op verlof geweest en hij zet de stroom uit (wat mag),maar werkt hij met zijn pc enkel op batterij of op netstroom???? dan denk ik dat zijn batterij plat is of is begeven? zoals @ghost zegt kan ook zekering gesprongen zijn dat hij op dat moment geen stroom had? een pc dat 14 dagen stil staat kan niet van zijn eigen stuk gaan. En sorry bij zijn vraag staat niet bij of het over een desktop of laptop gaat dus het is giswerk?

kaisersosee
28 February 2014, 20:16
@Peterb
op mijn voeding zit een schakelaar (aan de achterkant van de pc te zien),misschien uitgeschakeld?
heb dit ook vergeten te melden!
@Zorro ben wel beetje blond maar nog nie .... lool...
En sorry bij zijn vraag staat niet bij of het over een desktop of laptop gaat dus het is giswerk?
als je topic goed leest kom je uit op desktop allez ik toch...;)
Anders is Marco heel knappe pc man zo snel laptop open doen en Cmos vervangen...
Maar allez laat het vallen nu ...want TS word zo niet verder geholpen toch...

zorro670
28 February 2014, 20:34
@Peterb
heb dit ook vergeten te melden!
@Zorro ben wel beetje blond maar nog nie .... lool...
als je topic goed leest kom je uit op desktop allez ik toch...;)
Anders is Marco heel knappe pc man zo snel laptop open doen en Cmos vervangen...
Maar allez laat het vallen nu ...want TS word zo niet verder geholpen toch...
Oke goed voor mij hoor
Maar dit nog even vermelden, dat bij zijn vraag niet alle gegevens bijstonden, dit om misverstanden zoals deze te vermijden.
En de tweede het antwoord dat strikersfox gaf zou het inderdaad om een desktop gaan.

Mvg

Peter.B
28 February 2014, 21:24
aan het 2de antwoord van marco kon je weten dat het over een desktop ging.het eerste antwoord van strikerfox was een gok.
nu terug graag on topic,aub.

marco
28 February 2014, 21:27
Dag kaiserosee,

Als ik mijn startknop indruk hoor ik ook helemaal niets.

Mvg

zorro670
28 February 2014, 22:25
Kijk hier eens naar

http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/computer-start-niet-meer.htm

marco
28 February 2014, 22:42
Hallo vrienden,

Ik heb juist mijn voeding getest door de grote stekker die op het mobo steekt met een paperclip te verbinden met de groene draad met een zwarte en dat met een positief resultaat want dan draait de ventilator.

Peter.B
28 February 2014, 22:56
mijn eerste post:

doe de zijkant van de case open. en pc opstarten.
mijn post:
koeler draaien van de processor?.citaat uit uw link :
Ook zult u wellicht horen dat de ventilatoren, die de diverse onderdelen in uw computer koel houden, beginnen te draaien.
mijn post:
zie je ledjes branden op het moederbordcitaat uit uw link:
Maar in beide gevallen moet er minstens een lampje gaan branden dat aangeeft dat de computer aan staat

citaat uit uw link:
Wanneer u helemaal niets hoort en ook geen lampje ziet branden, dan kunt u er bijna vanuit gaan dat de voeding van de computer het begeven heeft.

Peter.B
28 February 2014, 23:02
graag het merk en type van pc?
besturingssysteem?

kaisersosee
28 February 2014, 23:57
@marco zodus je voeding is nog ok dan...
nu vertel ik maar wat ik eens meemaak..kreeg één pc van vriend super pc hoor...op één dag hoor ik iets metaal achtige klank!...
dag nadien nopes pc wilde niks meer doen...ook liggen zoeken naar al de tips die gegeven zijn...zo als Cmos eruit halen en jumper versteken naast cmos...niet vermeld hier...maar zal ook niet helpen denk ik!
wat heb ik verder gedaan gans de behuizing verder ontmanteld...tot ik aan startknop kwam...wat bleek veertje was gebroken..zodus start knop werkte niet..knop eruit gehaald! alles trug ineen steken...en nu moet op het pinneke duwen en pc start trug allez verleden week toch!!!
wie weet is bij jou ook zou...is maar mijn verhaal hoor...en niet verzonnen....

Peter.B
1 March 2014, 08:15
zo als Cmos eruit halen en jumper versteken naast cmos...niet vermeld hier...maar zal ook niet helpen denk ik!
neen,heeft niets te maken met cmos.

zonder iets uit de pc te halen moet je op zijn minst in het bios geraken.bij sommige pc's is dat door op de F2 of del toets te tokkelen,direct nadat je op de startknop gedrukt hebt.

daarom dat 'k het merk en type zou willen weten van de pc,bij hp is dit bvb de F10 toets.

of;ram geheugen,grafische kaart (als die erin zit) uithalen en dan moet je pieptonen krijgen van het bios.

verkrijg je die niet dan is het zeker het moederbord of de voeding.


wat heb ik verder gedaan gans de behuizing verder ontmanteld...tot ik aan startknop kwam...wat bleek veertje was gebroken..zodus start knop werkte niet..knop eruit gehaald! alles trug ineen steken...en nu moet op het pinneke duwen en pc start trug allez verleden week toch!!!
wie weet is bij jou ook zou...is maar mijn verhaal hoor...en niet verzonnen....
ik heb ook zoiets voorgehad met de startknop en pc was nog in garantie maar heb het zelf opgelost met secondelijm.
de startknop zit vast op de voorkant van de case en de bovenkant was losgekomen.
heb die kunnen lijmen en werkt nu nog altijd.

marco
1 March 2014, 10:07
Goeiemorgen iedereen,

Het is hier aan het spoken, vanmorgen toen ik wakker werd ging ik nog eens proberen mijn pc te starten, ik dacht "je kan nooit weten" en toen was er de verassing, HIJ STARTE OP. Raar maar waar!!! Wat zou dat geweest zijn?????????
Toch wil ik strikerfox, ghost, zorro670, kaisersosee en Peter.B hartelijk bedanken voor al de reacties en de moeite die ze hebben gedaan om mij te helpen.:)

Groetjes marco

zorro670
1 March 2014, 10:10
Als je voeding blijkt te werken en je desktop start niet op, dan geef ik je de raad om daar verder niet aan te knoeien maar om hem binnen te doen.Tenzij hij hij al jaartjes oud is en dat je mischien zou overgaan naar een nieuwe?

Mvg

Peter.B
1 March 2014, 10:43
als het een eenmalige gebeurtenis was,gewoon zo laten.

Wat zou dat geweest zijn?????????het "kan" stof zijn die het contact verhinderde,wie weet.

Fakke_Berto
1 March 2014, 12:56
Voor je hem terug dicht gooit, reseat eventjes je ram-geheugen, dus eventjes losmaken en terug vast.

zorro670
1 March 2014, 14:53
Als je voeding blijkt te werken en je desktop start niet op, dan geef ik je de raad om daar verder niet aan te knoeien maar om hem binnen te doen.Tenzij hij hij al jaartjes oud is en dat je mischien zou overgaan naar een nieuwe?

Mvg

Je desktop werkt terug goed zo, onze berichten zijn waarschijnlijk gekruist en was jij tikste sneller in typen dan ik :wall:

Merel
1 March 2014, 19:19
Je desktop werkt terug goed zo, onze berichten zijn waarschijnlijk gekruist en was jij tikste sneller in typen dan ik :wall:Gaf je wel de kans om (bijna toch) het laatste woord te krijgen :lol:

strikerfox
1 March 2014, 21:12
Het medion probleem.denk ik Kaisersosee.

zorro670
1 March 2014, 21:22
Gaf je wel de kans om (bijna toch) het laatste woord te krijgen :lol:

Wat bedoel je hier nu weeral mee? voor bericht #23 was er nog niet gemeld dat zijn desktop terug werkte.
#bericht 23 om 9u07 reageerde marco dat zijn desktop wonderlijk wel terug opstarte. # bericht 24 reageerde ik daar tussen zit 3 minuten verschil tussen beide berichten, dit wilt zeggen dat we tegerlijke tijd een bericht aan typen waren en dat hij tikste sneller was.Dus waarom zou ik het laatste woord dan willen?? moet ik me nu altijd verantwoorden??

MVG