Volledige versie bekijken : Wifi probleem



Bongers
12 March 2014, 00:29
Een goedenavond,

Sinds enige tijd ervaar ik problemen met mijn wireless internetverbinding en ik heb geen idee hoe ik dat kan verhelpen. Via de kabel heb ik altijd verbinding, echter werkt mijn wireless niet altijd. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Het uit- en aanzetten van de router en de kabeltjes verwisselen heeft tot dusver nog niet geholpen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb een Eminent EM 4553 150N router.

Alvast bedankt!

Mvg. Bongers

peenif
12 March 2014, 09:43
Om problemen met de router uit te sluiten zou je kunnen proberen of je zonder problemen draadloos op BelgacomFon of Telenet-homespots (naargelang je abonnement) kunt, althans zo zou ik het aanpakken. Heb je op verplaatsing geen problemen dan moet je het bij je router zoeken denk ik.

Bongers
12 March 2014, 18:02
Dankjwel voor je reactie peenif. Over het algemeen heb ik geen problemen met Wifi op een ander adres. Zou ik dan een andere router moeten aanschaffen? Het kan niet aan instellingen liggen?

berger
12 March 2014, 18:30
Ik lees dat er op zulke router toch 5 jaar waarborg wordt gegeven. Dus hopelijk heb je nog de faktuur en dan naar de winkel.

Ik zou toch ook eens naar de instellingen kijken, dat is op het adres 192.168.8.1 (http://192.168.8.1/) (denk ik).

Heb je toevallig geen tablet of smartphone waarop je wifi kunt hebben, dan zou het daarop ook niet mogen lukken als uw router defect is.

Een andere router aanschaffen kan natuurlijk altijd : het kost geen kapitaal meer hé, ik denk een 50 euro.

vdhee
12 March 2014, 19:17
Dankjwel voor je reactie peenif. Over het algemeen heb ik geen problemen met Wifi op een ander adres. Zou ik dan een andere router moeten aanschaffen? Het kan niet aan instellingen liggen?

Kijk ook eens na of in het 2,4 GHz spectrum jouw signaal niet overstemd wordt, of mogelijks interfereert met andere Wifi apparatuur in je omgeving. Een goed en gratis hulpmiddel : http://www.zdnet.be/ssid/121330/inssider-2-0/

Indien ja, verander dan je router naar een "vrij" kanaal, of een andere frequentie waarvan de "concurrentie" veel lager is (bv. -80 dBm).

Een excellente connectie tussen jouw router en je PC bedraagt zo'n - 40 dBm, je kan gaan tot -70 dBm.

Sukses!

Bongers
18 March 2014, 14:26
Ok bedankt! Inssider geeft aan -67, wat betekent dit?

vdhee
18 March 2014, 14:38
Op zichzelf is dit niet aan de hoge kant, maar wel aanvaardbaar, mits er geen andere netwerken hetzelfde kanaal gebruiken.

Kan je een screenshot plaatsen?

berger
18 March 2014, 16:11
Ik surf hier eigenlijk probleemloos met een sterkte van -75 tot -80dBm en er zitten verschillende modems op hetzelde kanaal. Dit ter informatie.

vdhee
18 March 2014, 16:34
@berger : ja hoor, is goed mogelijk.
De meting van Inssider is relatief, en hangt oa. af van de gevoeligheid + antenne van jouw Wifi-kaart en de polarisatie van de modem.

Als er verschillende modems op hetzelfde kanaal zitten zijn deze best 3 dBm lager dan jouw eigen modem (3 dBm verschil = het dubbele vermogen, 10 dBm = 10x het vermogen).

Bongers
26 March 2014, 21:01
Sorry voor de late reactie, heb het druk gehad met werk. Heb de print screen gemaakt, maar hoe kan ik deze toevoegen? Afbeelding toevoegan kan alleen via URL (zover ik zie).

Bvd.