Volledige versie bekijken : Internet explorer werkt niet meer



Maximus
15 March 2014, 00:06
Beste Minatica gebruikers.

Windows 7 . Internet explorer 10

Wanneer ik internet explorer wil openen :" Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt."Het programma wordt afgesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is.:shocked:

Reeds vele stappen ondernomen,helaas zonder gunstig resultaat.( Zie hieronder).

1)Systeemherstel.

2)Nieuwe installatie IE.Melding installatie is niet voltooid.De installatie kan niet worden voltooid.Er is een IE op deze computer geinstalleerd.Versie 9 ,10 en 11 geprobeerd.

3)Scannen op virussen

4)Windows defender laten scannen.5)De internet explorer ingesteld op de standaard waarden.
6)Update windows gedaan.

7)Google chrome verwijderd , ook zonder resultaat.
Onlangs wel google chrome geinstalleerd maar die werkt wel.

:wall::wall::wall: Voorlopig ten einde raad. Wie heeft hier ervaring mee?? Alle voorstellen welkom.

ALVAST DANK BIJ VOORBAAT ;);)

compuchrisje
15 March 2014, 00:27
Je bent de derde op rij, vrees ik, hier (http://www.minatica.be/threads/81418-Internet-explorer11-start-niet-op)op het forum. En ook bij je voorlopers is er nog geen afdoende remedie gevonden. Zo te zien heb je zowat alles al gedaan.
Je kan je voorlopig nog behelpen met Chrome? Stel die dan in als standaard browser en laat IE nog wat sudderen. Eventueel kan je ook Firefox installeren als je niet zo gek bent op Chrome.

Bij Microsoft is enkel dit (http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/ie-crashes-stops-working#ie=ie-11)te vinden.

J.W.
15 March 2014, 03:34
Hebt u soms Avast als virusscanner?

Indien ja, Avast volledig verwijderen, maar download eerst (met een andere browser) een andere (gratis) virusscanner.
Als u Avast volledig verwijderd hebt met bijvoorbeeld Revo-Uninstaller uw pc terug opstarten en de nieuwe virusscanner installeren. Nu zou IE terug moeten werken.

Fakke_Berto
15 March 2014, 09:15
Wat zeggen de logboeken?

Maximus
15 March 2014, 11:41
Hallo J.W

Ik heb inderdaad AVAST virusscanner op mijn pc.Reeds verschillende jaren en nog geen grote problemen mee gehad.

U hebt waarschijnlijk zo U IE probleem kunnen oplossen. ( Bericht van 10maart op forum ) Ik zal eens de virusscanner uitschakelen en kijken wat dit voorlopig heeft.

Alvast het proberen waard. Op mijn andere pc heb ik AVG staan.Bewust andere gratis antivirus gezet.Hebt U een ander

voorstel ???

Nog eens bedankt voor de reactie.

Maximus
15 March 2014, 14:51
PROBLEEM OPGELOST. Ik heb zoals J.W de AVAST ANTIVIRUS VERWIJDERD met revo - Uninstaller.Daarna AVG antivirus

geinstalleerd. Alles werkt nu weer normaal.BEDANKT J.W :):):)

peenif
15 March 2014, 15:18
Wie hetzelfde probleem heeft met Avast Free of zoals ik een betaalde licensie van Avast Internet Security bezit, en die Avast niet wil verwijderen, volstaat het om via Invoegtoepassingen beheren in IE de avast! Online Security plug-in uit te schakelen. Nu moet ik wel melden dat mijn Windows 7 met Internet Explorer 11 geen enkel probleem heeft, niet met de add-ons ingeschakeld noch uitgeschakeld. Dat ik verder altijd Firefox gebruik vermeldt ik er ook nog rap even bij.

J.W.
15 March 2014, 20:54
Hallo J.W

Ik heb inderdaad AVAST virusscanner op mijn pc.Reeds verschillende jaren en nog geen grote problemen mee gehad.

U hebt waarschijnlijk zo U IE probleem kunnen oplossen. ( Bericht van 10maart op forum ) Ik zal eens de virusscanner uitschakelen en kijken wat dit voorlopig heeft.

Alvast het proberen waard. Op mijn andere pc heb ik AVG staan.Bewust andere gratis antivirus gezet.Hebt U een ander

voorstel ???

Nog eens bedankt voor de reactie.

Dat probleem van 10 maart op het forum bestaat nog altijd en er is nog steeds geen oplossing voor.
IE start op die pc niet meer op, er komt geen melding of iets dergelijks. Alleen het zandlopertje verschijnt enkele seconden, verdwijnt terug en er gebeurt niets.

Dat probleem van u hadden mijn buren vorige maand. En door de melding die u kreeg te lezen dacht ik dat u hetzelfde als zijn voorhad.

Merel
18 March 2014, 13:41
Eerlijk gezegd begrijp ik echt niet waarom zovelen zich blijven vastklampen aan het gebruik van een nu toch al 'historische' catatstrofe als IE.


Het enig waarvoor dit noodzakelijk kwaad dient is voor de updates, want de website voor Microsoft updates opent steevast met IE (zelfs als hij geen standaard wbrowser is. ) En dan te bedenken dat IE daarenboven verantwoordelijk is voor het onmogelijk maken van automatisch updaten maakt het nog erger.

Het universeel advies is en blijft : IE mijden als de pest.
Met zo'n verleden zou Microsoft allle slachtoffers van IE van rechtswege een flinke schadevergoeding moeten betalen.

Dit bericht werd gestuurd vanuit Firefox in Ubuntu versie 14.04 (nog in beta.)
Firefox werkt goed op alle patformen inclusief OS X. Maar de laatste Ubuntu werkt hier trager als mijn XP Pro. op mijn oud bakske.

Merel
18 March 2014, 15:02
PROBLEEM OPGELOST. Ik heb zoals J.W de AVAST ANTIVIRUS VERWIJDERD met revo - Uninstaller.Daarna AVG antivirus

geinstalleerd. Alles werkt nu weer normaal.BEDANKT J.W :):):)Deze informatie verrast enigszins omdat de meesten feedback van Avast positief is terwijjl er meer negatieve feedback is van AVG in wat betreft software conflicten. Enfin, als Maximus er mee geholpen werd, zoveel te beter.
Alleszins heb ik nooit een enkel probleem ondervonden met Avast.
De hamvraag is nu wie in fout is : Avast of ... Internet Explorer ?

J.W.
18 March 2014, 19:33
Deze informatie verrast enigszins omdat de meesten feedback van Avast positief is terwijjl er meer negatieve feedback is van AVG in wat betreft software conflicten. Enfin, als Maximus er mee geholpen werd, zoveel te beter.
Alleszins heb ik nooit een enkel probleem ondervonden met Avast.
De hamvraag is nu wie in fout is : Avast of ... Internet Explorer ?

Avast natuurlijk, want IE verhinderd Avast niet op op te starten, maar Avast verhinderd IE wel om op te starten... ;)