Volledige versie bekijken : na inloggen zwart scherm



nurse84
17 March 2014, 19:54
ik werk met windows 7, na inloggen krijg ik zwart scherm enkel mijn muis nog zichtbaar.
Systeemherstel gedaan, was volgens mij opgelost, maar na opnieuw te starten terug zelfde probleem.

iemand raad?

compuchrisje
17 March 2014, 23:00
Ooit hetzelfde gehad bij één van vorige updates. Mogelijk heeft het te maken met je grafische kaart. Heb je ook de optionele updates laten installeren? Dan is het nodig om de toestand van voor die update terug te halen.
PC opstarten en op F8 blijven tokkelen tot je kan kiezen om in veilige modus op te starten. Ga hiervoor ver genoeg terug als dat mogelijk is.

PS Je had dus inderdaad een probleem, vandaar de vraag over een backup.
Als het niet lukt en je hebt nog een pc in de buurt, haal dan de Live Linux schijf op, brandt ze op CD en gebruik die om je data naar een extern medium te verhuizen.

nurse84
18 March 2014, 15:53
Nu na inloggen duurt het wel halfuur tegen dat ik kan starten met pc...
Malware laten draaien... vele bestanden verwijderd...
AVG laten scannen, geen bedreigingen.
Pc draait enorm traag
Backup ook nog niet kunnen maken, mijn usb was niet groot genoeg :-(

Wat kan ik best doen nu?

peenif
18 March 2014, 16:06
Malware laten draaien... vele bestanden verwijderd...

Dan zou ik toch eens alle stappen doorlopen van het HijackThis-forum hoor want een backup maken van een besmette computer heeft ook geen zin. Op de volgende link vind je wat te doen http://www.minatica.be/threads/71380-Beleid-Hijackthis-eerst-lezen-voor-je-hier-iets-post!

nurse84
18 March 2014, 16:11
wilde nu back up maken op interne D schijf maar krijg volgend bericht:
De schrijversstatus is voor eenof meer schrijvers niet beschikbaar. Een schrijver heeft mogelijk de limiet voor het aantal beschikbare statussen voor backup/herstelsessies bereikt.

Wat nu?

berger
18 March 2014, 16:25
De goede raad van Peenif hierboven volgen!

nurse84
18 March 2014, 16:43
moet ik alle 3 die punten volgen?

malware nu laten draaien, geen bedreigingen gevonden.

peenif
18 March 2014, 20:24
Je moet inderdaad alles doen.