Volledige versie bekijken : cam probleem



andre verspeete
23 March 2014, 08:37
Hallo,
Als ik een gesprek wil doen via de webcam bevriest het beeld en loopt de laptop vast.
Kent iemand het probleem?
Groeten

compuchrisje
24 March 2014, 00:25
Eerste gedacht: geheugenprobleem? Te groot aantal programma's die gelijktijdig draaien?

andre verspeete
24 March 2014, 11:59
Hallo,
Hoe los ik dit het best op? Wind vista

peenif
24 March 2014, 12:55
Wat ik als eerste zou doen alvorens verder te kijken is het programma waarmee je een webcam-gesprek wil voeren (Skype, Yahoo e.a.) eens herinstalleren. Niet zelden geraken sommige van die programma's door updates of nieuwe versies bovenop de bestaande software instabiel, en veroorzaken ze uit zichzelf fouten. Na herinstallatie uiteraard opnieuw je voorkeuren en je webcam-instellingen nakijken en opnieuw proberen.

ghost
24 March 2014, 12:56
Misschien kunt je eens zeggen welke webcam , via welk programma open je uw webcam (skype, oovoo,......)? Heb je al eens gekeken als je ook een update klaar hebt staan , voor die webcam . Anders de software eens verwijderen en opnieuw installeren.

andre verspeete
3 April 2014, 07:11
Is ingebouwde webcam in laptop en gebruik skype

peenif
3 April 2014, 08:09
Heb je nu al iets gedaan? Herinstallatie van Skye bv.

andre verspeete
3 April 2014, 08:39
ja en het blijft een probleem

peenif
3 April 2014, 10:26
Ga eens naar configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers en klik daar onder apparaten op je laptop > onder het tabblad Hardware moet je daar je webcam terugvinden > klik die aan > Eigenschappen en controleer eens of alles daar pluis is.

andre verspeete
3 April 2014, 10:52
Dat is allemaal ok

peenif
3 April 2014, 11:23
Verwijder dan eens het stuurprogramma en start je laptop opnieuw op, kijk of er dan nog problemen zijn. Kijk ook even in Skype > Extra > Instellingen > Video-instellingen > Webcam instellingen of er daar niets aan de hand is (kies in beide tabbladen voor Standaardinstellingen). Tenslotte, indien je een USB webcam aanschakelt, heb je dan dezelfde problemen?