Volledige versie bekijken : E-mails (soms) onleesbaar



Phil O'Sophe
3 April 2014, 18:48
Eén van mijn correspondenten (niet van het Forum) kan soms mijn e-mails niet lezen omdat de "tekst" alleen onbeduidende tekens bevat. Ook als hij een gif-bestand krijgt wordt dat niet "leesbaar" weergegeven.
(Niemand anders heeft daar problemen mee).
Wat kan de oorzaak zijn?

Dank voor elke hulp.

compuchrisje
3 April 2014, 21:58
Ik denk dat hij in zijn/haar mailprogramma eens moet kijken of er toevallig niets is aangepast aan de instellingen voor de weergave van mails. De tekenset bv kan al rare effecten geven. Welk programma wordt daar gebruikt?

Phil O'Sophe
4 April 2014, 20:20
Ik denk dat hij in zijn/haar mailprogramma eens moet kijken of er toevallig niets is aangepast aan de instellingen voor de weergave van mails. De tekenset bv kan al rare effecten geven. Welk programma wordt daar gebruikt?

Bedoel je Outlook Express ? Ik denk van wel, maar ben (nog) niet zeker.

Rosty
11 April 2014, 10:44
Bedoel je Outlook Express ? Ik denk van wel, maar ben (nog) niet zeker.

Kun je daar wat meer info over geven, Phil O'Sophe?

Magnat
11 April 2014, 11:16
zou het mss kunnen dat jij je mails opmaakt in een lettertype dat je correspondente niet heeft? En dat ze mss ook geen standaard programma gelinkt heeft staan voor het openen van . gif bestanden (bv. ie) ?

Phil O'Sophe
11 April 2014, 12:09
Kun je daar wat meer info over geven, Phil O'Sophe?


zou het mss kunnen dat jij je mails opmaakt in een lettertype dat je correspondente niet heeft? En dat ze mss ook geen standaard programma gelinkt heeft staan voor het openen van . gif bestanden (bv. ie) ?

Zal beiden in één keer beantwoorden:

- de correspondent gebruikt Outlook Express
- gif-bestanden en PPTs zijn (meestal) niet leesbaar
- van andere personen kan hij (meestal) de PPTs wel bekijken

Phil O'Sophe
12 April 2014, 18:54
Kan het probleem iets te maken hebben met de manier van verzenden?
Ik denk hier vooral aan wat op de afbeelding in de hoek linksonder staat: HTML of Tekst zonder opmaak ?

En btw:
Welk verschil is er in "Instellingen voor verzenden van e-mail" en "Instellingen voor verzenden van nieuws" ?


http://i695.photobucket.com/albums/vv320/georges-v/E-mail_zpse83d4374.jpg

compuchrisje
13 April 2014, 00:59
Nieuws is toch iets anders dan mail? Dat zou geen invloed mogen hebben. Stuur via die pc eens een bericht naar jezelf en open dat op je andere pc/laptop? Kijken of daar hetzelfde gebeurt als bij je kameraad.