Volledige versie bekijken : Echo



GDog
11 July 2005, 00:02
Ik heb sinds kort een vervelende echo op m'n geluid, iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
(Soundcard Creative Live, Windows XP)

compuchrisje
11 July 2005, 01:51
Een mogelijkheid waar ik aan denk omda'k het zelf heb ondervonden: je micro die te dicht bij je geluidsboxen staat, die vangt de uitgezonden geluiden op en speelt die ineens ook af.

Djaxx
11 July 2005, 02:11
Is dit bij elke player of gebruik je de player van Creative? Indien het 2 is zou het misschien kunnen dat je een bepaalde optie hebt aangevinkt bv karaoke of een bepaalde omgeving in u presets ofzo ( kapel, kerk, of zo van die dingen...

spreek uit ervaring :D

patte7676
11 July 2005, 08:14
ik denk ook dat het de weerkaatsing is van jouw geluid die weer afgespeeld wordt

GDog
11 July 2005, 11:15
Micro is het niet, want die heb ik niet.
Wat ik gisteren wel heb ontdekt dat er enkele kaarten niet waren geinstalleerd, zijnde m'n tv tunerkaart en webcam.
Deze geinstalleerd maar het probleem bestaat nog steeds.
Hmz, aan de player ligt het ook niet, want ik heb altijd en overal echo.
Ook niet aan de instellingen voor karaoke of hall of dergelijk want ik heb dit niet geinstalleerd op m'n pc enkel de driver van de geluidskaart.
Het enige wat ik kan nog kan vertellen dat ik probleem heb ontdekt na dat ik extra geheugen heb bij gestoken.

ghost
11 July 2005, 11:29
Heb je boxen met zo een knopje er aan waar opstaat 3d surround?
Anders moet je daar eens op klikken, ik heb dat ook met de kinderen hunne pc aan de hand gehad . Alleen als ze games spelen, zet ik die 3 d surround op en bij muziek zet ik dat knopje uit .

GDog
12 July 2005, 15:56
Nope 3D surround is het ook niet want mijn pc hangt namelijk aan m'n stereotoren.
En ik heb enkele die vervelende echo als het geluid van m'n pc opzet.
En deze staat niet ingesteld op surround.
Zoals ik al zei heb ik dit probleem ontdekt sinds ik een geheugen dimm had bijgestoken, zouden er een paar irq of i/O adressen gewijzigd zijn in windows die m'n geluidskaart in de war sturen?

compuchrisje
12 July 2005, 18:00
Je kan misschien in dat geval eens proberen om via je configuratiescherm-systeem alles wat met geluid te maken heeft te verwijderen, herstarten. De pc zal dan nieuwe hardware ontdekken die je dan opnieuw kan installeren. Als het aan die adressen zou liggen is dat een mogelijke oplossing.

GDog
12 July 2005, 22:12
THX Chrisje, dat ik daar zelf niet aan gedacht had.
Ik heb het zo geprobeerd en het lijkt dat m'n probleem is opgelost.

THX to all ;)
Greetz