Volledige versie bekijken : wifi op camping



andre verspeete
10 May 2014, 19:23
Hallo,
Ik maak gebruik van een betaalde hotspot op de camping.(35euro/maand)
Nu vraag ik mij af of het niet goedkoper zou kunnen als je met je laptop via je smartphone surft met tethering.
groeten

nightraver
10 May 2014, 19:37
Ik denk wel dat dit een optie is ja, maar of het goedkoper is dat weet ik zo nog niet. Als ik van u was zou ik hiervoor al zeker eerst checken welk abonnement je hebt bij je provider, want je moet er rekening mee houden dat als je uw internet verbinding gaat gebruiken via laptop of tabblet dat je snel de megabytes verbruikt he.

berger
10 May 2014, 20:00
Ik betaal 10 euro per maand voor mijn abonnement voor een smartphone. Daarin zitten een aantal belminuten en smssen, maar ook 2 Gb internet. Ik surf op een tablet via mijn smartphone (gedeeld internet) zowat twee uren per dag : vooral naar allerlei nieuwssites kijken. Dat neemt per dag zo'n 100 Mb en is dus mijn abonnement goed voor een twintigtal dagen. Maar zo'n lang verlof neem ik toch niet. Aangezien ik wel nog een 3G verbinding heb is dat internet nuet zo snel, en veel films zul je daar dan ook niet op kunnen kijken.

nightraver
10 May 2014, 20:03
In dat geval kan dat wel werken ja berger. Ik gebruik mijn smartphone ook geregeld om via de laptop op internet te gaan (als ik mijn usb stick met internet everywhere vergeten ben thuis), maar ik zet dan mijn smartphone in als wifi hotspot, waardoor ik niet over het 3g netwerk ga, maar dan gaat die het wifi signaal dat ik ontvang gewoon omzetten en gebruiken als hotspot zoals een telenet hotspot bijvoorbeeld.

berger
11 May 2014, 10:38
Waar ik al eens met vakantie ga zijn er ook wel wifi verbindingen, ik kan me daarmee verbinden, maar dan volgt natuurlijk het inloggen. En dat gaat niet omdat ik van die netwerken geen login e paswoord heb. Wat gaat zo'n usbstick met inernet everywhere daaraan veranderen?

berger
12 May 2014, 20:26
Zo te zien verandert dat niets.

nightraver
12 May 2014, 21:22
Berger, een usb stick met internet everywhere is over het 3G netwerk van je provider he. Ik heb dat bijv bij mobistar en heb een internet everywhere met bijv (weet het niet van buiten) 5GB aan data te goed, dus ik gebruik die usb stick om op internet te gaan. Zodra deze dat opgebruikt is is het gedaan, want wordt net zoals bij een gsm gewoon geblokeerd, tenzij je bijkoopt.

berger
12 May 2014, 21:46
Zo is dat juist, maar dat bleek niet uit uw vorig antwoord. Daarom mijn bovenstaande vraag. Het enige stukje wifi is dus tussen uw smartphene en uw laptop, de rest is een trage 3G, misschien binnenkort een wat snellere 4G.