Volledige versie bekijken : mijn externe harde schijf van intenso word niet meer herkend door mijn laptop???hulp!



miemke
23 May 2014, 11:31
probleemke,mijn externe harde schijf van intenso word niet meer herkend door mijn computer,maar staat wel als correct werkend apparaat in mijn apparaatbeheer??Wat te doen?
In mijn televisie word hij herkend???
Wat kan ik doen,ben niet zo goed met computers,dus hulp.....:shy:

ghost
23 May 2014, 14:11
Ik had dat overlaats met mijn medion schijf , ik had de pc afgesloten, de externe uitgetrokken van de pc .
De pc terug aangezet , even gewacht tot alles opgestart is en daarna de externe terug aangesloten en toen werkte alles weer.
Maar geeft het wel een minuut de tijd voor alles op gestart is. Veel geluk

miemke
23 May 2014, 15:33
hey,
tja al geprobeerd,computer aan,uit,aan,uit
Externe aan andere computer aangesloten zelfde probleem,niksken!!
Pff

ghost
23 May 2014, 17:51
Toevallig nog een tweede pc of laptop om uit te proberen , of bij iemand anders vb. vrienden , familie ?

carfran
23 May 2014, 18:14
Welk besturingssysteem staat er op de computer geïnstalleerd.
Het eerste waar ik aan denk is dat de harde schijf door je windows nog herkend word , maar omdat deze is aangesloten aan TV , je terug moet eigenaar worden van de externe schijf.

miemke
24 May 2014, 11:48
besturingsysteem is reeds gecontroleerd!
nada!!

miemke
24 May 2014, 16:42
niemand??

peenif
24 May 2014, 17:22
Welk besturingssysteem staat er op de computer geïnstalleerd.

Die vraag reeds beantwoord?


Toevallig nog een tweede pc of laptop om uit te proberen , of bij iemand anders vb. vrienden , familie ?

Dit voorstel reeds uitgeprobeerd?

In plaats van niemand zijn er twee personen die op een respons wachten miemke!!!

miemke
24 May 2014, 18:24
hey,
tja al geprobeerd,computer aan,uit,aan,uit
Externe aan andere computer aangesloten zelfde probleem,niksken!!
Pff

miemke
24 May 2014, 18:28
sorry reeds geprobeerd!Enkel vraag van laptop niet geantwoord dacht ik,overgeslagen ,sorry!!

En ook reeds geprobeerd ,sorry!

Niet gelukt!!
Nog steeds aan het zoeken!

miemke
24 May 2014, 18:36
besturingssysteem gaat mijn man naar kijken,welke weten we niet hoor,hetgene dat mijn man denkt dat je bedoelt is
dat de partititie gelezen worden als NTFS??
Bedoelen jullie dit??:shy:SORRY HOOR!!

carfran
24 May 2014, 20:15
Graag volgende info.
Welk besturingssysteem word er gebruikt : windows XP, Vista , Windows7 , windows8 of .........
Wat ik bedoel is dat de gebruikers rechten terug moeten toegekend worden (schijfrechten). Lees meer in onderstaande link.
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/what-are-permissions#1TC=windows-7

http://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccountbeheer.html

miemke
24 May 2014, 20:33
beste,er is reeds gekeken onder windows 7 en windows 8 en er is daar al niks verkeerds op gevonden,bij mij is het windows 7 , bij mijn echtgenoot windows 8.

carfran
24 May 2014, 22:22
Sluit de externe schijf eens aan de laptop met windows 7
Klik op de windows startknop en rechtsklik dan op Computer en klik vervolgens op Beheren
Hiermee word Computerbeheer geopend.
Bij Opslag , als schijfbeheer niet zichtbaar is , klik op het kleine driehoekje om open te vouwen.
Klik op schijfbeheer
Is de externe harde schijf in schijfbeheer terug te vinden.

compuchrisje
24 May 2014, 23:00
Ik ga verder op de laatste boodschap van carfran. Als de externe daar als onbekend medium, wordt ze dus wél gezien. Klik met de rechtermuisknop op die tekst en geef ze een naam via Eigenschappen, tabblad Algemeen bovenaan.
Mogelijk helpt dit al Windows de schijf te herkennen bij een volgende aansluiting.

Peter.B
25 May 2014, 07:48
ik weet het type niet van uw harde schijf maar éne van 2.5gb staat in fat32,zie link: http://www.vergelijk.be/harddisk/intenso/6021580_memory_case/specs.rhtml
die moet in ntfs staan.
volg de raad op van carfran en als de harde schijf zichtbaar is,er rechts op klikken,eigenschappen(links klikken) en bij bestandssysteem moet er staan "ntfs".anders converteren van fat32 naar ntfs.

compuchrisje
25 May 2014, 23:42
Windows 7 zou zeker geen probleem mogen hebben met een FAT-indeling. Vele externe schijven hebben FAT32, het enige nadeel is dan dat het problemen geeft met hele grote bestanden. Ik werk hier soms met ouderwetse diskettes, die ook FAT32 zijn, die worden zonder stuntwerk gewoon gelezen.

carfran
26 May 2014, 19:56
Volgens mij moet miemke terug eigenaar worden van de externe harde schijf. Om terug eigenaar te worden of rechten te geven aan een gebruiker moet je beheerdersrechten hebben van de computer. Let op , want velen denken omdat ze zich bij windows aanmelden met een account met administratorsrechten, ze daarom ook het systeem kunnen beheren. Heb je geen beheerdersrechten moet je het verborgen administrators account zichtbaar maken, en aanmelden met dit account bij windows.
Voer dan volgende stappen uit.

Open de verkenner met start > computer en rechtsklik bij de externe schijf.
Open het tabblad beveiliging
-Klik op geavanceerd
-Open het tabblad eigenaar
-Klik op bewerken
-Klik op andere gebruikers en groepen
-Typ iedereen en klik op OK
-Vink de optie Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen aan
-Klik 2x op OK, zodat je weer bij het beginscherm van beveiliging terechtkomt
-Klik op bewerken -> toevoegen
-Typ iedereen en klik op OK
-Selecteer iedereen in de lijst en vink gewenste permissies aan bij toestaan
-Klik op OK en nogmaals op OK

miemke
29 May 2014, 14:00
hoi,probleem nog bestaande,harde schijf wel gevonden op veilige modus,hoe raar het ook klinkt,ik zet nu al mijn data via veilige modus op mijn comp.,weet iemand hoe ik mijn schijf nog kan redden?dank je!

carfran
29 May 2014, 14:10
In veilige modus meld je jou aan met administrators account. Dus is er niets fouts met je externe harde schijf , maar is er een probleem met gebruikers rechten. Voer eens uit wat in #18 (http://www.minatica.be/threads/81685-mijn-externe-harde-schijf-van-intenso-word-niet-meer-herkend-door-mijn-laptop-hulp%21?p=597566&viewfull=1#post597566) valt te lezen.

miemke
29 May 2014, 14:15
ok ik probeer het es

miemke
29 May 2014, 14:52
yesssssss,ge zijt schatten.....bedankt hèèèè!!!xx

carfran
29 May 2014, 17:48
:) Graag gedaan .