Volledige versie bekijken : wkcal.exe



Phil O'Sophe
7 June 2014, 15:49
Dit is voor mij een onbekend programma.

Sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten de melding: kan de toepassing niet starten omdat de wkcalsvc.dll ontbreekt.
Wat heeft dat eigenlijk te betekenen ?

Dank voor elke hulp.

Fakke_Berto
7 June 2014, 16:54
Zo te zien is het een onderdeel van Works en misschien nog andere programma's. Vrij belangrijk denk ik. Is de dll misschien per ongeluk verwijderd door je antivirus? Dit kon ik erover vinden: http://www.onlinespywareexpert.com/dll-errors/WkCalSvc.dll.html
Suc6 met de reparatie.

berger
7 June 2014, 17:07
Dit zou iets te maken kunnen hebben met works calender service van microsoft.
Je kunt nu twee dingen doen
1. via google de link zoeken om die dll te downloaden
2 of wat ik zou doen die exe gewoon in de prullemand doen

En voor de zekerheid eens scannen op virussen en malware. En dan een terrasje doen.

Phil O'Sophe
7 June 2014, 22:26
@ Fakke_Berto
@ Berger

Het bestand zat in Mijn Documenten > Downloads.
Heb het verwijderd.
Malware Bytes gaf een geïnfecteerd bestand: POP.up ... BundleInstaller ... wkcal...
Dat zit nu in quarantaine.
Hopelijk is alles nu verholpen.

Dank allebei voor de bereidwillige reactie ! :bow:

compuchrisje
8 June 2014, 00:23
Moest hier even hard lachen, want ik las de titel een beetje verkeerd. Dacht al dat het om WC-ontkalker ging :evil:

Phil O'Sophe
8 June 2014, 16:48
Moest hier even hard lachen, want ik las de titel een beetje verkeerd. Dacht al dat het om WC-ontkalker ging :evil:

Misschien helpt dat ook om van die dingen af te geraken :lol:

kaisersosee
8 June 2014, 19:49
Moest hier even hard lachen, want ik las de titel een beetje verkeerd. Dacht al dat het om WC-ontkalker ging :evil:
Beetje vroeger berichten lezen en zonder.......kan ook helpen ....
:lol::rofl:
mvg

Phil O'Sophe
8 June 2014, 21:24
Terug eens ernstig: dat bericht (de ontbrekende .dll) komt nog altijd terug.
De toepassing wkscal.exe is wel te verwijderen als volgt:
start>uitvoeren>msconfig, -- tabblad algemeen>opstarten
daar wkscal.exe (MSWorks kalender) uitschakelen, MAAR !!! ... dan komt er een bericht dat er een configuratie gewijzigd is en dat men selectief moet opstarten. Met de keuze "normaal opstarten" wordt dat uitschakelen ongedaan gemaakt.
Maar telkens "selectief opstarten" wat dan ???

kaisersosee
8 June 2014, 21:35
Zou eens bij Rosty gaan aan bellen
mvg

berger
8 June 2014, 22:19
Dat is misschien nog het beste idee.
Wat je wel eenvoudig eens kunt doen is die wkcal uit de opstat halen met ccleaner.

compuchrisje
8 June 2014, 22:45
Selectief opstarten is geen malware hoor, je zegt daarbij alleen maar welke dingen wél of niet mee met windows moeten opstarten. Dat mag dus gerust aangevinkt staan.

Fakke_Berto
9 June 2014, 08:26
Gebruik je Works? Zoniet kan je het deïnstalleren. Het is echter niet 100 pct zeker dat die foutmelding weg blijft. Het zou een gedeelde dll kunnen zijn die door andere programma's ook gebruikt wordt.
Eigenlijk is het simpel. De dll is weg, kijk of je hem ergens kan downloaden of als je hem nog in quarantaine hebt staan, zet hem terug. Het is waarschijnlijk een false positive geweest. Scan die dll desnoods met een ander virusprogramma.
Suc6 Phil'O.

strikerfox
9 June 2014, 08:48
Dit is de link naar de dll. het verwijderen van works(in office) en opnieuw instaleren er van kan ook het probleem oplossen

http://www.dllme.com/dll/download/22645/WkCalSvc.dll

Phil O'Sophe
9 June 2014, 11:50
Ik heb die dll terug opgeroepen en die in het bestand wkscal.exe gesleept (via een omweg).
Bij het openen van dat bestand kwam de Workskalender onmiddellijk te voorschijn. Dat ziet er dus goed uit.
Nu afwachten of er bij een nieuwe opstart nog een foutbericht komt.

Toch bedankt aan allen die vriendelijk reageerden. :good:

Phil O'Sophe
9 June 2014, 21:42
Het blijkt in orde te zijn ! :good: