Volledige versie bekijken : Knalfuif gehad....



compuchrisje
9 June 2014, 08:40
Er zullen er meer zijn die een onderbroken nachtrust hebben gehad. Toen het ergste voorbij was (hagel, rukwinden) kon ik het niet laten om buiten te gaan kijken. Dan om camera gerend (digitaal handkodakske) en dit opgenomen over een hoek van 30°. Van richting Nederland naar Antwerpen haven...
Hier (http://users.telenet.be/compuchrisje/onweer.MOV)kijken.
Mogelijk heb je QuickTime niet staan, even ophalen dus.

Adnilleke
9 June 2014, 10:00
Amaaiiiii.....was de moeite è http://i40.tinypic.com/55nqyv.gif
Wel prachtige beelden he http://i39.tinypic.com/30iw17t.gif

falco
9 June 2014, 11:23
goed gedaan was de moeite

Obsessed
9 June 2014, 11:24
Lekker kerstsfeertje hing er daar :crazy:

Het is blijkbaar 'gestopt' ter hoogte van Tremelo en dat is 6 à 7 km hier vandaan.
Daar is er nog redelijk wat hagelschade geregistreerd.

Weeral maar eens chance gehad dus :p

Phil O'Sophe
9 June 2014, 11:57
Dat lijkt wel een prachtig GIF-je, en een dankbaar filmpje om er snapshots van te maken. :good:

Zelf ben ik er even wakker van geworden: gedonder en geklets van de hagel tegen de ruiten.
Gelukkig zonder schade, maar op enkele kilometer hier vandaan, in Sint-Niklaas, moet de schade aanzienlijk geweest zijn !

Fakke_Berto
9 June 2014, 18:32
Ikzelf ben ook al door het oog van de naald gekropen daar mijn karretje buitenslaapt.

berger
9 June 2014, 19:34
Met VLC op een androidtablet gaat dat ook open. Mooi spektakel, met helaas veel schade voor heel wat mensen.

compuchrisje
9 June 2014, 22:40
@philo: kan je het downloaden of stuur ik het op?
Schade hier is beperkt tot tuin en gewassen (patatjes, boontjes, e.d), buurman had een serre dichter bij St-Niklaas die nu aan gruizelementen ligt. Geen verse tomaatjes meer dus :wall: Bij de schoonfamilie moesten velux-ramen, dakgoten en auto's het ontgelden, net als bij mijn 'thuis'. En net nu het een lang weekend is, zijn vele bedrijven gesloten en lijken er zelfs geen glasramen te vinden te zijn.
Bij de schoonzoon loopt het ook storm: rolluiken en zonweringen die naar de vaantjes zijn.
Natuur is mooi, maar wreed...

Phil O'Sophe
10 June 2014, 16:45
@ CC: voor zover ik kan nagaan is daar Quick Time 7 pro voor nodig, en dat heb ik niet.
Doorsturen graag; kan dan eens proberen om er een Gif-je van te maken.

Fakke_Berto
10 June 2014, 18:33
Op het werk zijn er een paar die nu met een golfbal-karretje rondrijden. Triest.

ghost
10 June 2014, 19:14
Ik stond gisteren in pinkpop toen die supercel overkwam , was eigenlijk wel mooi , moet ik eerlijk zeggen .
We waren wel door en door nat , maar vond het toch iets hebben , moet wel zeggen ben blij dat er geen hagel naar beneden kwam , want dan denk ik toch dat er veel paniek was......

compuchrisje
10 June 2014, 22:39
@Philo: verzonden naar je gmail ;)

Na een dag en nog eens een nacht met onweer heb ik er wel genoeg van gehad, denk ik. Zeker als ik links en rechts hoor wat er allemaal beschadigd is. Een deuk in een auto is nog niet het ergste, maar ramen, tuinhuisjes, bomen, planten, serres, daken, zelfs buitenspeeltuigen vind ik toch al een flinke buit van moeder natuur.

Obsessed
11 June 2014, 07:23
Moedertje natuur heeft ons toch nog maar weer eens laten voelen dat zij de sterkste is nietwaar?
Als wij (de mens) nu eens wat meer respect voor die onhoudbare zouden hebben hé :eek:

Phil O'Sophe
11 June 2014, 12:46
@Philo: verzonden naar je gmail ;)

Toegekomen zonder schade te berokkenen ;)