Volledige versie bekijken : verwijderen van 'sudoku' zonder un install



atlantis
17 June 2014, 10:11
jaren terug via een of andere bijgeleverde cd het spelletje sudoku geïnstalleerd. Komt via easy computing van het bedrijf Bi P media of zo. Heeft geen uninstaller, staat niet in de programmalijst bij Ccleaner en ook niet bij Revo uninstal.

Kan ik in in C programfiles deze map gewoon verwijderen of is er een andere mogelijkheid.

weerstandje
17 June 2014, 12:34
Hallo, zomaar mappen verwijderen met --.exe bestanden in zou ik niet doen.
Kan dit je misschien helpen :

http://www.uninstallsupport.com/uninstallsoftware/uninstall-Sudoku-for-Windows-1.6.9-completely.html

of dit:

http://www.how-to-uninstall-program.com/uninstaller/uninstall-sudoku-x8-sudoku-x8-removal-sudoku-x8-windows-uninstaller.html

peenif
17 June 2014, 13:02
Ik vermoed dat indien de software niet terug te vinden is bij CCleaner noch bij Revo Uninstaller die ook niet zal voorkomen in de softwarelijst van Windows zelf (via configuratiescherm), waar beide links naar verwijzen.

Ikzelf zou die map en alle registersleutels verwijderen (ingrepen in het register zijn op eigen risico wel te verstaan).

weerstandje
18 June 2014, 10:57
Hallo kan dit misschien helpen?

http://support.microsoft.com/mats/program_install_and_uninstall/nl

atlantis
19 June 2014, 13:16
@peenif: komen inderdaad niet in de programmallijst voor
@weerstandje: fixit heeft niks gevonden, en maxuninstaller vindt het prog inderdaadd maar verwijdert alleen als je het koopt.....

weerstandje
19 June 2014, 16:09
Hallo, dat is haast erger als een virus. Uit nieuwsgierigheidben ik ook wat gaan lezen. Sommige wissen in het register de sleutel die dat ding start en haast onuitwisbaar maakt. Dan gebruiken ze een cleaner om de resten op te ruimen.

Als je moest besluiten in het register te gaan wissen , let niet 2keer maar 10 keer op. Een fout maken daarin is snel gebeurd en kan rampzalige gevolgen hebben. (best steeds copie maken van het register).

compuchrisje
19 June 2014, 22:08
Verwijder gewoon de map van die Sudoku en laat nadien ofwel Revo-Uninstaller ofwel CCleaner de junkfiles en weesbestanden opruimen. Wel na het zoeken naar die bestanden kijken of wel àlles mag verwijderd worden wat daar wordt opgesomd.
Best zelf uit het register blijven, dat doen bovenstaande progjes al.

atlantis
20 June 2014, 14:52
heb map gewoon verwijderd. mogen alle junkfiles die gevonden worden via rev uninst gewoon verwijderd worden? van sudoku niks meer gevonden maar wel enkele andere verwijzingen

compuchrisje
20 June 2014, 20:49
De snelkoppeling in het startmenu mag je gewoon in de prullenmand gooien, klikken hierop zal je een venstertje geven met de melding dat er niks wordt gevonden.
Bij revo-uninstall moet je wel even uitkijken. Helemaal veilig kan je bestanden verwijderen met een onvolledige of abnormale extensie, zoals .-01, ~mp, andere dan met .tmp. Tmp-bestanden kan je normaal gezien altijd verwijderen, behalve degene die op het moment nog in een actief programma draaien.