Volledige versie bekijken : probleem met het aanmelden bij het opstarten pc



CAVERCAUT
27 June 2014, 22:28
Als ik mijn pc opstart en mij moet aanmelden ,komt op het scherm de volgende melding De service group client verhinderd het aanmelden . Toegang geweigerd. Zou het kunnen dat iemand mijn pc geblokeerd heeft? De pc start wel op met een andere gebruiker.

Mvg cavercaut

carfran
28 June 2014, 00:27
Het gebruikers profiel is beschadigt.
Lees meer om het gebruikersprofiel te herstellen.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

CAVERCAUT
30 June 2014, 21:04
Waar vind ik map C:\gebruikers\oude_gebruikersnaam (ik heb windows vista)
mvg

Phil O'Sophe
30 June 2014, 21:11
Zie eens in Documents and Settings ;)

grtz, G.

compuchrisje
30 June 2014, 22:23
Mijn Vista-periode was vrij kort en al even geleden, die map kan ook Users genoemd zijn, zoals hier in Windows 7, denk ik. Zie je nergens jouw gebruikersnaam staan?

Zeker eerst een nieuw account aanmaken, daarna kan je alle onmisbare bestanden uit het oude verwijderen.

Merel
4 July 2014, 18:14
Zeker eerst een nieuw account aanmaken, daarna kan je alle onmisbare bestanden uit het oude verwijderen.Vermoedelijk bedoelde Compuchrisje net het omgekeerde ? (de niet-onmisbare verwijderen)
Waarom een tweede account aanmaken en dan de oude behouden ? Om de juiste locatie te vinden ?

In Vista vindt men de gebruikers profielen in de root van de systeempartitie C: in de map Users.

Men kan deze acountgegevens ook verplaatsen naar een veiliger locatie (als men volhoudt in de boosheid om nooit of zelden backups te maken ) De methode hievoor kan je vinden op deze engelstalige pagina (http://www.zdnet.com/blog/bott/vista-hands-on-7-move-user-data-to-another-drive/215)

Merel
4 July 2014, 18:17
desgewens = desgewenst :shy: (editeren van titels niet mogelijk)

Merel
4 July 2014, 18:26
Waar vind ik map C:\gebruikers\oude_gebruikersnaam (ik heb windows vista)
mvgIn het licht van wat ik hierboven aangeef is het mogelijk dat uw oud accountprofiel NIET meer op die locatie staat. MAAR iemand moet het dan wel bewust gedaan hebben.

Als je die nergens terug kan vinden, ben je aangewezen op een restore van die (oude) accountprofiel vanuit de laatste systeem backup.(laat dan de PC opstarten via de CD van je backup programma)

CAVERCAUT
5 July 2014, 09:05
Bedankt voor de moeite maar ik kan niks meer kopieren of verplaatsen zonder mij aangemeld te hebben als administrator.
Dus ik denk dat ik alles in safemode moet backupen en daarna opnieuw vista of een ander stuurprogramma moet installeren.
mvg cavercaut.

Merel
5 July 2014, 19:00
Niet te snel opgeven ! Als administrator kan je toch gaan zoeken naar je oud profiel.
Een nieuwe account maken met admin rechten zou toch ook kunnen lukken ?

Een OS opnieuw installeren is toch een pak werk !
Maar als je daarvoor gaat, moet je kijken of die hardware het aankan. Win7 Prof. is mogelijk een goede keuze.