Volledige versie bekijken : windows xp



nurse84
6 August 2014, 14:25
Ik had graag mijn oude pc terug naar fabrieksinstellingen (windows xp) gebracht en heb geen cd rom.
Hoe begin ik hier best aan.

MVG

vdhee
6 August 2014, 17:48
Heeft jouw oude PC een recovery-partitie?

nurse84
6 August 2014, 18:02
en wat is dat als ik vragen mag :-o ;-)

vdhee
6 August 2014, 18:10
Dubbelklik op "mijn computer".

Normaliter zie je nu je harde schijf staan, onderverdeeld bv. "OS" als C-schijf, "Backup" als D-schijf, en "Recovery" of dergelijke als "E" schijf.

Kijk je eens na?

compuchrisje
7 August 2014, 00:20
Ook zou in de installatie een functie moeten zitten waarbij je een opstartschijf kan maken om de recovery bij het opnieuw opstarten van de pc te laten starten. Al eens in het startmenu gekeken?
Eigenlijk raad ik het af om nu nog een herstel te doen, omdat je na de 'verse' installatie voor een onbegonnen werk staat om te updaten. Updaten? Vergeet het maar, want XP krijgt geen updates meer.
Bedenk ook dat alle bijkomende programma's (Office en extra toepassingen) ook opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Zorg ervoor dat je alles wat je ooit hebt opgeslagen op een veilig plekje (externe schijf, USB-stick) overhevelt.

Apropos, mag ik vragen waarom je die pc terug wil brengen naar wat men in IT-wereld al 'oertijd' noemt?

Even nog een hulpje, moest je toch verder gaan: http://www.minatica.be/content/3793-Supertip-de-verborgen-administrator-in-je-systeem