Volledige versie bekijken : Opgenomen uitzending op digicorder overplaatsen naar videorecorder of dvdrecorder



Phil O'Sophe
28 August 2014, 18:50
Op welke manier kan een reeds opgenomen uitzending met een digicorder naar een dvdrecorder of videorecorder overgebracht worden?
Probleem van een buurman: hij moet de digicorder vervangen (en inleveren) en wil enkele opgenomen beelden bewaren (op een videocassette of op een dvd)

Dank voor elke hulp.

ghost
28 August 2014, 19:09
http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-een-opname-overzetten-naar-een-dvd-recorder

berger
28 August 2014, 23:10
Bij de concurrent Belgacom gaat dat eigenlijk op dezlfde manier. Je moet dus de opgenomen uitzending afspelen en opnemen op uw dvd. Je kunt wel uw tv uitzetten! Maar een snelle manier bestaat er niet, noch telenet noch belgacom zullen dat inbouwen, technisch zou dat kunnen, maar ze steken zich weg achter de wet op de auteursrechten van de leveranciers van de content

christleven
29 August 2014, 08:36
Verder heb je geen HD meer bij je opnames!

Phil O'Sophe
29 August 2014, 13:05
...
Je moet dus de opgenomen uitzending afspelen en opnemen op uw dvd. Je kunt wel uw tv uitzetten!
...
Je bedoelt toch "opnemen op uw dvd-recorder", want rechtstreeks op een dvd (schijf) kan niet dacht ik.

berger
29 August 2014, 16:11
Je bedoelt toch "opnemen op uw dvd-recorder", want rechtstreeks op een dvd (schijf) kan niet dacht ik.

Ja uiteraard, sorry voor de onduidelijkheid. Op een dvd met uw dvd-recorder.

Ter informatie : ooit heb ik eens een artikel gelezen dat iemand zijn HD uit zijn telenet digicorder had gehaald en die HD aan een PC had gekoppeld. Zo kon hij rechtstreeks bestanden kopieren. Ik heb dat eens aan Telenet gezegd en die lachten mij vierkant uit. Misschien wel terecht.

Phil O'Sophe
30 August 2014, 11:49
In # 2 verwijst Ghost naar http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-een-opname-overzetten-naar-een-dvd-recorder
Die werkwijze klopt inderdaad, maar er is dus ook een hdmi-kabel nodig van de digicorder naar de tv.
Nu, die buur heeft nog een tv waar geen hdmi-ingang is.
Volstaan alleen die scartverbindingen dan? Indien ja, dan zal de kopie natuurlijk geen hd zijn, maar dat speelt hier geen rol.

J.W.
30 August 2014, 17:48
In # 2 verwijst Ghost naar http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-een-opname-overzetten-naar-een-dvd-recorder
Die werkwijze klopt inderdaad, maar er is dus ook een hdmi-kabel nodig van de digicorder naar de tv.
Nu, die buur heeft nog een tv waar geen hdmi-ingang is.
Volstaan alleen die scartverbindingen dan? Indien ja, dan zal de kopie natuurlijk geen hd zijn, maar dat speelt hier geen rol.

Het enige wat uw buurman moet doen is alles wat op de harde schijf van de digicorder staat afspelen op zijn tv en deze tv verbinden met een scartkabel naar een het toestel waarmee hij wilt opnemen. HDMI-kabels komen hier niet bij te pas want de digicorder is hier toch ook met een scart-kabel aangesloten op de tv

Phil O'Sophe
30 August 2014, 22:23
Ik meen nu over voldoende info te beschikken.
Dank aan allen die bereidwillig hulp geboden hebben. :good:

Witteke52
29 January 2015, 18:35
Op welke manier kan een reeds opgenomen uitzending met een digicorder naar een dvdrecorder of videorecorder overgebracht worden?
Probleem van een buurman: hij moet de digicorder vervangen (en inleveren) en wil enkele opgenomen beelden bewaren (op een videocassette of op een dvd)

Dank voor elke hulp.

Bij mij werkt het redelijk simpel: van digicorder naar dvd recorder met antennekabel en scartkabel, van dvd recorder naar tv met scartkabel en antennekabel. Zet de dvd recorder op de av van de digicorder, de tv op de av van de dvdrecorder. Normaal gezien heb je nu het beeld van de digicorder en kun je opnemen op de dvdrecorder